Wat doen we vandaag?

Hoopvol

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hoopvol »

DDD schreef:Maar zou een elektrische fiets de drempel ook niet een stuk verlagen? Ik denk dat je daar een hoop gezondheidswinst mee behaalt en ook nog eens een hoop geld bespaart.

Maar goed, mijn auto staat vrijwel altijd stil. Ik gebruik hem vooral om mensen op te halen bij het OV.
Ja dat is voor mij het voordeel van een elektrische fiets. Ik heb het eerste jaar op een gewone fiets naar het werk gefietst. Ik merkte dat de motivatie er te weinig was. Het werd voor mij de keuze tussen een kleine auto er bij of een elektrische fiets.
Uiteindelijk is het een elektrische fiets geworden en ik stap nu gemotiveerd op de fiets.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef:Maar zou een elektrische fiets de drempel ook niet een stuk verlagen? Ik denk dat je daar een hoop gezondheidswinst mee behaalt en ook nog eens een hoop geld bespaart.

Maar goed, mijn auto staat vrijwel altijd stil. Ik gebruik hem vooral om mensen op te halen bij het OV.
Een elektrische fiets zou die drempel zeker verlagen. Wij hebben alleen ( nog) geen schuur. Alle fietsen staan nog buiten. Zodra de schuur er is, is het zeker een optie.
JvW

Bericht door JvW »

merel schreef:

Een elektrische fiets zou die drempel zeker verlagen. Wij hebben alleen ( nog) geen schuur. Alle fietsen staan nog buiten. Zodra de schuur er is, is het zeker een optie.
Je zit toch ook nog met de timing van je sport-moment? Misschien het een en ander combineren en voor een racefiets gaan...
Voor woon-werk lukt het mij momenteel niet, maar pre-covid vond ik dat zeer aangenaam. Nauwelijks tijdverlies ten opzichte van de auto en niet extra thuis afwezig zijn omdat ik nog een rondje wilde fietsen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Een van mijn elektrische fietsen heeft jaren buiten gestaan en dat is geen probleem. Dus daar zou ik me niet door laten weerhouden.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef:Een van mijn elektrische fietsen heeft jaren buiten gestaan en dat is geen probleem. Dus daar zou ik me niet door laten weerhouden.
Ook zonder afdak?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Het kan idd wél zonder afdak.
Ik ken diverse stadsbewoners zonder kelder, berging of schuur en daar staat hun fiets altijd buiten aan de ketting.
Sommigen al tig jaren.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

Ja. Al zeker acht jaar. Was wel een fiets van 3500 (al kocht ik hem in de opruiming) en op één stang zit wat roest. Ik haal de accu's wel binnen, om op te laden.

Maar hij heeft meer te lijden gehad van al het gerace over bestrooide modderwegen, volgens mij, en van drempels met zware tassen. Die regen is het probleem niet, zeker niet als je de ketting goed smeert. Zand is veel slechter voor de ketting.

Mijn auto staat ook altijd buiten.

Ik heb één vouwfiets van Chinese makelij die niet zo goed tegen buiten staan kan. Maar het zou met een goede fiets geen probleem moeten zijn.
Terri

Bericht door Terri »

Ik hoor om me heen veel animo om een elektrische fiets aan te schaffen.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb tegenwoordig een elektrische fiets. Voor mijn reumabotjes is het de mogelijkheid om toch lekker te fietsen zonder al te veel pijn.

Ik heb een DutchID, met een v-snaar, geen ketting. Ik ben er erg tevreden over. Hij staat overigens wel altijd binnen. Hij is meer geld waard dan mijn auto….
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Vandaag met best wat mensen op het hoogste punt van een mooi bouwwerk in Vlissingen gestaan. Mooi weer en mooi uitzicht. Op een molen én een superjacht.
Marck

Bericht door Marck »

Al biddag vandaag in de gemeente.
merel

Bericht door merel »

Terri schreef:Ik hoor om me heen veel animo om een elektrische fiets aan te schaffen.
Wij waren het sowieso wel van plan, maar wilden nog even wachten op de schuur en kinderen die alleen naar huis kunnen fietsen na school. Als ik hen nog moet halen en brengen, zit ik wat strakker in mijn tijd. Mijn reistijd verdubbelt namelijk door het fietsen.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Onder een deken zitten en hopen dat Corona weer snel wat minder belabberd maakt. Ons gezin doet een tweede rondje Corona.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

Maanenschijn schreef:Onder een deken zitten en hopen dat Corona weer snel wat minder belabberd maakt. Ons gezin doet een tweede rondje Corona.
ik ben met mijn eerste rondje bezig. De enige die er blij van wordt is onze kat.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
merel

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:Onder een deken zitten en hopen dat Corona weer snel wat minder belabberd maakt. Ons gezin doet een tweede rondje Corona.
Wat vervelend! Zijn jullie nu ook net zo ziek of lichtere klachten? Beterschap!
Plaats reactie