Ja dat staat er. Hij blijft ook beroepbaar denk ik.HersteldHervormd schreef:Weer opnieuw gemeentepredikant?Bourdon16 schreef:Ik lees in De Waarheidsvriend: De predikant neemt afscheid van de hervormde gemeente Arnemuiden, onder andere vanwege langdurige vermoeidheidsklachten. Hij wil de band met de Protestantse Kerk vasthouden, zal blijven preken en hoopt op termijn weer gemeentepredikant te worden.Willem87 schreef:Ik vraag me af wat dit dan betekend voor zijn preekbeurten?Emma de Jong schreef:Ds. Klaassen neemt afscheid van Hervormd Arnemuiden: https://www.rd.nl/artikel/973837-dr-kla ... beraad-m-v
Parttime preken en of in het beraad?
Beroepingswerk [11]
Re: Beroepingswerk [11]
-
Maar hij gaat wel weg uit Arnemuiden? Wat is dat nou?Bourdon16 schreef: Ja dat staat er. Hij blijft ook beroepbaar denk ik.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ja hij neemt afscheid van Arnemuiden om te gaan werken voor m/v. Maar zoals ik het begrijp kan hij tzt wel weer beroepen worden door een gemeente.HersteldHervormd schreef:Maar hij gaat wel weg uit Arnemuiden? Wat is dat nou?Bourdon16 schreef: Ja dat staat er. Hij blijft ook beroepbaar denk ik.
-
Wat bedoel je met m/v?Bourdon16 schreef:Ja hij neemt afscheid van Arnemuiden om te gaan werken voor m/v. Maar zoals ik het begrijp kan hij tzt wel weer beroepen worden door een gemeente.HersteldHervormd schreef:Maar hij gaat wel weg uit Arnemuiden? Wat is dat nou?Bourdon16 schreef: Ja dat staat er. Hij blijft ook beroepbaar denk ik.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
-
Bijbels beraad m/v.HersteldHervormd schreef:Wat bedoel je met m/v?Bourdon16 schreef:Ja hij neemt afscheid van Arnemuiden om te gaan werken voor m/v. Maar zoals ik het begrijp kan hij tzt wel weer beroepen worden door een gemeente.HersteldHervormd schreef:Maar hij gaat wel weg uit Arnemuiden? Wat is dat nou?Bourdon16 schreef: Ja dat staat er. Hij blijft ook beroepbaar denk ik.
Het kan zijn dat hij ondanks alles toch nog te veel verbondenheid voelt met de PKN en daarom beroepbaar blijft en preekt.
-
Hoelang gaat hij dat werk doen dan?Geytenbeekje schreef: Bijbels beraad m/v.
Het kan zijn dat hij ondanks alles toch nog te veel verbondenheid voelt met de PKN en daarom beroepbaar blijft en preekt.
Op termijn hoopt hij weer gemeentepredikant te worden. Meer is op dit moment niet bekend.HersteldHervormd schreef:Hoelang gaat hij dat werk doen dan?Geytenbeekje schreef: Bijbels beraad m/v.
HHK : Bedankt voor Wijk bij Heusden, Ds. P den Ouden te Katwijk aan Zee
Gereformeerde Gemeenten:
Beroepen te: Brant County (Canada), ds. A.T. Huijser te Sliedrecht.
Beroepen te: Brant County (Canada), ds. A.T. Huijser te Sliedrecht.
,,Waarmede zal de jongeling zijn pad zuiver houden?
Als hij dat houdt naar Uw Woord.''
Psalm 119:9
Als hij dat houdt naar Uw Woord.''
Psalm 119:9
-
- Verbannen
Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Grand Rapids-Covell Avenue (Michigan, VS): stud. J.R. Slingerland te Grand Rapids (Michigan, VS) en ds. C. Sonnevelt te Alblasserdam; stemmingsdatum: donderdag 9 juni 2022.
Voor dit tweetal geldt: onder voorbehoud van beroepbaarstelling van stud. J.R. Slingerland.
Tweetal te Grand Rapids-Covell Avenue (Michigan, VS): stud. J.R. Slingerland te Grand Rapids (Michigan, VS) en ds. C. Sonnevelt te Alblasserdam; stemmingsdatum: donderdag 9 juni 2022.
Voor dit tweetal geldt: onder voorbehoud van beroepbaarstelling van stud. J.R. Slingerland.
-
Voornemen tot beroep:
Te Wekerom per 4 juni Ds. J.A.W. Verhoeven te Krimpen a/d IJssel(HWBA, wijk Noord)
Te Oud Beijerland(wijk West) per 11 juni Ds. J.J. Mulder te Krimpen a/d IJssel(HWBA, wijk Zuid)
(Onze beide predikanten ontvangen dus een beroep
)
Te Wekerom per 4 juni Ds. J.A.W. Verhoeven te Krimpen a/d IJssel(HWBA, wijk Noord)
Te Oud Beijerland(wijk West) per 11 juni Ds. J.J. Mulder te Krimpen a/d IJssel(HWBA, wijk Zuid)
(Onze beide predikanten ontvangen dus een beroep

Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Beiden goede/fijne predikanten.
Misschien mogen ze nog een poosje blijven of 1 van de 2
Misschien mogen ze nog een poosje blijven of 1 van de 2

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Protestantse Kerk in Nederland
Beroepen: te Harskamp (herv.), ds. J.A. Mol te Driesum (herv.).
Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Beroepen: te Vlaardingen, ds. D.E. van de Kieft te Urk.
Beroepen: te Harskamp (herv.), ds. J.A. Mol te Driesum (herv.).
Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Beroepen: te Vlaardingen, ds. D.E. van de Kieft te Urk.
-
- Verbannen
Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Vlissingen, ds. B. Labee te Veenendaal.
-
De kandidaten zijn beroepbaar vanaf 20 juni.GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal: te Vlissingen, stud. M. Boersma te Giessenburg en ds. B. Labee te Veenendaal; stemmingsdatum: maandag 30 mei 2022.
Voor dit tweetal geldt: onder voorbehoud van de beroepbaarstelling van stud. Boersma, medio juni 2022.
Ds. Labee moet uiterlijk 20 juni beslissen voor dit beroep. Als ds. Labee het beroep niet aanneemt, kan er alsnog een beroep worden uitgebracht op stud. Boersma.GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten