Het is niet duidelijk waar jij op doelt. En 1968 ligt ver voor mijn geboortejaar en volwassenheid, dus ik heb geen kennis kunnen nemen van die brochure.-DIA- schreef:Ik meen dat het duidelijk is waar ik op doel. In 1968 of 1967 is er een brochure uitgegeven door de SRP, de Stichting Reformatorische Publicatie, voorloper van het RD. De titel van deze brochure (van ds. J. van Haaren) luidt: De grote afval.
Ds. van Haaren zag toen al een begin, en we hebben dit zien doorgaan tot heden, en zien nog geen eindpunt. Nu is volgens statistieken al meer dan de helft van Nederland niet meer gelovig, en dan worden alle godsdienste daar op een hoop geworpen. Ook moslims zijn in de visie van de statistieken gelovigen.
In de Gereformeerde Gemeenten in het ledenaantal van 1954 tot heden gestegen van 58.760 naar 107.000. Ik zie daar geen enkel teken van afval in. In tegendeel, aangezien de heerlijkheid van de koning gelegen is in het aantal onderdanen, zijn hier alleen positieve kanttekeningen bij te plaatsen.