T is goed hoor. Persoonlijk kan ik niet zoveel met ' er wordt gezegd' én 'begreep ik onlangs'. Ik zie graag artikelen of luister graag fragmenten. Beetje recent graagGerefGemeente-lid schreef:Ik ben het niet met je eens.Ouderling schreef:Ik snap je , maar probeer alsjeblieft wel onderscheid aan te brengen in wat je kinderen probeert bij te brengen en hoe ze het overbrengen.Herman schreef:Floppy heeft het over "mijn kinderen komen weleens uit school". Dat zijn geen zaken die je met een artikel kunt bewijzen. Wel met een persoonlijke bevestiging dat het je ook is overkomen.Ouderling schreef:Zou je wat artikelen willen aandragen waarin dat gezegd wordt?
Ik kan je op een briefje geven dat er in die gezinnen niet letterlijk gezegd is ' je gaat naar de hel als....' maar bijvoorbeeld ' de Heere heeft er verdriet van als...'.vaak ook gewoon onderbouwd vanuit Gods Woord
Maar kinderen kunnen dat onderscheid niet duidelijk maken. En brengen het dus verkeerd over. Want als de Heere verdriet er van heeft, dan kom je niet in de hemel.
Zo dus....zo denken kinderen.
Om dan die gezinnen gelijk als extreem te beschouwen, voert wat ver.
Het vraagt wel van ons als ouders om dingen goed uit te leggen!
De HSV is door sommigen een list van de duivel genoemd. En dat wordt nog steeds gezegd en beweerd, begreep ik onlangs. Als dat door ambtsdragers wordt verkondigd en thuis onder het koffiedrinken na de kerkdienst of catechisatie wordt onderschreven, kun je zulke opmerkingen die @Floppy noemt, nog wel degelijk letterlijk onder de kinderen terug horen hoor.

En laat dat dan eens gezegd zijn door 2% van de SV voorstanders, doe dan niet net alsof dat gemeengoed is door het tot een soort van norm te verheffen. Alsof dat hetgeen is wat leeft onder mensen die geen voorstander zijn van de HSV.