Vraag (algemeen)

refo

Re: Vraagje

Bericht door refo »

merel schreef:Wij zijn binnenkort een dag uitgenodigd voor om een 12,5 jarig huwelijksfeest te vieren. Het betreffende stel wil niets hebben. Uiteraard willen wij niet met lege handen komen. Weet iemand een leuk cadeau?

Ik kreeg al een tip voor een fotoshoot met het gezin, maar die hebben zij recent al gedaan. Qua eten zijn een aantal binnen het gezin kritisch en lusten niet veel en of hebben allergieën.
Waarom zou je 'uiteraard' iets willen geven aan mensen die zelf zeggen niets te willen? Gewoon respecteren.
merel

Bericht door merel »

refo schreef:
merel schreef:Wij zijn binnenkort een dag uitgenodigd voor om een 12,5 jarig huwelijksfeest te vieren. Het betreffende stel wil niets hebben. Uiteraard willen wij niet met lege handen komen. Weet iemand een leuk cadeau?

Ik kreeg al een tip voor een fotoshoot met het gezin, maar die hebben zij recent al gedaan. Qua eten zijn een aantal binnen het gezin kritisch en lusten niet veel en of hebben allergieën.
Waarom zou je 'uiteraard' iets willen geven aan mensen die zelf zeggen niets te willen? Gewoon respecteren.
Omdat ik dat onfatsoenlijk vind als je een volledige dag met het hele gezin bent uitgenodigd.
TSD

Bericht door TSD »

merel schreef:
refo schreef:

Omdat ik dat onfatsoenlijk vind als je een volledige dag met het hele gezin bent uitgenodigd.
Toch is dat wel best vanuit jezelf geredeneerd en niet vanuit het betreffende stel, ze zeggen het niet voor niets en zien het dus niet als onfatsoenlijk. Overigens vind ik altijd wel een mooie oplossing voor dit punt dat je dan als een stel dan aangeeft dat je i.p.v. iets te geven aan henzelf, een donatie kunt doen aan een bepaald (door hen gekozen doel). Dan voorkom je dit, je hoeft namelijk niet met lege handen te komen en bestemming is conform wens. (Maar dat moet ook bij je passen natuurlijk).

Als je dan toch iets wilt geven zou ik iets niet stoffelijks kiezen, maar bijv. een zelfgemaakte "cadeaubon" om samen ergens in de toekomst "iets" (in te vullen) te gaan doen. Dan is het meer een leuk verpakte uitnodiging (en geef je t.z.t. toch wat ;))
merel

Bericht door merel »

Een ' belevenis ' heeft ook mijn voorkeur, maar weet niet goed wat leuk is voor het hel gezin met 3 kinderen onder de 10 jaar.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

merel schreef:Een ' belevenis ' heeft ook mijn voorkeur, maar weet niet goed wat leuk is voor het hel gezin met 3 kinderen onder de 10 jaar.
Jaarabonnement Blijdorp? Ik zie nu wel dat dat €155 kost. Een flink bedrag voor als je niet met lege handen wilt aankomen.
Ik zou iets geven wat op gaat.
merel

Bericht door merel »

Zita schreef:
merel schreef:Een ' belevenis ' heeft ook mijn voorkeur, maar weet niet goed wat leuk is voor het hel gezin met 3 kinderen onder de 10 jaar.
Jaarabonnement Blijdorp? Ik zie nu wel dat dat €155 kost. Een flink bedrag voor als je niet met lege handen wilt aankomen.
Ik zou iets geven wat op gaat.
Een leuk idee, maar die hebben ze al. Net zoals een museumjaarkaart.
Fotoshoot hebben ze vlak voor het jubileum gedaan. High tea oid is niet leuk voor een 5 jarige.
margrietha

Bericht door margrietha »

Een bon voor de pannenkoekenboot?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Zijn er hier mensen met een briljante tip tegen hooikoorts? Ik heb pillen, druppels, enz. maar die werken maar marginaal.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Maak een creatief bedankje waarin je aangeeft wat je in het stel waardeert.
- Niet meer zo actief -
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Zeeuw schreef:Zijn er hier mensen met een briljante tip tegen hooikoorts? Ik heb pillen, druppels, enz. maar die werken maar marginaal.
Op het gevaar af dat mensen hun staf erover breken zullen: elke 2 à 3 uur 2-3 gram vitamine C tot de klachten afnemen. Ik heb daar zelf erg goede ervaringen mee.
Verder heb ik het idee dat ook een knoflooksupplement (2 x per dag) positief werkt tegen hooikoorts, waardoor ik minder vitamine C nodig heb.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:Zijn er hier mensen met een briljante tip tegen hooikoorts? Ik heb pillen, druppels, enz. maar die werken maar marginaal.
Als je er echt stevig last van hebt, naar de dokter gaan en goede medicatie vragen.

Ik heb er in mijn jeugd ontzettend veel last van gehad, en ook later in het boerenbedrijf was dat vaak niet makkelijk.

Ik heb jaren lang een desensibilisatiekuur gehad door middel van injecties. Daar ben. Ik goed van opgenknapt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Framboos

Bericht door Framboos »

Posthoorn schreef:
Op het gevaar af dat mensen hun staf erover breken zullen: elke 2 à 3 uur 2-3 gram vitamine C tot de klachten afnemen. Ik heb daar zelf erg goede ervaringen mee.
Verder heb ik het idee dat ook een knoflooksupplement (2 x per dag) positief werkt tegen hooikoorts, waardoor ik minder vitamine C nodig heb.
De enige die hier baat bij kunnen hebben, zijn de fabrikant en de verkoper van vitamine c
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:
Als je er echt stevig last van hebt, naar de dokter gaan en goede medicatie vragen.

Ik heb er in mijn jeugd ontzettend veel last van gehad, en ook later in het boerenbedrijf was dat vaak niet makkelijk.

Ik heb jaren lang een desensibilisatiekuur gehad door middel van injecties. Daar ben. Ik goed van opgenknapt.
Nou, daar krijg ik dus die pillen en druppels etc. Dat laatste nog niet. Ik zal het eens opperen. Het lastige is dat er maar niet vastgesteld kan worden welk stofje de klachten veroorzaakt. Dat maakt behandeling niet zo eenvoudig blijkbaar.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

https://www.farmacotherapeutischkompas. ... e_rinitis_
Ik gebruik al jaren dit, dagelijks. Al waren mijn klachten niet echt seizoensgebonden. Zeer effectief.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... e_rinitis_
Ik gebruik al jaren dit, dagelijks. Al waren mijn klachten niet echt seizoensgebonden. Zeer effectief.
Ok, zo te kopen of op recept?
Plaats reactie