Misschien moet ik het woord eenzijdigheid vervangen voor vijandigheid richting degenen die tegen abortus zijn.Erik1960 schreef:Zie je ook media die hierin niet eenzijdig berichten? Het debat is, zeker in de VS, zo extreem gepolariseerd dat eenzijdigheid ingebakken lijkt.GerefGemeente-lid schreef:Ik begrijp het.helma schreef:Geeft weer moed om door te gaan! Want dat zakt wel eens weg...
De wijsheid hierin toegewenst.
Ik vind het ook erg moeilijk dat de media er zo eenzijdig over bericht. Vooral de NOS is daar een ster in.
Gebed gevraagd
-
- Verbannen
Re: Gebed gevraagd
Voor ouders van een omgekomen kind.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Inderdaad, ik ben er al een aantal dagen mee bezig. Het ventje heeft ongeveer dezelfde leeftijd als mijn twee jongsten.Erik1960 schreef:Voor ouders van een omgekomen kind.
Inderdaad, ik heb een jongen van negen die regelmatig in de wijk aan het spelen, voetballen etc. is...
Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
Ik vond het echt stuitend.Ditbenik schreef:Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat komt omdat je in een andere cultuur zit Dia. De kloof tussen de 'Refo-cultuur' en de 'post-RKK-cultuur' is te groot. Ik vond het vooral leeg en verdrietig. Tegelijk heb ik wel respect voor bijvoorbeeld de burgemeester die de felle emoties van veel mensen in die omgeving weet in te dammen en de zaak beheersbaar houdt.-DIA- schreef:Ik vond het echt stuitend.Ditbenik schreef:Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?Ditbenik schreef:Dat komt omdat je in een andere cultuur zit Dia. De kloof tussen de 'Refo-cultuur' en de 'post-RKK-cultuur' is te groot. Ik vond het vooral leeg en verdrietig. Tegelijk heb ik wel respect voor bijvoorbeeld de burgemeester die de felle emoties van veel mensen in die omgeving weet in te dammen en de zaak beheersbaar houdt.-DIA- schreef:Ik vond het echt stuitend.Ditbenik schreef:Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
Ik heb geen idee wat het met jou doet. Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden.-DIA- schreef:Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?Ditbenik schreef:Dat komt omdat je in een andere cultuur zit Dia. De kloof tussen de 'Refo-cultuur' en de 'post-RKK-cultuur' is te groot. Ik vond het vooral leeg en verdrietig. Tegelijk heb ik wel respect voor bijvoorbeeld de burgemeester die de felle emoties van veel mensen in die omgeving weet in te dammen en de zaak beheersbaar houdt.-DIA- schreef:Ik vond het echt stuitend.Ditbenik schreef:Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
Dat is de geest van de tijd. Mensen vertrouwen elkaar niet meer. De liefde is ver geweken, en ieder, en dat zie ik ook om me heen, en verderop, leeft als het ware voor zichzelf. Er spoelt een golf van individualisme en egocentrisme over de wereld.Ditbenik schreef:Ik heb geen idee wat het met jou doet. Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden.-DIA- schreef: Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?
Wat flauw. Je vraag naar wat het 'ons' doet. Die kan ik alleen voor mezelf beantwoorden en jij ook. Dan heeft niets met onbetrouwbaar, liefdeloos en leven voor mezelf te maken. Je vraagt 'doet ons dat niets?'. Je bedoelt 'doet jou dat niet?' Zelf wil je op die vraag geen antwoord geven maar je zet mij als onbetrouwbaar, liefdeloos , individualistisch en egocentrisch weg, zonder dat je weet wat ik voor antwoord had gegeven als je gevraagd had of het mij niets doet.-DIA- schreef:Dat is de geest van de tijd. Mensen vertrouwen elkaar niet meer. De liefde is ver geweken, en ieder, en dat zie ik ook om me heen, en verderop, leeft als het ware voor zichzelf. Er spoelt een golf van individualisme en egocentrisme over de wereld.Ditbenik schreef:Ik heb geen idee wat het met jou doet. Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden.-DIA- schreef: Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?
Je bedoelt waarschijnlijk: ik vertrouw mensen niet meer.-DIA- schreef:Dat is de geest van de tijd. Mensen vertrouwen elkaar niet meer. De liefde is ver geweken, en ieder, en dat zie ik ook om me heen, en verderop, leeft als het ware voor zichzelf. Er spoelt een golf van individualisme en egocentrisme over de wereld.Ditbenik schreef:Ik heb geen idee wat het met jou doet. Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden.-DIA- schreef: Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?
Dat kan, en is triest, maar generaliseren is niet terecht.
- Maanenschijn
Nee hoor, ik denk dat DIA wel een beetje generaliseert, maar wel een kern van waarheid raakt. Ik kom steeds meer mensen (en ik kom door mijn werk best veel verschillende mensen tegen in een openhartige situatie) tegen die een soort maakbaar leven wensen. Tegenslagen, bemoeienis van anderen/overheid/kerk etc past daar niet in. In de aard van de zaak is dit een op zichzelf gerichte levenshouding.
Daarnaast, volgens mij spreekt DIA al 10 jaar in het pluralis majestatis, dus weten we precies dat hij met ‘ons’ zichzelf bedoelt
.
Daarnaast, volgens mij spreekt DIA al 10 jaar in het pluralis majestatis, dus weten we precies dat hij met ‘ons’ zichzelf bedoelt

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Het ging nu in zijn reactie specifiek over mij.Maanenschijn schreef:Nee hoor, ik denk dat DIA wel een beetje generaliseert, maar wel een kern van waarheid raakt. Ik kom steeds meer mensen (en ik kom door mijn werk best veel verschillende mensen tegen in een openhartige situatie) tegen die een soort maakbaar leven wensen. Tegenslagen, bemoeienis van anderen/overheid/kerk etc past daar niet in. In de aard van de zaak is dit een op zichzelf gerichte levenshouding.
Daarnaast, volgens mij spreekt DIA al 10 jaar in het pluralis majestatis, dus weten we precies dat hij met ‘ons’ zichzelf bedoelt.
- Maanenschijn
Gebed gevraagd
Ik heb het minder op jou persoonlijk opgevat en gelezen, als aan jou gericht. Het leek mij meer een soort algemene verzuchting.Ditbenik schreef:Het ging nu in zijn reactie specifiek over mij.Maanenschijn schreef:Nee hoor, ik denk dat DIA wel een beetje generaliseert, maar wel een kern van waarheid raakt. Ik kom steeds meer mensen (en ik kom door mijn werk best veel verschillende mensen tegen in een openhartige situatie) tegen die een soort maakbaar leven wensen. Tegenslagen, bemoeienis van anderen/overheid/kerk etc past daar niet in. In de aard van de zaak is dit een op zichzelf gerichte levenshouding.
Daarnaast, volgens mij spreekt DIA al 10 jaar in het pluralis majestatis, dus weten we precies dat hij met ‘ons’ zichzelf bedoelt.
Maar ik kan (teruglezend) ook snappen dat je het inderdaad meer persoonlijk leest.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.