Gereformeerde Gemeenten

DDD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Zolang het maar goede vruchten zijn. Van geloof en bekering. De rest is bijzaak.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Je ergert je snel GGL
Ik doe een feitelijke constatering. Maak er dan niet meer van.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Mistig schreef:
pierre27 schreef: Deze is al een keer hier langs gekomen. Inclusief alle beschouwingen alhier.
Je hebt gelijk. Excuus.
Waar dan?
Ik dacht ook dat het een nieuwe vraag was, maar zie nu dat het van twee maanden geleden is.
Bijzonder dan nu opeens die aandacht.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... andenleer/
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bezorgd schreef:Je ergert je snel GGL
Het was alleen een cijfer van 1-1-2021. Je constatering is ook rijkelijk laat. :)
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
Tiberius schreef:Refoweb twittert dat af en toe; de boefjes.:)
Staat ook als eerste artikel op CIP.nl
Inderdaad, ik kwam het ook tegen, maar er gaat dus geen discussie over komen als ik het zo zie?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Forummer

Bericht door Forummer »

HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:
Inderdaad, ik kwam het ook tegen, maar er gaat dus geen discussie over komen als ik het zo zie?
Zou je erover willen discussiëren dan?
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:
Wat mij betreft mag je er over discussiëren, pas alleen op dat je niet duizelig wordt.
HersteldHervormd

Goed dan gaan we het proberen:

1a: Waarom is ds Harinck aangenomen als predikant? Heden te dage worden mannenbroeders met dit geluid volgens mij niet meer aangenomen;
1b: De prediking van ds Harinck is echt wel tot zegen, waarom neemt de theologische school dan niet ook studenten die dit verkondigen?
2: Wat vinden de andere dominees van zulke geluiden? Ik kan me voorstellen dat ze er niet blij mee zijn.
3: Kan de dominee in kwestie aangesproken worden? Of misschien wel sancties opgelegd worden?

Tevens de nota dat dit oprechte vragen zijn en geen GG-laster of trolgedrag.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
DDD

Bericht door DDD »

Volgens mij passen zij n opvattingen nog ruim binnen het aannamebeleid. Ds. Van Eckeveld heeft in ieder geval steeds ontkend dat zulke dingen een rol spelen.

Ds. Harinck is echt niet zoveel links van het midden. Hij formuleert alleen nogal uitgesproken.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:
Het was alleen een cijfer van 1-1-2021. Je constatering is ook rijkelijk laat. :)
Haha. Die had ik gemist inderdaad.
Ik dacht dat het recente cijfers waren.
Maar niet minder waar ;)
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:
Haha. Die had ik gemist inderdaad.
Ik dacht dat het recente cijfers waren.
Maar niet minder waar ;)
Als je maar niet over een paar maanden post dat het ledenaantal voor het eerst sinds 1950 onder de 1.181 leden is gedaald, vind ik alles best. :langue
Forummer

Bericht door Forummer »

HersteldHervormd schreef:Goed dan gaan we het proberen:

1a: Waarom is ds Harinck aangenomen als predikant? Heden te dage worden mannenbroeders met dit geluid volgens mij niet meer aangenomen;
1b: De prediking van ds Harinck is echt wel tot zegen, waarom neemt de theologische school dan niet ook studenten die dit verkondigen?
2: Wat vinden de andere dominees van zulke geluiden? Ik kan me voorstellen dat ze er niet blij mee zijn.
3: Kan de dominee in kwestie aangesproken worden? Of misschien wel sancties opgelegd worden?

Tevens de nota dat dit oprechte vragen zijn en geen GG-laster of trolgedrag.
Hieraan zie je dat de GG naar rechts aan het opschuiven is. Tegelijkertijd kan het ook een indicatie zijn dat ds. Harinck naar links is opgeschoven. Zo eerlijk moeten we wel zijn. Het 1 sluit het ander niet uit.

Persoonlijk ben ik blij met het geluid van ds. Harinck. Hij onderbouwt uitvoerig. Heb veel gehad aan zijn boek: de toeleidende weg tot Christus.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Forummer schreef:Hieraan zie je dat de GG naar rechts aan het opschuiven is. Tegelijkertijd kan het ook een indicatie zijn dat ds. Harinck naar links is opgeschoven. Zo eerlijk moeten we wel zijn. Het 1 sluit het ander niet uit.
Toen ds. Harinck student was (tussen 1960 en 1962!) werd na afloop van een zondagse eredienst in een Veluwse kerkenraadskamer tegen hem gezegd: 'Mené, mené, thekel urpharsin.' oftewel: 'Gewogen en te licht bevonden.'
Hij heeft er na die zondag nooit meer gepreekt.

Je tweede zin geloof ik daarom niet.
HersteldHervormd

GerefGemeente-lid schreef:
Forummer schreef:Hieraan zie je dat de GG naar rechts aan het opschuiven is. Tegelijkertijd kan het ook een indicatie zijn dat ds. Harinck naar links is opgeschoven. Zo eerlijk moeten we wel zijn. Het 1 sluit het ander niet uit.
Toen ds. Harinck student was (tussen 1960 en 1962!) werd na afloop van een zondagse eredienst in een Veluwse kerkenraadskamer tegen hem gezegd: 'Mené, mené, thekel urpharsin.' oftewel: 'Gewogen en te licht bevonden.'

Waarom is hij dan aangenomen?
Hoe oud is ds Harinck eigenlijk?
KDD

Bericht door KDD »

GerefGemeente-lid schreef:

Dat is wat anders als het volgende:

En deze begon vrijmoediglijk te spreken in de synagoge. En als hem Aquila en Priscilla gehoord hadden, namen zij hem tot zich, en legden hem den weg Gods bescheidenlijker uit.
Plaats reactie