Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2901
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

GerefGemeente-lid schreef:
Bertiel schreef:buiten het forum om is GGlid bijzonder introvert lijkt het wel...
Nee hoor.

Maar je moed van goede huize komen om de kerkenraad alhier proberen uit te leggen wat je bedoelt.
En je hebt ‘moed’ nodig blijkbaar Afbeelding
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

:yahoo

Vreemd dat ik mijn reactie na een minuut al niet meer kan aanpassen...
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bogerman »

Vanaf 25 februari vervallen bijna alle maatregelen. Het is dan toch vreemd als kerkenraden nog wel beperkingen blijven opleggen, want corona is zeker nu echt niet gevaarlijker dan griep, en met griep deden we dat ook niet. Ik zou gewoon naar de kerk gaan als ik jou was.
Laatst gewijzigd door Bogerman op 22 feb 2022, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Orchidee »

Bertiel schreef:buiten het forum om is GGlid bijzonder introvert lijkt het wel...

bij ons is iedereen weer welkom, komt een vak waar mensen op 1,5 meter kunnen zitten die dat wensen.
De voorzang wordt weer ingevoerd en we gaan weer meer verzen zingen!
bijzonder verheugend! Ook mooi dat tZt als de ds afscheid neemt dit in het midden van de gemeente kan
Heeft de ds nog geen afscheid genomen dan? Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bogerman schreef:Vanaf 25 februari vervallen bijna alle maatregelen. Het is dan toch vreemd als kerkenraden nog wel beperkingen blijven opleggen, want corona is zeker nu echt niet gevaarlijker dan griep, en met griep deden we dat ook niet. Ik zou gewoon naar de kerk gaan als ik jou was.
Dat ben ik inderdaad van plan. Zondag mag ik sowieso al 2 keer. Maar ik ga niet meer thuisblijven.
Henk J
Berichten: 2679
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Henk J »

GerefGemeente-lid schreef: Dat ben ik inderdaad van plan. Zondag mag ik sowieso al 2 keer. Maar ik ga niet meer thuisblijven.
Of dat soort kerkelijke ongehoorzaamheid nou de weg is :jongle Dan kun je beter de kerkenraad een mail sturen of de wijkouderling opbellen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Terri »

Henk J schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Dat ben ik inderdaad van plan. Zondag mag ik sowieso al 2 keer. Maar ik ga niet meer thuisblijven.
Of dat soort kerkelijke ongehoorzaamheid nou de weg is :jongle Dan kun je beter de kerkenraad een mail sturen of de wijkouderling opbellen.
Precies, waarom toch zo 'opstandig' ?
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1960
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef:
Bogerman schreef:Vanaf 25 februari vervallen bijna alle maatregelen. Het is dan toch vreemd als kerkenraden nog wel beperkingen blijven opleggen, want corona is zeker nu echt niet gevaarlijker dan griep, en met griep deden we dat ook niet. Ik zou gewoon naar de kerk gaan als ik jou was.
Dat ben ik inderdaad van plan. Zondag mag ik sowieso al 2 keer. Maar ik ga niet meer thuisblijven.
Ik weet niet of je kinderen mag hebben, maar als dat het geval is: wat straal je hiermee uit? Mogen ze dat met jouw regels die zij stom vinden ook doen? Bovendien... Je mag opeens weer 3 van de 4 diensten! Niet piepen, wel gehoorzamen dus!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door huisman »

Terri schreef:
Henk J schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Dat ben ik inderdaad van plan. Zondag mag ik sowieso al 2 keer. Maar ik ga niet meer thuisblijven.
Of dat soort kerkelijke ongehoorzaamheid nou de weg is :jongle Dan kun je beter de kerkenraad een mail sturen of de wijkouderling opbellen.
Precies, waarom toch zo 'opstandig' ?

Als de overheid alles loslaat en je mag toch niet twee keer naar de kerk kan ik mij die opstandigheid wel indenken.

Zie in mijn omgeving iig geen kerken die dit doen. Bij de GKv, GG,HHK,PKN,NGK,CGK in mijn omgeving mag iedereen weer komen met meestal gelegenheid voor wat mensen die nog wat afstand nodig achten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Zou de kerkenraad van GG.lid geen moverende redenen hebben om het zo te doen?
Mogelijk zijn er veel kwetsbare mensen of zo in de gemeente. Of bange.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Zou de kerkenraad van GG.lid geen moverende redenen hebben om het zo te doen?
Mogelijk zijn er veel kwetsbare mensen of zo in de gemeente. Of bange.
Dat laatste is niet het geval. Bovendien zijn op ons dorp de meeste mensen ook gevaccineerd. Dat is in omliggende dorpen wel anders... En daar gaan de kerken wel volledig open, terwijl het ledenaantal de helft of dubbel zo groot is.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Zou de kerkenraad van GG.lid geen moverende redenen hebben om het zo te doen?
Mogelijk zijn er veel kwetsbare mensen of zo in de gemeente. Of bange.
Dat laatste is niet het geval. Bovendien zijn op ons dorp de meeste mensen ook gevaccineerd. Dat is in omliggende dorpen wel anders... En daar gaan de kerken wel volledig open, terwijl het ledenaantal de helft of dubbel zo groot is.
Dan zal je er toch een mail of telefoontje aan moeten wagen
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zita »

Door aangescherpte maatregelen rond brandveiligheid (ik meen na de cafébrand in Volendam) heeft de overheid wat jaren geleden ook beperkingen opgelegd aan kerken. In onze gemeente werden bij drukke diensten de 'uitschuifjes' gebruikt: een uiterst oncomfortabel plankje dat uit de kerkbank kon worden geschoven, waardoor er in het gangpad een zitplaats extra ontstond. Er werden stoelen voorin de kerk en in gangpaden gezet. Ik heb nog weleens op de trap gezeten als klein kind. Dat mag allemaal niet meer. Geldt voor die regeling ook dat er principieel ongehoorzame gemeenten zijn, net als dat was voor het advies om geen volle kerken te hebben in coronatijd?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zita schreef:Door aangescherpte maatregelen rond brandveiligheid (ik meen na de cafébrand in Volendam) heeft de overheid wat jaren geleden ook beperkingen opgelegd aan kerken. In onze gemeente werden bij drukke diensten de 'uitschuifjes' gebruikt: een uiterst oncomfortabel plankje dat uit de kerkbank kon worden geschoven, waardoor er in het gangpad een zitplaats extra ontstond. Er werden stoelen voorin de kerk en in gangpaden gezet. Ik heb nog weleens op de trap gezeten als klein kind. Dat mag allemaal niet meer. Geldt voor die regeling ook dat er principieel ongehoorzame gemeenten zijn, net als dat was voor het advies om geen volle kerken te hebben in coronatijd?
Ik begrijp je laatste zin niet.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef:
Zita schreef:Door aangescherpte maatregelen rond brandveiligheid (ik meen na de cafébrand in Volendam) heeft de overheid wat jaren geleden ook beperkingen opgelegd aan kerken. In onze gemeente werden bij drukke diensten de 'uitschuifjes' gebruikt: een uiterst oncomfortabel plankje dat uit de kerkbank kon worden geschoven, waardoor er in het gangpad een zitplaats extra ontstond. Er werden stoelen voorin de kerk en in gangpaden gezet. Ik heb nog weleens op de trap gezeten als klein kind. Dat mag allemaal niet meer. Geldt voor die regeling ook dat er principieel ongehoorzame gemeenten zijn, net als dat was voor het advies om geen volle kerken te hebben in coronatijd?
Ik begrijp je laatste zin niet.
In coronatijd waren er heel wat kerken die om des gewetens wille besloten om zich niet aan de corona-adviezen van de overheid te houden. Ze lieten wel veel bezoekers toe. Er werd wel volop gezongen. Er werd geen afstand gehouden.
Ik vroeg me af of die gemeenten ook dergelijke bezwaren hadden tegen de maatregelen die de overheid oplegt ten aanzien van de brandveiligheid.
Plaats reactie