1. Ik bejubel niet alles wat onze geseculariseerde overheid doet. Ik vind wel dat je geen zaken mag suggereren waarmee je de overheid in een kwaad licht zet zonder dat je daarvoor ook maar enig bewijs hebt. Dat is wel wat je in je laatste twee zinnen doet. Zo zet je mensen op tegen de overheid in plaats van je er aan te onderwerpen. En dat is waar we in de Schrift toe worden opgeroepen.Posthoorn schreef:Nou, die steunpakketten moet je niet idealiseren, hoor. Ook via de NOS hoor je echt wel schrijnende verhalen. Bovendien gaat het - dacht ik - om leningen, moeten dus wel weer terugbetaald worden. En verder staat het een ieder vrij om een mening over de overheid te hebben. De Heere Jezus noemde Herodes ook een 'vos'. Alles bejubelen wat onze geseculariseerde overheid doet, lijkt me niet op zijn plaats. Al geloof ik heus wel dat ze hun best gedaan hebben. Maar wij weten ook niet welke belangen er op de achtergrond allemaal meespelen, ook vwb de farmaceutische industrie. Die spinnen in ieder geval goed garen bij de situatie.Ditbenik schreef:Ja, je had het ook kunnen afwentelen op de zorg of in de eerst golf een veel grote aantal doden kunnen accepteren. Ik ben blij dat de overheid een barmhartiger keuze heeft gemaakt. Ik heb ook gezien hoe snel en efficiënt tijdens de eerste golf de steunpakketten werd opgetuigd. Zonder bergen papieren in te hoeven vullen werd het geregeld. Een formuliertje met gegevens was genoeg. Natuurlijk is dat niet allemaal vlekkeloos verlopen maar het heeft prima gewerkt. En van diefstal door de overheid is zeker geen sprake geweest. Ik vind dit echt ver over de grens van het betamelijke gaan.
2. Mijn vrouw heeft een bedrijf wat tijdens de eerste lockdown drie maanden gesloten is geweest. Ik spreek dus over wat we er zelf van hebben gezien en gekregen. Dat heeft niets met idealiseren te maken maar met de realiteit.