Ik denk dat het gevaarlijk is om je kwalificaties van jezelf goed te praten met 'ik kon het niet anders opschrijven' en tegelijkertijd een mening hebben over de kwalificaties van een ander (die vonden denk ik ook dat ze het niet anders op konden schrijven). Als je niet weet hoe je het anders op kunt schrijven, kan je er ook voor kiezen om het niet te doen. Dat is gewoon een optie, niet alles zeggen wat je denkt is meestal heel verstandig (moet ik ook regelmatig tegen mezelf zeggenForummer schreef:Ter correctie: ik benoem niet alle argumenten van anderen op deze manier hè. Het gaat mij specifiek om dit ene argument.TSD schreef:In één post hier aangeven dat het niet goed is dat mensen worden weggezet als 'deugchristen' en dat de term 'linkse brave hendrikken geloof' wordt gebruikt en dan in dezelfde post de argumenten van anderen gewoon benoemen als "het niveau van een verongelijkte kleuter"...Forummer schreef: Zelf vind ik het argument: "maar hún mogen wél" een beetje het niveau van een verongelijkte kleuter hebben. Sorry dat ik het zo verwoord, en ik bedoel zeker jou daar niet persoonlijk mee aan te vallen. Ik bedoel ook zeker niet alleen jouw post.
Aan de andere kant mogen we inderdaad dingen Bijbels gefundeerd wegen. Sterker nog, dat moeten we zelfs. Het moeilijke hieraan is dat de uitkomst hiervan óók verschillend kan zijn.
In het verleden werden degenen die 'het braafste jongetje van de klas' wilden zijn, omdat zij na de dingen Bijbels gefundeerd gewogen te hebben, tot de conclusie kwamen dat dát was wat God van ons vroeg, hier regelmatig weggezet als 'deugchristen' en 'linkse brave hendrikken geloof'. Ik hoop niet dat dit nu weer gaat gebeuren. En @Valcke, ook deze opmerking is in het algemeen bedoeld, en niet specifiek gericht aan jou.![]()
Ik ben het met je eens dat de kwalificaties die jij noemt, niet goed zijn en ik hoop met je dat die niet meer gebruikt worden, maar ga het dan zelf ook niet andersom doen, kom op zeg.
Andere argumenten kan ik wel degelijk respect voor hebben, vaak begrijp ik ze ook nog wel in meer of mindere mate. Ik besefte me dat mijn bewoordingen sterk waren, vandaar mijn toevoeging: sorry dat ik het zo verwoord.
Ik wist alleen niet hoe ik het anders duidelijk moest maken.
Verder dank voor je eerlijke post. Ik ben mij er daardoor weer meer van bewust dat ook ik moet oppassen met wat ik zeg.