Oorlog in Oekraine
Re: Oorlog in Oekraine
Het lijkt me ook niet verstandig om ingezonden brieven te gaan censureren. Dan maak je er wel een erg eenzijdig medium van.
Omdat hun buurlanden ook niet zo veel van christenen moeten hebben, denk ik.DDD schreef:Misschien kunnen zij zich beter afvragen waarom zij in hun buurlanden niet zo welkom zijn. Afghanistan is nu eenmaal geen buurland van de EU en Oekraïne wel.Tiberius schreef:In onze gemeente omarmen we vluchtelingen ook al jaren; Afghanen, Irakezen, enz.
Deze mensen vragen zich af waarom zij niet zo welkom zijn als Oekraïners.
DDD schreef:Misschien kunnen zij zich beter afvragen waarom zij in hun buurlanden niet zo welkom zijn. Afghanistan is nu eenmaal geen buurland van de EU en Oekraïne wel.Tiberius schreef:In onze gemeente omarmen we vluchtelingen ook al jaren; Afghanen, Irakezen, enz.
Deze mensen vragen zich af waarom zij niet zo welkom zijn als Oekraïners.
Juist, en natuurlijk is er verschil. Oekraïners zijn qua geloof, levenshouding en cultuur veel meer aan ons verwant dan Afghanen, Syriërs, Irakezen en ander Mohammedaanse vluchtelingen.
Niets menselijks is ons vreemd. Ik begrijp dat heel goed.
-
- Verbannen
Toch hebben ze dat recht wel hoor. Dat staat duidelijk bovenaan de pagina.Tiberius schreef:Het lijkt me ook niet verstandig om ingezonden brieven te gaan censureren. Dan maak je er wel een erg eenzijdig medium van.
Recht is niet hetzelfde als verstandig.GerefGemeente-lid schreef:Toch hebben ze dat recht wel hoor. Dat staat duidelijk bovenaan de pagina.Tiberius schreef:Het lijkt me ook niet verstandig om ingezonden brieven te gaan censureren. Dan maak je er wel een erg eenzijdig medium van.
Ondertussen wordt het waarschijnlijker dat zowel Finland als Zweden Navo lidmaatschap gaan aanvragen. Als "NAVO komt te dicht bij" echt een reden was om Oekraine aan te vallen voor Poetin, dan lijkt deze oorlog een beroerd effect te hebben voor hem. Zweden en Finland zijn gedurende gehele koude oorlog neutraal geweest.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
- Verbannen
Bij zoveel flauwekul wel, is mijn stellige overtuiging.Tiberius schreef:Recht is niet hetzelfde als verstandig.GerefGemeente-lid schreef:Toch hebben ze dat recht wel hoor. Dat staat duidelijk bovenaan de pagina.Tiberius schreef:Het lijkt me ook niet verstandig om ingezonden brieven te gaan censureren. Dan maak je er wel een erg eenzijdig medium van.
Voor sommigen kan dat de schellen van de ogen laten vallen. Als het allemaal wat genuanceerder wordt gezegd, zou je geneigd zijn om er met open ogen in te lopen. Nu is het zelfs voor de argeloze lezer duidelijk dat het onzin is. Dan heb je toch een bepaald doel bereikt als krant, maar met omgekeerde verslaggeving.GerefGemeente-lid schreef:Bij zoveel flauwekul wel, is mijn stellige overtuiging.
Het spreekwoord zegt: goede wijn behoeft geen krans.GerefGemeente-lid schreef:Bij zoveel flauwekul wel, is mijn stellige overtuiging.Tiberius schreef:Recht is niet hetzelfde als verstandig.GerefGemeente-lid schreef:Toch hebben ze dat recht wel hoor. Dat staat duidelijk bovenaan de pagina.Tiberius schreef:Het lijkt me ook niet verstandig om ingezonden brieven te gaan censureren. Dan maak je er wel een erg eenzijdig medium van.
Omgekeerd is ook waar, zullen ze bij RD denken: bij sommige flauwekul is commentaar overbodig.

-
- Verbannen
Daar heb je een heel goed punt!Herman schreef:Voor sommigen kan dat de schellen van de ogen laten vallen. Als het allemaal wat genuanceerder wordt gezegd, zou je geneigd zijn om er met open ogen in te lopen. Nu is het zelfs voor de argeloze lezer duidelijk dat het onzin is. Dan heb je toch een bepaald doel bereikt als krant, maar met omgekeerde verslaggeving.GerefGemeente-lid schreef:Bij zoveel flauwekul wel, is mijn stellige overtuiging.

GerefGemeente-lid schreef:Daar heb je een heel goed punt!Herman schreef:Voor sommigen kan dat de schellen van de ogen laten vallen. Als het allemaal wat genuanceerder wordt gezegd, zou je geneigd zijn om er met open ogen in te lopen. Nu is het zelfs voor de argeloze lezer duidelijk dat het onzin is. Dan heb je toch een bepaald doel bereikt als krant, maar met omgekeerde verslaggeving.GerefGemeente-lid schreef:Bij zoveel flauwekul wel, is mijn stellige overtuiging.

Wat grappig. Wat is er zo ongepast aan die brief?
-
- Verbannen
Alles. Toch @DDD?Ad Anker schreef:Wat grappig. Wat is er zo ongepast aan die brief?
Maar waarom vraag je dat?
Toch DDD.GerefGemeente-lid schreef:Alles. Toch @DDD?Ad Anker schreef:Wat grappig. Wat is er zo ongepast aan die brief?
Maar waarom vraag je dat?

Je bent leuk. Ik vond het wel een brief om over na te denken.
-
- Verbannen
Af en toe een beetje humor tussendoor kan geen kwaad.Ad Anker schreef:Toch DDD.GerefGemeente-lid schreef:Alles. Toch @DDD?Ad Anker schreef:Wat grappig. Wat is er zo ongepast aan die brief?
Maar waarom vraag je dat?![]()
![]()
Je bent leuk. Ik vond het wel een brief om over na te denken.
Maar het is zo onzinnig dat ik niet weet waar ik moet beginnen om deze brief te fileren.