Daar zullen er dan ongetwijfeld ook van zijn die uit de GG van Barneveld-Zuid komen.helma schreef:In Ede zijn er ook veel GG-ers lid geworden.Johann Gottfried Walther schreef:Hoezo zou door ds. Molenaar, GG Zoetermeer leeglopen?DDD schreef:Ds. Molenaar gaat naar Zoetermeer. Dat is wel bijzonder. Ik hoop dat de plaatselijke GG niet leegloopt. Maar een heel prettige dominee om naar te luisteren, mijns inziens.
Beroepingswerk discussie [7]
-
- Verbannen
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]
-
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Weet je dit omdat je hem goed kent? Of van 4 youtube stukjes?Johann Gottfried Walther schreef:Hoezo zou hij volgens jou prima in de GG passen? Hij preekt vooral eenvoudig maar ook zijn zijn preken nogal wisselend.DDD schreef:Nou, het is een dominee die prima in de GG zou passen en die getalenteerd is.Johann Gottfried Walther schreef:Hoezo zou door ds. Molenaar, GG Zoetermeer leeglopen?DDD schreef:Ds. Molenaar gaat naar Zoetermeer. Dat is wel bijzonder. Ik hoop dat de plaatselijke GG niet leegloopt. Maar een heel prettige dominee om naar te luisteren, mijns inziens.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
- Johann Gottfried Walther
Eerder 4 hele preken. Hoe goed ken jij hem?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik ben een aantal keer bij hem in de kerk geweest.
-
Dan is het prima! Ik ken hem ook niet heel goed, ook een aantal keer gehoord. Familie van mij zit overigens in de PKN Zoetermeer, dus mogelijk komen er nog wat preken bij.Johann Gottfried Walther schreef:Eerder 4 hele preken. Hoe goed ken jij hem?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
- Delftenaar
Je opmerking herken ik. En de vrees deel ik.DDD schreef:Ds. Molenaar gaat naar Zoetermeer. Dat is wel bijzonder. Ik hoop dat de plaatselijke GG niet leegloopt. Maar een heel prettige dominee om naar te luisteren, mijns inziens.
Misschien gaan zelfs leden vanuit de GB die woonachtig zijn in Pijnacker en normaal in Delft kerken over naar Zoetermeer.
-
- Verbannen
Dat is nou een mooi beroep van deze gemeente.GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Vlissingen, ds. G.W.S. Mulder te Ridderkerk.
Waarom?GerefGemeente-lid schreef:Dat is nou een mooi beroep van deze gemeente.GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Omdat het niet een beroep is wat je op het eerste gezicht zou verwachten. Ik vind het zogezegd een 'verrassend' beroep.GGotK schreef:Waarom?GerefGemeente-lid schreef:Dat is nou een mooi beroep van deze gemeente.GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten
En dan gaat ds M. weer na een paar jaar en dan komt ds N. met een veel saaiere voordracht.....Delftenaar schreef:Je opmerking herken ik. En de vrees deel ik.DDD schreef:Ds. Molenaar gaat naar Zoetermeer. Dat is wel bijzonder. Ik hoop dat de plaatselijke GG niet leegloopt. Maar een heel prettige dominee om naar te luisteren, mijns inziens.
Misschien gaan zelfs leden vanuit de GB die woonachtig zijn in Pijnacker en normaal in Delft kerken over naar Zoetermeer.
Vlak ds O. niet uit...refo schreef:En dan gaat ds M. weer na een paar jaar en dan komt ds N. met een veel saaiere voordracht.....Delftenaar schreef:Je opmerking herken ik. En de vrees deel ik.DDD schreef:Ds. Molenaar gaat naar Zoetermeer. Dat is wel bijzonder. Ik hoop dat de plaatselijke GG niet leegloopt. Maar een heel prettige dominee om naar te luisteren, mijns inziens.

Overgaan louter vanwege een fijne ds lijkt me idd nooit een goed idee. Ik bedenk nu wel dat degenen die dit graag online deden weer op rantsoen gaan nu de diensten minder openbaar op internet rondzwerven.
-
Het is niet de eerste keer hoor dat hij beroepen wordt door Vlissingen, dus ik snap je niet zo. Het is eerder stemmingmakerij.GerefGemeente-lid schreef:Omdat het niet een beroep is wat je op het eerste gezicht zou verwachten. Ik vind het zogezegd een 'verrassend' beroep.GGotK schreef:Waarom?GerefGemeente-lid schreef:Dat is nou een mooi beroep van deze gemeente.GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Mogelijk vergelijkt de poster de gemeenten Ridderkerk en Vlissingen met elkaar, die op het oog wat verschillen. Ds. Mulder is niet in een hokje te plaatsen en ook niet voor een flankenkar te spannen.
Bovendien zou het voor Ridderkerk een behoorlijke aderlating zijn, omdat ds. Mulder veel betekent voor het herstel van die gemeente.
Het is gewoon een beroep dat laat zien dat linkerflankgemeenten vaak ook rechterflankpredikanten beroepen. En het is zeker niet de eerste keer. Met een goed functionerende kerkenraad is zoiets ook geen probleem.