Wat mij betreft genoeg. Er word jaarlijks gesproken met elkaar in goede harmonie (althans dat zegt de GGiN) . Er is jarenlang gesproken over samengaan (vooral op initiatief van de GG), maar vanuit de GGiN was daar onvoldoende draagvlak voor vanwege de flanken binnen de GG. Daarnaast wilde GGiN geen gedogen van leraars die naar de mening van de GGiN de waarheid van Gods woord aantasten.Hoopvol schreef:Nee zo makkelijk is het inderdaad niet. Maar wordt er voor elkaar gebeden in het openbare gebed? Als er bijvoorbeeld een predikant ziek is bijvoorbeeld? Wordt de samenwerking wel zo veel als mogelijk gezocht? Waarom moet "onze zuivere leer" zo benadrukt worden, waarbij vaak de nadruk ligt bij hetgeen de ander op een andere wijze leert? Hoe neerbuigend wordt er in de GGiN gesproken over bepaalde predikanten uit de GG?Simon0612 schreef: Alsof de GGiN zich zou moeten opheffen, zich bij de GG moet voegen en klaar. Zo makkelijk is het niet. Daar gaat Hoopvol enorm kort door de bocht. Er zijn tal van zaken die dan tot grote problemen gaan leiden. Ik hoef maar twee dingen te noemen: boekje ‘Wet & Evangelie’ en boekje over de doop. Zie alleen al wat daar over op dit forum is geschreven. En uiteindelijk komen er dan van de 2 kerkverbanden 4 kerkverbanden. Is dat wat we willen?
Doen we, in mijn geval de GGiN, er alles aan om de onderlinge band goed te krijgen?
O ja, Simon. Dit is trouwens positief over de GGiN