Curatoriumdiscussie GG 2022
-
Re: Curatoriumdiscussie GG 2022
Ik denk dat de website https://www.propluspersonaltraining.nl/ nog nooit zo vaak bezocht is.
Dus personal trainer zijn is geen fatsoenlijk, geoorloofd beroep?GG-er schreef:Mijn werkplek heeft ook helemaal niets met de refowereld te maken. Toch heb ik een heel fatsoenlijk, geoorloofd beroep. En ik zie het als mijn roeping om uit te stralen waar ik voor sta, juist op die plek, waar alleen maar vooroordelen over christenen zijn.Hendrien schreef:Waarom please? Het is niet echt een refo wereld, zo’n sportstudio.
-
Sterke comeback van PP.Piet Puk schreef:Neem me niet kwalijk. Zonder jouw link naar zijn bedrijf had deze discussie nu niet plaatsgevondenBezorgd schreef:
Zover ik het kan inschatten wordt daar geen muziek gedraaid. Of het moet orgel of koormuziek zijn![]()
Overigens doen dit soort reacties me enigszins begrip opbrengen voor het niet noemen van zijn job.
Blijkbaar is er een hoop onkunde op dit gebied.
Overigens is op de meeste site's van refo ondernemers weinig terug te zien van het christen zijn. Of je moet de melding "op zondag gesloten" bij een fysieke winkel, als een getuigenis willen zien.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 17 mei 2022, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-
Het duurt erg lang voordat de website opent, het zou zomaar kunnen.Bevindelijk schreef:Ik denk dat de website https://www.propluspersonaltraining.nl/ nog nooit zo vaak bezocht is.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Re: RE: Re: RE: Re: Curatoriumdiscussie GG 2022
Maar waar zie jij lelijke reacties in dit topic? Ik vind het allemaal wel meevallen. Bovendien zijn veel reacties ook van GG'ers zelf afkomstig. Je moet bedenken dat lang niet iedere GG'er blij is met de huidige werkwijze. Dat wil overigens niet zeggen dat deze niet dankbaar zijn over degenen die wel aangenomen worden. Maar naast dankbaarheid kun je ook ruimte zien voor verbetering en daar een discussie in dit topic over voeren. Dat zal soms wat zeurderig overkomen. Maar om dan te zeggen "Dan ben je ziek hoor. Ziek van jaloezie, van spijt of ziek van weet-ik-het-wat.." vind ik wel erg ver gaan, heel ver. Wanneer je de Curatopics van jaren eerder doorleest gaat het er nu zeer netjes aan toe en is het (vind ik) een nette discussie.Job schreef:Op het feit dat dit kan blijkbaar, in de Gereformeerde Gemeenten. Tegen alle vooroordelen in. Jaloers op hen die er blij mee (kunnen) zijn. Jaloers dat men zelf niet meer in het kerkverband zit. En dan maar lelijk gaat doen; zeuren. Ik vraag me echt af wat diverse forumleden überhaupt in dit topic (durven) doen, de zaken als ex-gergemmer negatief (blijven) becommentarieren, nota bene zelfs bij positief nieuws! Dan ben je ziek hoor. Ziek van jaloezie, van spijt of ziek van weet-ik-het-wat..
Ja, zeker wel, maar Hendrien doet overkomen alsof het niet geoorloofd is om met sport bezig te zijn. Daar reageerde ik op, met de bedoeling duidelijk te maken dat je niet per sé in de refowereld hoeft te werken om een fatsoenlijk beroep te hebben.GGG038 schreef:Dus personal trainer zijn is geen fatsoenlijk, geoorloofd beroep?GG-er schreef:Mijn werkplek heeft ook helemaal niets met de refowereld te maken. Toch heb ik een heel fatsoenlijk, geoorloofd beroep. En ik zie het als mijn roeping om uit te stralen waar ik voor sta, juist op die plek, waar alleen maar vooroordelen over christenen zijn.Hendrien schreef:Waarom please? Het is niet echt een refo wereld, zo’n sportstudio.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Je zou ze, wellicht bevinden ze zich ook onder de 64 gasten op dit moment in dit topic, de kost moeten geven die er heel wat van vinden als ik vertel dat een dominee mee doet met een sportactiviteit.GG-er schreef:Ja, zeker wel, maar Hendrien doet overkomen alsof het niet geoorloofd is om met sport bezig te zijn. Daar reageerde ik op, met de bedoeling duidelijk te maken dat je niet per sé in de refowereld hoeft te werken om een fatsoenlijk beroep te hebben.GGG038 schreef:Dus personal trainer zijn is geen fatsoenlijk, geoorloofd beroep?GG-er schreef:Mijn werkplek heeft ook helemaal niets met de refowereld te maken. Toch heb ik een heel fatsoenlijk, geoorloofd beroep. En ik zie het als mijn roeping om uit te stralen waar ik voor sta, juist op die plek, waar alleen maar vooroordelen over christenen zijn.Hendrien schreef:Waarom please? Het is niet echt een refo wereld, zo’n sportstudio.
Van mij mogen ze, hoor; lijkt me geen enkel probleem.
Als hij zijn zwarte pak maar draagt...Zeeuw schreef:Je zou ze, wellicht bevinden ze zich ook onder de 64 gasten op dit moment in dit topic, de kost moeten geven die er heel wat van vinden als ik vertel dat een dominee mee doet met een sportactiviteit.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Zou voor veel pastoors en dominees wel gezond zijn, lijkt mij zo...Tiberius schreef:Van mij mogen ze, hoor; lijkt me geen enkel probleem.

...en niet de meeste wil zijn, maar dientErik1960 schreef:Als hij zijn zwarte pak maar draagt...Zeeuw schreef:Je zou ze, wellicht bevinden ze zich ook onder de 64 gasten op dit moment in dit topic, de kost moeten geven die er heel wat van vinden als ik vertel dat een dominee mee doet met een sportactiviteit.

Re: RE: Re: RE: Re: Curatoriumdiscussie GG 2022
Eens hoor, het gaat er netjes aan toe. Maar ik kan Job ergens wel volgen. Enfin het is een discussietopic waar ook ruimte moet zijn voor de jaarlijks terugkerende verbeter/frustratiepuntjes.Erskinees schreef:Maar waar zie jij lelijke reacties in dit topic? Ik vind het allemaal wel meevallen. Bovendien zijn veel reacties ook van GG'ers zelf afkomstig. Je moet bedenken dat lang niet iedere GG'er blij is met de huidige werkwijze. Dat wil overigens niet zeggen dat deze niet dankbaar zijn over degenen die wel aangenomen worden. Maar naast dankbaarheid kun je ook ruimte zien voor verbetering en daar een discussie in dit topic over voeren. Dat zal soms wat zeurderig overkomen. Maar om dan te zeggen "Dan ben je ziek hoor. Ziek van jaloezie, van spijt of ziek van weet-ik-het-wat.." vind ik wel erg ver gaan, heel ver. Wanneer je de Curatopics van jaren eerder doorleest gaat het er nu zeer netjes aan toe en is het (vind ik) een nette discussie.Job schreef:Op het feit dat dit kan blijkbaar, in de Gereformeerde Gemeenten. Tegen alle vooroordelen in. Jaloers op hen die er blij mee (kunnen) zijn. Jaloers dat men zelf niet meer in het kerkverband zit. En dan maar lelijk gaat doen; zeuren. Ik vraag me echt af wat diverse forumleden überhaupt in dit topic (durven) doen, de zaken als ex-gergemmer negatief (blijven) becommentarieren, nota bene zelfs bij positief nieuws! Dan ben je ziek hoor. Ziek van jaloezie, van spijt of ziek van weet-ik-het-wat..
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik zie dat niet als eigen wegen gaan maar als Leiding van God. Dienstbaar in een ander kerkverband, prachtig!Ararat schreef:Algemene vraag nav het bovenstaande:pierre27 schreef:Uiteindelijk alles onder Zijn Leiding, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom mensen toch aangenomen zouden moeten worden die op dat moment worden afgewezen. Ik kan het aannemen en afwijzen van het curatorium niet echt scharen onder eigen wegen gaan.
Hoe komt het dat de wegen van mannen die in Rotterdam afgewezen worden en uiteindelijk bij een ander kerkverband predikant worden als eigen wegen gezien worden en niet als Gods leiding?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Ik zeg zeker niet dat het curatorium maar wat eigen wegen gaat. Ik ben ervan overtuigd dat de mannen hun werk in biddend opzien naar de Heere doen en deze dagen neem ik het curatorium ook mee in het gebed. Maar ik denk ook dat er fouten gemaakt kunnen worden, daarom betrek ik ook de commissie toelating van mijn eigen kerkverband erbij want ook daar kunnen fouten gemaakt worden. Of je echt kunt zeggen dat de Heere elke man met een roeping brengt waar hij hoort dat vraag ik mij af. Het blijft mensenwerk waarbij er fouten gemaakt kunnen worden waardoor de weg anders gaat.pierre27 schreef: Uiteindelijk alles onder Zijn Leiding, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom mensen toch aangenomen zouden moeten worden die op dat moment worden afgewezen. Ik kan het aannemen en afwijzen van het curatorium niet echt scharen onder eigen wegen gaan.
-
Reformer schreef:Mooie omschrijving ('zelfstandig ondernemer') voor een sportschooleigenaar/personal trainer!Refogast schreef:Inmiddels bevestigd door GerGemInfo.
Vanmorgen toegelaten: dhr. D. de Jong te Lisse (1989). Hij is getrouwd en heeft 4 kinderen. Dhr. de Jong is in het dagelijks leven zelfstandig ondernemer.Emma de Jong schreef:Bezorgd schreef:Hoor net dat Danny de Jong uit Lisse is aangenomen
Waarom weet iedereen zo zeker dat deze beste man het is. Na onderzoek op Google lijken er velen dhr. De Jong te heten die ook nog eens uit Lisse komen.