Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Nee, het ging over de voornaam. Althans, daar had ik het over en daarop reageerde Pierre27.
DDD schreef:Nee, het ging over de voornaam. Althans, daar had ik het over en daarop reageerde Pierre27.
Denk niet dat jij mee gaat maken dat ds. Linda Kersten (GG Kootwijkerbroek) in de Saambinder gaat schrijven.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nee, ik spreek gewoon zoals Petrus 'dien gij gekruist hebt'. Als God het zo belangrijk had gevonden was er opgetekend 'die wij gekruisigd hebben'.Mannetje schreef:Vooral voor de ander?CvdW schreef:Graag is wel een groot woord. Noodzakelijk is het wel om bij elkaar te komen. Jakobus 2:3.Mannetje schreef: Jij ziet wel graag een ander schuld belijden, is het niet?
Voorlopig zitten dergelijke dominees inderdaad in de PKN. Zoals de kleindochter van ds. Lamain.
- Delftenaar
Haar preken zijn trouwens goed te beluisteren.
-
Kan je dit nader toelichten? Wat vind je precies goed? Komen alle elementen erin terug?Delftenaar schreef:Haar preken zijn trouwens goed te beluisteren.
Heb je een checklist?Geytenbeekje schreef:Kan je dit nader toelichten? Wat vind je precies goed? Komen alle elementen erin terug?Delftenaar schreef:Haar preken zijn trouwens goed te beluisteren.
- Maanenschijn
Er is best een mooi boekje met checklist: Uit liefde voor Zijn kudde, G.R. Procee.refo schreef:Heb je een checklist?Geytenbeekje schreef:Kan je dit nader toelichten? Wat vind je precies goed? Komen alle elementen erin terug?Delftenaar schreef:Haar preken zijn trouwens goed te beluisteren.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
- Delftenaar
Wil je nu echt dat ik haar preken aan een diepgravende analyse onderwerp?refo schreef:Heb je een checklist?Geytenbeekje schreef:Kan je dit nader toelichten? Wat vind je precies goed? Komen alle elementen erin terug?Delftenaar schreef:Haar preken zijn trouwens goed te beluisteren.
En dus precies, met een vooraf opgesteld afvinklijstje, ga bijhouden wat ze wel gezegd heeft? Of wat ze juist niet gezegd heeft?
En dat ik dan aan de hand van de optellijst van al die zaken bepaal of ze "zwaar genoeg" is of "te licht". Wil je dat?
En nee, ik ben geen voorstander van vrouwelijke predikanten. De realiteit is dat ze er zijn. En dan brengt de kleindochter van een wijlen bekende predikant uit de reformatorische gezindte een boodschap uit in een van oorsprong rooms dorp. Dat inmiddels ontkerkelijkt is en in de Randstad opgenomen is.
Tegelijk klinkt in haar kerk, een aantal kilometers in de weilanden, Gods Woord.
Je kunt er iets van vinden. Desalniettemin klinkt door haar in een kerkje midden in de weilanden (voor zover die er nog zijn) Gods Woord. In een dorpje met misschien 100 inwoners. Soortgelijke dorpen in Friesland zijn hun kerkdiensten kwijt geraakt.
Tel uw zegeningen....
- Reformer
https://www.rd.nl/artikel/893950-samen- ... opa-lamainDelftenaar schreef:Wil je nu echt dat ik haar preken aan een diepgravende analyse onderwerp?refo schreef:Heb je een checklist?Geytenbeekje schreef:Kan je dit nader toelichten? Wat vind je precies goed? Komen alle elementen erin terug?Delftenaar schreef:Haar preken zijn trouwens goed te beluisteren.
En dus precies, met een vooraf opgesteld afvinklijstje, ga bijhouden wat ze wel gezegd heeft? Of wat ze juist niet gezegd heeft?
En dat ik dan aan de hand van de optellijst van al die zaken bepaal of ze "zwaar genoeg" is of "te licht". Wil je dat?
En nee, ik ben geen voorstander van vrouwelijke predikanten. De realiteit is dat ze er zijn. En dan brengt de kleindochter van een wijlen bekende predikant uit de reformatorische gezindte een boodschap uit in een van oorsprong rooms dorp. Dat inmiddels ontkerkelijkt is en in de Randstad opgenomen is.
Tegelijk klinkt in haar kerk, een aantal kilometers in de weilanden, Gods Woord.
Je kunt er iets van vinden. Desalniettemin klinkt door haar in een kerkje midden in de weilanden (voor zover die er nog zijn) Gods Woord. In een dorpje met misschien 100 inwoners. Soortgelijke dorpen in Friesland zijn hun kerkdiensten kwijt geraakt.
Tel uw zegeningen....
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
-
Ik snap niet zo goed waarom er op een reformatorische forum gezegd wordt dat een vrouwelijke dominee goed kan preken.
Het is duidelijk uit de Bijbel op te maken dat vrouwen niet op de kansel horen als predikant.
Het is duidelijk op te maken dat het Bijbels is om als vrouw een hoofddeksel te dragen.
Ik heb ook verschillende vrouwelijke predikanten gehoord, en ergens vind ik hun standpunt over Bijbelgedeeltes wel interessant en ook zij kunnen stof geven om over na te denken, maar ik heb nog nooit van hen gehoord dat mensen van nature in de dood liggen en dat mensen verzoend moeten worden met God. Ik ben van overtuigd dat als ze de Bijbel in het licht zouden lezen hoe God het bedoeld, dat ze meteen van hun predikambt afstappen.
Ik vind dat de moderators ook hier iets van moeten zeggen, want hoe men over vrouwelijke dominees praat is niet conform de grondslag.
Het is duidelijk uit de Bijbel op te maken dat vrouwen niet op de kansel horen als predikant.
Het is duidelijk op te maken dat het Bijbels is om als vrouw een hoofddeksel te dragen.
Ik heb ook verschillende vrouwelijke predikanten gehoord, en ergens vind ik hun standpunt over Bijbelgedeeltes wel interessant en ook zij kunnen stof geven om over na te denken, maar ik heb nog nooit van hen gehoord dat mensen van nature in de dood liggen en dat mensen verzoend moeten worden met God. Ik ben van overtuigd dat als ze de Bijbel in het licht zouden lezen hoe God het bedoeld, dat ze meteen van hun predikambt afstappen.
Ik vind dat de moderators ook hier iets van moeten zeggen, want hoe men over vrouwelijke dominees praat is niet conform de grondslag.
Ik denk dat je doordraaft @ geytenbeekje 

-
Kan je ook iets inhoudelijker zijn? Ik kan er nu niet zo veel meemerel schreef:Ik denk dat je doordraaft @ geytenbeekje

Geytenbeekje heeft wel een goed punt. Netjes verwoord ook.
Lees de context van hetgeen @ Delftenaar aangeeft en jouw reactie nog even terug. Dan wordt het vast duidelijk.Geytenbeekje schreef:Kan je ook iets inhoudelijker zijn? Ik kan er nu niet zo veel meemerel schreef:Ik denk dat je doordraaft @ geytenbeekje