Nou, als alle boeren nou morgen tot het besluit komen dat het beter is om naar kerk te gaan.....Henk J schreef:Klopt, maar dan kan er nog wel veel belangstelling zijn. Overigens liggen de Petrakerk van de GG en de Bethelkerk in Lunteren nog geen 5 kilometer van elkaar af, daar rijden morgen geen trekkers.
Afscheid en intrede [2]
Re: Afscheid en intrede [2]
Is het kerkgebouw van HHG Lunteren dan zoveel groter dan de GG van Ede?
Volgens mij valt dat wel mee, toch?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Oh, maar toen ds. Verschuure intrede deed in Genemuiden werd er ook geen rekening gehouden met zijn oude gemeenteleden, hoor. Die moesten twee uur rijden.Henk J schreef:Klopt, maar dan kan er nog wel veel belangstelling zijn.
En wat dacht je van Ds. Zippro in Terneuzen. Die hield ook geen rekening met de Groningers.
En terecht overigens, want dat is geweest.
-
GG Ede ongeveer 1000 plaatsen, Lunteren 1300 ofzo, en in Lunteren is de kerkzaal ruimer opgezet dus er kunnen nog heel wat stoelen bij.Mistig schreef:Is het kerkgebouw van HHG Lunteren dan zoveel groter dan de GG van Ede?
Indertijd verbaasde ik me erover hoeveel belangstelling er was uit Katwijk toen onze dominee intrede deed.
-
Dan komen we in onze omgeving kerken te kort denk ik.Piet Puk schreef:Nou, als alle boeren nou morgen tot het besluit komen dat het beter is om naar kerk te gaan.....Henk J schreef:Klopt, maar dan kan er nog wel veel belangstelling zijn. Overigens liggen de Petrakerk van de GG en de Bethelkerk in Lunteren nog geen 5 kilometer van elkaar af, daar rijden morgen geen trekkers.
Vandaag kunnen de GG's van Barneveld alvast even wennen aan het idee dat GG Ede in Lunteren kerkt. Zou mooi zijn dat die blokkade wordt opgeheven.
Dat heb ik dus ook zitten denken. Laat die stap snel maar eens gezet worden. Misschien dat Ds. Huisman hier wat in kan betekenen.Silo schreef:Vandaag kunnen de GG's van Barneveld alvast even wennen aan het idee dat GG Ede in Lunteren kerkt. Zou mooi zijn dat die blokkade wordt opgeheven.
-
Niet meer nodig volgens mij, GG Wageningen gaat naar Bennekom en neemt de leden die niet meer in Ede passen over.Silo schreef:Vandaag kunnen de GG's van Barneveld alvast even wennen aan het idee dat GG Ede in Lunteren kerkt. Zou mooi zijn dat die blokkade wordt opgeheven.
Luister nu in het OV mee naar de dienst in Lunteren.
Hoewel erg langzaam; wat wordt daar heerlijk gespeeld en gezongen!
Hoewel erg langzaam; wat wordt daar heerlijk gespeeld en gezongen!
Ik las dat vanwege de opstoppingen de ANWB aanraadt om nu te rijden via ... Lunteren en Ede.Henk J schreef:Klopt, maar dan kan er nog wel veel belangstelling zijn. Overigens liggen de Petrakerk van de GG en de Bethelkerk in Lunteren nog geen 5 kilometer van elkaar af, daar rijden morgen geen trekkers.
Maar goed, zoals DDD al zei: als de kerkgangers gewoon de fiets (of bakfiets) nemen, komt ieder op tijd.
- FlyingEagle
Mistig schreef: Hoewel erg langzaam

- FlyingEagle
Het was prima te doen, ook met de autoHabitat schreef:Ik las dat vanwege de opstoppingen de ANWB aanraadt om nu te rijden via ... Lunteren en Ede.Henk J schreef:Klopt, maar dan kan er nog wel veel belangstelling zijn. Overigens liggen de Petrakerk van de GG en de Bethelkerk in Lunteren nog geen 5 kilometer van elkaar af, daar rijden morgen geen trekkers.
Maar goed, zoals DDD al zei: als de kerkgangers gewoon de fiets (of bakfiets) nemen, komt ieder op tijd.
-
- Verbannen
Is het nog na te luisteren?FlyingEagle schreef:Mistig schreef: Hoewel erg langzaam
Heb ook een stukje geluisterd (Psalm 119). Vond het niet zo heel erg langzaam.FlyingEagle schreef:Mistig schreef: Hoewel erg langzaam
Ik heb wel het idee dat als je mee/terugluistert het langzamer lijkt dan als je zelf aanwezig bent en meezingt.
Dat neemt niet weg, dat het wel tamelijk langzaam was. Maar dat hindert niet. Dat is daar in de buurt sowieso gebruikelijk. Weinig en traag zijn de psalmen op de Veluwe.