Gereformeerde Gemeenten

eilander
Moderator

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Graag on-topic verder!
GGG038

Bericht door GGG038 »

FlyingEagle schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Niet zo veel meer hoor. Ds. Verschuure bijvoorbeeld heeft al verschillende keren een derde dienst elders gehouden, sinds zijn intrede in Genemuiden.

Ik weet niet hoe je daar bij komt maar dat lijkt me op een uitzondering na een onzin redenering. Het beleid aldaar is nog steeds niet anders dan 100 jaar geleden
In mijn eerste bericht wil ik graag hierop reageren en e.e.a. rechtzetten met betrekking tot Genemuiden.
Het beleid is wel degelijk anders dan 100 jaar geleden. Zowel de meerdere wijzigingen in de kerkenraad (tenminste vier langstzittende ouderlingen) zijn gestopt en hun plaatsen zijn ingenomen door jonge mannen uit de gemeente. En daarnaast zal de komst van een andere predikant daar debet aan zijn.

Ds. Verschuure kondigt aan heel de gemeente af dat hij op zijn vrije zondagen meerdere diensten doet. Dit is geen geheim en niet verboden. Voorbeeld: ‘komende zondag hoop ik in de morgen- en middagdienst voor te gaan in de gemeente van Katwijk aan Zee en de avonddienst in Lisse.

Ook op de zondagen in Genemuiden is er ruimte voor een derde dienst elders. Met de kerkenraad is afgesproken dat hij dit doet binnen de classis Kampen. Zo is hij al meermaals op zondagavond naar Marknesse, Zwolle of Groningen geweest. Ook dit kondigt hij af en is algemeen bekend. In het begin zei de oude generatie ‘waarom? Dat was toch nooit zo?’ Maar zeker de jonge(re) generatie heeft er geen problemen mee.

Gezien de coronamaatregelen zijn er op zondag drie diensten in Genemuiden waarin ds. Verschuure voor gaat. Hierdoor is er momenteel wat minder ruimte voor een derde dienst elders. De middag- en avonddienst zijn dezelfde preken (H.C.). Echter, bij doopdiensten niet. Dan is er in de middagdienst bediening van de H.D. en in de avond leesdienst. Zo ook komende zondag, Tweede Kerstdag. Ds. Verschuure hoopt dan in Oudemirdum voor te gaan. Zie ook kerktijden.nl.

Ik hoop dat ik zo heb kunnen toelichten waarom dit geen onzinredenering is. Als er nog (meer) vragen zijn over het beleid in Genemuiden dan hoor ik het graag.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Dank!!
Mistig

Bericht door Mistig »

Heel hartelijk bedankt. Dit geeft ons allemaal heel erg veel rust.
:modo
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Mistig schreef:Heel hartelijk bedankt. Dit geeft ons allemaal heel erg veel rust.
Ik snap deze reactie niet helemaal!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mistig

Bericht door Mistig »

pierre27 schreef:
Mistig schreef:Heel hartelijk bedankt. Dit geeft ons allemaal heel erg veel rust.
Het was eigenlijk ook niet echt serieus.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Mistig schreef:
pierre27 schreef:
Het was eigenlijk ook niet echt serieus.
Gelukkig, ik vond het een eerlijk verhaal.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD

Bericht door DDD »

Ik waardeer het wel als mensen onzinverhalen rechtzetten hoor. Daar zitten we hier immers onder andere voor.
GerefGemeente-lid
Verbannen

DDD schreef:Ik waardeer het wel als mensen onzinverhalen rechtzetten hoor. Daar zitten we hier immers onder andere voor.
Er werden geen onzinverhalen verteld. Maar @FlyingEagle was gewoon niet goed geïnformeerd.
DDD

Bericht door DDD »

Als ik niet goed geïnformeerd ben, en toch een standpunt inneem, dan kan ik toch onzin vertellen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Als ik niet goed geïnformeerd ben, en toch een standpunt inneem, dan kan ik toch onzin vertellen?
Waarom zou je dat willen?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Tiberius schreef:
DDD schreef:Als ik niet goed geïnformeerd ben, en toch een standpunt inneem, dan kan ik toch onzin vertellen?
Het klopt niet. Als ik in het woordenboek kijk, staat er voor het woord 'onzin' de betekenis 'domme, dwaze praat'. Als @FlyingEagle niet goed geïnformeerd blijkt, dan betekent dat niet dat hij vervolgens domme, dwaze praat uitkraamt.

@DDD verkondigt dus eerder zelf onzin.
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
Hij bedoelt: stel dat iemand niet goed geïnformeerd is en stel dat deze toch een standpunt inneemt, dan kan dat toch onzin zijn, wat die iemand zegt? Domme, dwaze praat, zeg maar.
DDD doet het in de eerste persoon enkelvoud.
TSD

Bericht door TSD »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
Het klopt niet. Als ik in het woordenboek kijk, staat er voor het woord 'onzin' de betekenis 'domme, dwaze praat'. Als @FlyingEagle niet goed geïnformeerd blijkt, dan betekent dat niet dat hij vervolgens domme, dwaze praat uitkraamt.

Je zou ook kunnen zeggen dat DDD niet goed geïnformeerd is over het woord onzin.

In jouw redenatie verkoopt hij dan ook zelf geen onzin meer

:nananere
GerefGemeente-lid
Verbannen

TSD schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:

Je zou ook kunnen zeggen dat DDD niet goed geïnformeerd is over het woord onzin.

In jouw redenatie verkoopt hij dan ook zelf geen onzin meer

:nananere
:mdr
Plaats reactie