COVID-19

refo

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Je kunt het mooi vinden, maar dat is het natuurlijk niet.
Framboos

Bericht door Framboos »

@AD, Vandaar dat hij of zij zuurstof krijgt, dat wordt massaal aan vrijwel gezonde mensen gegeven..
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Zuurpruimen is ook niet gezond.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
huisman

Bericht door huisman »

Lieven broeders en zusters. Ga even een avondje afkoelen. Pak een mooi boek en denk een avondje niet aan Covid. ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ik vernam (bron: iemand die daar werk) dat in een ziekenhuis in mijn omgeving bijna geen covid-patiënten meer liggen. Meer grieppatiënten.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:Lieven broeders en zusters. Ga even een avondje afkoelen. Pak een mooi boek en denk een avondje niet aan Covid. ::bye
Eerst moet het zuurstofgehalte op peil zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
TSD

Bericht door TSD »

HersteldHervormd schreef:
huisman schreef:Lieven broeders en zusters. Ga even een avondje afkoelen. Pak een mooi boek en denk een avondje niet aan Covid. ::bye
Eerst moet het zuurstofgehalte op peil zijn.
Dat wordt een ommetje doen dan, in de frisse buitenlucht :D
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Kom op, Ambtenaar, stop nou gewoon eens met mensen, waarmee je het op de inhoud hartgrondig oneens bent, te proberen weg te zetten. Het is echt een heel vervelende manier van discussiëren en wat mij betreft echt typisch op de persoon, een poging om iemand in de discussie te diskwalificeren.
Ik vind het prima dat jullie alles wat @Valcke hier beweert voor zoete koek slikken. Ik niet. @Valcke heeft simpelweg geen gevoel voor de juristerij.
Valcke heeft hooguit een wat extreme interpretatie, en daar ben jij allergisch voor. Maar er zijn ook juridische discussies waarin hij het goed zag, zoals bijvoorbeeld bij het subsidiariteitsbeginsel, dat twee betekenissen heeft.

Los daarvan is het naar mijn idee wel zo dat de standpunten van Valcke steeds radicaler worden, met de principiële bezwaren tegen mondkapjes tijdens het bidden als hoogtepunt.
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Op je andere punt ga ik niet in. Ik ga geen discussies overdoen. Waarbij ik mij ook afvraag waar je enorme uithaal naar mij toe überhaupt vandaan komt. Ik ben blij dat anderen ook zien dat er hier iets niet 'klopt' om het voorzichtig te zeggen.
Met je uitspraak dat de grondrechten bij Paternotte niet in veilige handen zijn, zaai jij onnodig angst. Zeker op refoforum, waar het gros van de leden van nature een afkeer zal hebben van D66.

Mijn punt is dat jij niet voor de eerste keer de beperking van de grondrechten, in dit geval de vrijheid van godsdienst, koppelt aan een uitspraak van de Raad van State over inperking van de vrijheid van godsdienst. De uitspraak van de Raad van State heeft betrekking op het instrument dat hiervoor werd ingezet, namelijk de noodverordening. De Raad van State heeft zich helemaal niet uitgesproken over inperking van de vrijheid van godsdienst in het algemeen. Die kan namelijk bij wet ingeperkt worden.
Eens. Dat voortdurende angst zaaien onder het mom van waakzaamheid vind ik ook storend. Het niet niet onderbouwd en polariserend.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

Valcke schreef:Het is verder christelijk om mensen in hun door God geschonken beroep te aanvaarden en hun hun werk niet te ontnemen.
Dat kan zijn, maar de werkelijkheid is op dit moment dat talloze ondernemers de handen uit hun haar trekken omdat ze hun bedrijf naar de knoppen zien gaan. Is het dan teveel gevraagd van een Christen om er mee de schouders onder te zetten en het aantal besmettingen zo spoedig mogelijk naar beneden te brengen?
Valcke schreef:Het is christelijk om gezonde mensen een vrije beweging te geven.
Wie wil bewegen kan in de natuur overal terecht. Natuurlijk kan het hipper, beter en leuker. Maar kom op zeg, we zijn toch geen verwende kleuters of prinsessen op een erwt?
Valcke schreef:Het is christelijk om de zieken te verzorgen en daarvoor als samenleving een uiterste inspanning te doen.
Dus als mensen ziek worden is het christelijk om een uiterste inspanning te leveren om de nodige zorg te geven. Maar het zou niet christelijk zijn om mee te werken aan preventie? Dat wil er bij mij niet in.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
DDD

Bericht door DDD »

TSD schreef:
HersteldHervormd schreef:Vragen jullie je ook niet af waar al deze besmettingen vandaan komen? Best vreemd dat er explosief veel besmettingen zijn. Ja ik weet omikron kwam in de wereld, maar toch zijn vele gewoon thuis? Incubatietijd is 4 a 5 dagen dus deze cijfers zijn nog van einde kerstvakantie.

Je kan niet meer ontkennen dat omikron dus ontzaglijk besmettelijk is. Gelukkig maar dat het ziektebeeld stukken minder lijkt te zijn.
Wat dacht je van het aantal contacten wat er is geweest rondom Kerst en jaarwisseling? ;).

Daarnaast zijn er signalen dat de incubatietijd bij Omicron korter is, wat mede de snelle stijging kan verklaren.

Ik verwacht komende dagen wel een afvlakking omdat dit effect (vele contacten rond jaarwisseling) eruit gaat lopen, maar dat zal tijdelijk zijn want de opening van de scholen zorgt dan weer voor veel contacten onder kinderen, die het weer doorgeven ouders/gezinnen, daarnaast door de opening van de scholen, veel minder thuiswerken nu.
Ik was deze week bij de verjaardag van een vriend. Keurig met twee gasten. Hij vertelde dat zijn zoon met oud- en nieuw vier feestjes had. En ik weet meer jongeren die vrij grote gezelschappen ontmoetten. Dan is het niet zo gek dat de besmettingscijfers omhoog vliegen.
DDD

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
Valcke schreef:
refo schreef:Dit meldt een ziekenhuis. Normaal gesproken zouden deze mensen verpleegd worden in een ziekenhuis. Dit vermindert het aantal bezette ziekenhuisbedden ook.
Mooi toch? Het gaat er toch om om de druk op de ziekenhuizen te ontlasten. Dit is daar ook een bijdrage aan. Dit gebeurt overigens al langer.
Inderdaad een heel verhaal met dure woorden voor een vrijwel gezonde patiënt die voor alleen een paar liter zuurstof niet in het ziekenhuis hoeft te blijven. Waarom ze daar ineens spannend over moeten doen...
Ik kan je uit ervaring in de nabije omgeving vertellen dat je je dan niet 'vrijwel gezond' voelt hoor. Ik weet niet wat je denkt, maar als je niet zelfstandig de trap kunt opkomen en pas na veel longembolieën weer welkom bent, praat je wel anders.

Wat een flauwekul.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:Ik was deze week bij de verjaardag van een vriend. Keurig met twee gasten. Hij vertelde dat zijn zoon met oud- en nieuw vier feestjes had. En ik weet meer jongeren die vrij grote gezelschappen ontmoetten. Dan is het niet zo gek dat de besmettingscijfers omhoog vliegen.
Klopt, de stijging van het aantal besmettingen ‘beperkt’ zich tot nu toe vooral tot de 50-minners. Dat betekent (in de lijn met vorige pieken) dat daarna de besmettingen onder de oudere leeftijdscategorieën gaan stijgen. En onder die oudere groepen (vaker onderliggend lijden) komen straks de nieuwe ziekenhuis- en ic-opnames naar voren.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

Valcke schreef:Ik vernam (bron: iemand die daar werk) dat in een ziekenhuis in mijn omgeving bijna geen covid-patiënten meer liggen. Meer grieppatiënten.
Op dit moment is het aantal ziekenhuisopnames inderdaad ruimtegevend. Met een record aantal besmettingen de voorbije week (en de stijging in de weken daarvoor) kun je op je vingers uittellen wat de ontwikkeling over enkele weken zal zijn.
Valcke

Bericht door Valcke »

Erik1960 schreef:Maar het zou niet christelijk zijn om mee te werken aan preventie? Dat wil er bij mij niet in.
Preventie is goed, maar niet ten koste van alles.

Preventie moet blijven binnen de bandbreedte van geoorloofde maatregelen. Daar reken ik niet onder dat je mensen hun broodwinning langdurig ontneemt (achtste gebod) en jongeren hun perspectief (opleiding, stage, enzovoort) (zesde gebod) of mensen opsluit zoals in de eerste golf (zesde gebod). Wanneer een epidemie dan tóch doorzet, moet er aanvaarding zijn. Dat is waar ik voor pleit, maar wat volledig ontbreekt in het huidige beleid.
Laatst gewijzigd door Valcke op 11 jan 2022, 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie