COVID-19
Re: COVID-19
De maatregelen nu zijn verstandig, denk ik. Dat gehamer op de booster nu is gewoon zielig. Ja het is waarschijnlijk verstandig om een booster te nemen. Nee, het is niet de oplossing.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat is wat anders dan de pandemie van de gevaccineerden of dat de vaccins helemaal geen bescherming tegen ernstige ziekte zouden geven.huisman schreef:Als je dubbel bent gevaccineerd ben je onvoldoende beschermd- citaat Minister de JongeAmbtenaar schreef:Zeker, ik heb de persconferentie gekeken.Wim Anker schreef: Persconferentie geluisterd?
Verder met de laatste zin van @parsifal eens.
Zuid Afrika zegt al over de piek heen te zijn en de ziekenhuizen zijn absoluut niet overspoeld na 6 weken omicron .parsifal schreef:De maatregelen nu zijn verstandig, denk ik. Dat gehamer op de booster nu is gewoon zielig. Ja het is waarschijnlijk verstandig om een booster te nemen. Nee, het is niet de oplossing.
Hopelijk zien we dat hier binnen een dag of 10 ook en kan deze lockdown stoppen. Het was zo onvoorstelbaar druk in de winkels vandaag dat daarna een lockdown instellen echt mosterd na de maaltijd is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
van Disssel zei met zoveel woorden dat boosteren met het griepvaccin net zo goed zou werken: "we vaccineren al tegen een virus wat hoogstens nog ergens in een vriezer bij een lab voorkomt".Framboos schreef:Dat is wat anders dan de pandemie van de gevaccineerden of dat de vaccins helemaal geen bescherming tegen ernstige ziekte zouden geven.huisman schreef:Als je dubbel bent gevaccineerd ben je onvoldoende beschermd- citaat Minister de JongeAmbtenaar schreef:Zeker, ik heb de persconferentie gekeken.Wim Anker schreef: Persconferentie geluisterd?
Verder met de laatste zin van @parsifal eens.
En data uit andere landen - en van Dissel duidde daar al op - geeft aan dat gevaccineerden besmettelijker zijn dan herstelden.
Ik hoop het!huisman schreef:Zuid Afrika zegt al over de piek heen te zijn en de ziekenhuizen zijn absoluut niet overspoeld na 6 weken omicron .parsifal schreef:De maatregelen nu zijn verstandig, denk ik. Dat gehamer op de booster nu is gewoon zielig. Ja het is waarschijnlijk verstandig om een booster te nemen. Nee, het is niet de oplossing.
Hopelijk zien we dat hier binnen een dag of 10 ook en kan deze lockdown stoppen. Het was zo onvoorstelbaar druk in de winkels vandaag dat daarna een lockdown instellen echt mosterd na de maaltijd is.
Toch heb ik moeite met al dat gemopper op de regering. Afgelopen twee jaar hebben ze continue kritiek gehad dat ze te traag reageren. Nu ze wel op tijd reageren, is het weer niet goed.
Dat ze jou niet vragen voor het OMT. Je weet het allemaal zo goed.huisman schreef:Zuid Afrika zegt al over de piek heen te zijn en de ziekenhuizen zijn absoluut niet overspoeld na 6 weken omicron .parsifal schreef:De maatregelen nu zijn verstandig, denk ik. Dat gehamer op de booster nu is gewoon zielig. Ja het is waarschijnlijk verstandig om een booster te nemen. Nee, het is niet de oplossing.

-
Z-A heeft een heel ander pandemie verloop gehad dan Nederland. Op basis van de data uit Z-A lijkt het mee te vallen, maar de gegevens uit Engeland en Denemarken zijn gewoon zorgelijk. Ik vind het verstandig om op tijd in te grijpen.huisman schreef:Zuid Afrika zegt al over de piek heen te zijn en de ziekenhuizen zijn absoluut niet overspoeld na 6 weken omicron .parsifal schreef:De maatregelen nu zijn verstandig, denk ik. Dat gehamer op de booster nu is gewoon zielig. Ja het is waarschijnlijk verstandig om een booster te nemen. Nee, het is niet de oplossing.
De bevolking van Zuid-Afrika is wel wat jonger en heeft een Delta golf gezien (dat laatste heeft Nederland nu ook wel natuurlijk). Hopelijk heb je gelijk, maar het lijkt me verstandig om het er niet op te wagen.huisman schreef:Zuid Afrika zegt al over de piek heen te zijn en de ziekenhuizen zijn absoluut niet overspoeld na 6 weken omicron .parsifal schreef:De maatregelen nu zijn verstandig, denk ik. Dat gehamer op de booster nu is gewoon zielig. Ja het is waarschijnlijk verstandig om een booster te nemen. Nee, het is niet de oplossing.
En ja het is wel weer een probleem dat iedereen weer even de drukte opzoekt.
Ik hoop dat met de situatie nu, de rijke wereld er ook achter komt dat het goed is om de vaccins op tijd in de armere landen te krijgen.
De maatregelen nu zijn verstandig tav de ziekenhuizen, om de zorg te ontlasten.parsifal schreef:De maatregelen nu zijn verstandig, denk ik. Dat gehamer op de booster nu is gewoon zielig. Ja het is waarschijnlijk verstandig om een booster te nemen. Nee, het is niet de oplossing.
Verder is het zeer onverstandig, alles ligt op slot voor 3 weken, daarna zal alsnog het virus zich weer verder gaan verspreiden, omdat deze variant na 3 weken niet is opgehouden te bestaan. Uitstel van dus. En wat van Dissel zegt, we weten niet hoe deze variant zich gedraagt, ze weten dat het sneller verspreid, en het lijkt mij stug, dat na zoveel weken, bij een zich zo snel verspreidende variant, er niet genoeg data is, om er conclusies aan te verbinden, wat betreft het ziekmakende van de variant.
Maatregelen tav ouderen en zwakkeren, afstand houden, niet onnodig op bezoek, enz, de basisregels hanteren, en deze variant gedoseerd rond laten gaan. Nu op de rem trappen, straks vliegt het weer rond, trappen we weer op de rem, enz. En natuurlijk zullen er dan mensen ziek worden, of zelfs sterven, maar daarom is het ook een ziekte, er is geen ziekte, waar niemand ziek van wordt.
Deze maatregelen zullen zeker effect hebben, aangezien we nu al in een dalende lijn zitten. Maar voor de economie, geestelijke en lichamelijke gezondheid is het de zoveelste klap.
In drie weken kunnen we een hoop leren. En nee we hebben nog niet zoveel informatie over hoe ziekmakend het is. Wel wat, en er is reden voor hoop wat dat betreft, maar niet voldoende.Laag schreef:De maatregelen nu zijn verstandig tav de ziekenhuizen, om de zorg te ontlasten.parsifal schreef:De maatregelen nu zijn verstandig, denk ik. Dat gehamer op de booster nu is gewoon zielig. Ja het is waarschijnlijk verstandig om een booster te nemen. Nee, het is niet de oplossing.
Verder is het zeer onverstandig, alles ligt op slot voor 3 weken, daarna zal alsnog het virus zich weer verder gaan verspreiden, omdat deze variant na 3 weken niet is opgehouden te bestaan. Uitstel van dus. En wat van Dissel zegt, we weten niet hoe deze variant zich gedraagt, ze weten dat het sneller verspreid, en het lijkt mij stug, dat na zoveel weken, bij een zich zo snel verspreidende variant, er niet genoeg data is, om er conclusies aan te verbinden, wat betreft het ziekmakende van de variant.
Maatregelen tav ouderen en zwakkeren, afstand houden, niet onnodig op bezoek, enz, de basisregels hanteren, en deze variant gedoseerd rond laten gaan. Nu op de rem trappen, straks vliegt het weer rond, trappen we weer op de rem, enz. En natuurlijk zullen er dan mensen ziek worden, of zelfs sterven, maar daarom is het ook een ziekte, er is geen ziekte, waar niemand ziek van wordt.
Deze maatregelen zullen zeker effect hebben, aangezien we nu al in een dalende lijn zitten. Maar voor de economie, geestelijke en lichamelijke gezondheid is het de zoveelste klap.
Het beschermen van kwetsbaren is erg lastig en dat is nergens echt goed gegaan, buiten dan de landen waar ze de verspreiding redelijk laag hebben gehouden.
van Dissel zei ook dat het vooral van belang is de vaccin ontwikkeling te versnellen. Na ontdekking van een mutatie zouden de vaccins hiertegen in een termijn van weken ontwikkeld en beschikbaar moeten zijn.
Wel leuk zo'n persconferentie met een wat minder geroutineerde leugenaar erbij.
Wel leuk zo'n persconferentie met een wat minder geroutineerde leugenaar erbij.
Ja, en als het ongevaccineerde ben je onbeschermd.huisman schreef:
Als je dubbel bent gevaccineerd ben je onvoldoende beschermd- citaat Minister de Jonge
-
Precies. Het was te verwachten dat je moet blijven vaccineren. De vaccins vallen gewoon tegen.huisman schreef:Als je dubbel bent gevaccineerd ben je onvoldoende beschermd- citaat Minister de JongeAmbtenaar schreef:Zeker, ik heb de persconferentie gekeken.Wim Anker schreef: Persconferentie geluisterd?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Dat wist ik al en toch voel ik mij beschermd. Psalm 91.Ambtenaar schreef:Ja, en als het ongevaccineerde ben je onbeschermd.huisman schreef:
Als je dubbel bent gevaccineerd ben je onvoldoende beschermd- citaat Minister de Jonge
Een gezegende zondag toegewenst.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het virus muteert. Daarmee valt het vaccin nog niet tegen.HersteldHervormd schreef:
Precies. Het was te verwachten dat je moet blijven vaccineren. De vaccins vallen gewoon tegen.