COVID-19

HersteldHervormd

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Terri schreef:
HersteldHervormd schreef:
Terri schreef:Klopt dat wel? 3 a 4 keer zoveel? Volgens mij zitten we inmiddels dicht tegen de 200 aan en 1 nov. zelfs erover heen. In november vorig jaar was er een piek van ongeveer 400. En in december was een piek van 500.
Ik zie niet die 3 tot 4 keer zoveel. Ik heb het over ziekenhuis opnames, maar volgens mij IC ook in die verhouding.
Waar heb je het nu over? Er liggen nu toch iets van 400 mensen op de IC, wat 1/4 is van de top? Toen lukte het ook, vraag niet hoe, maar als je dan nu op 1/4 zit…
Ik interpreteerde je 'vorig jaar' als november vorig jaar.
Je bedoelde de piek in april 2020.
Misverstand.
Ik begrijp het. De besmettingen waren vorig jaar 3x zo laag. Echter waren de sterfgevallen wel aanzienlijk meer, wat te wijten valt aan het nog niet opbouwen van immuniteit en vaccinatie.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef:
merel schreef:Afgelopen week bestuursvoorzitter UMC Maastricht bij Jinek: volledige IC bezetting betreft ongevaccineerden

Vanavond bestuursvoorzitter UMCU bij Nieuwsuur: 5% van de IC bezetting is gevaccineerd.
En in het mortuarium?
Jij bent slim genoeg om dat zelf in te vullen
Henk J

Bericht door Henk J »

HersteldHervormd schreef: Ik ben het met je eens. Hoe is dat mogelijk joh, vorig jaar lagen er 3 a 4 keer zoveel. Het blijft apart.

Maar vooral verdrietig voor de familie in kwestie.
Er is wel wat personeel vertrokken uit de zorg, daarnaast is er nog een deel wat kampt met de gevolgen van corona of t.g.v. een besmetting niet kan werken. En men wil niet weer zoveel andere patiënten de toegang tot de zorg ontzeggen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:
Wim Anker schreef:
merel schreef:Afgelopen week bestuursvoorzitter UMC Maastricht bij Jinek: volledige IC bezetting betreft ongevaccineerden

Vanavond bestuursvoorzitter UMCU bij Nieuwsuur: 5% van de IC bezetting is gevaccineerd.
En in het mortuarium?
Inderdaad. Hoe is de oversterfte t.o.v. vorig jaar? Of wordt de druk op de zorg verminderd omdat de 'processtap' ziekenhuis is verwijderd? Regelrecht van huis/verpleeghuis naar mortuarium. Speelt Hugo in de kaart, die stuurt enkel op zorgbelasting.
refo

Bericht door refo »

Nou, zoveel macht heeft minister De Jonge nu ook weer niet.
Mara

Bericht door Mara »

Duitsland wil voor de kerst zo'n 12.000 militairen klaarstomen om bij te springen in de gezondheidszorg, die als gevolg van de coronacrisis overbelast dreigt te raken, meldt Der Spiegel zaterdag.

Zouden ze hier ook moeten doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik zou geloof ik nog liever een 1G regel zien (iedereen testen voor toegang) dan 2G.
Ondanks dat ik de redenering van de overheid voor 2G best goed begrijp, vind ik het vreemd dat de overheid zich niet meer richt op het indammen van de besmettingen. In plaats daarvan grijpen ze nu telkens te laat en te slap in.
Profesto

Bericht door Profesto »

Wim Anker schreef:
merel schreef:
Wim Anker schreef:

En in het mortuarium?
Inderdaad. Hoe is de oversterfte t.o.v. vorig jaar? Of wordt de druk op de zorg verminderd omdat de 'processtap' ziekenhuis is verwijderd? Regelrecht van huis/verpleeghuis naar mortuarium. Speelt Hugo in de kaart, die stuurt enkel op zorgbelasting.
Dit is wel een grove verdachtmaking zeg, wat mij betreft gaat deze beschuldiging veel te ver.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Profesto schreef: Dit is wel een grove verdachtmaking zeg, wat mij betreft gaat deze beschuldiging veel te ver.
De cijfers lijken er niet om te liegen…
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel

Bericht door merel »

Het is mij niet meer duidelijk waar jullie het over hebben.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Hier inmiddels 4*4 negatieve testen en de 5e (één van de kids) positief. De rest heeft dan verschijnselen van koorts tot hoesten en veel moe. Gewoon griep gaan we inmiddels van uit.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Moeten jullie nog een keer voor een PCR-test? Of is dat nu klaar?

Een van onze kinderen is sinds maandag uit quarantaine, maar woensdag in contact geweest met iemand die besmet bleek. Kleine kans dat hij nu weer besmettelijk is, lijkt me?
- Niet meer zo actief -
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:Moeten jullie nog een keer voor een PCR-test? Of is dat nu klaar?

Een van onze kinderen is sinds maandag uit quarantaine, maar woensdag in contact geweest met iemand die besmet bleek. Kleine kans dat hij nu weer besmettelijk is, lijkt me?
Ik weet het eigenlijk niet. Maandag maar even GGD bellen. Toetsen op school stapelen ook op momenteel.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Bekend probleem. Heb voor meerdere kinderen toch maar even contact met school gezocht om dat in goede banen te krijgen met inhalen.

Sterkte ook in jullie situatie!
- Niet meer zo actief -
Louis2

Bericht door Louis2 »

Als het om COVID gaat, maak ik mij ernstig zorgen om twee zaken:
Als eerste dat er de laatste tijd blijkbaar artikelen in wetenschappelijke tijdschriften als the Nature en the lancet verschenen zijn, waarbij de controle op de kwaliteit en integriteit van de onderzoekers en de methodologie nogal te wensen overlaat.
Denk daarbij aan het bekende 13% bescherming na Janssen verhaal en over de herkomst van het virus.
Dat tast de geloofwaardigheid van de wetenschap ernstig aan en maakt dat we echt in een "post truth" tijdperk komen te leven, en er nog meer een sfeer van 17,5 miljoen virologen ontstaat.
Ik vind het stuitend dat ik in Zembla zie dat een onderzoeker die een publicatie had uitgebracht om aan te tonen dat het virus niet uit een lab kwam, niet erbij vermeldt dat hij met het lab heeft samengewerkt. Ernstiger is nog dat "The Lancet" dat niet zelf heeft toegevoegd.

Ten tweede maak mij ernstig zorgen of wij wel met risico om kunnen gaan. Het Coronavirus is onder ons, en gaat niet meer weg.
Dus kunnen mensen zich laten vaccineren, we kunnen medicijnen ontwikkelen, een PFF2 masker dragen bij contactberoepen, maar we zullen wel met de ziekte en het risico moeten leven.
Ik vraag mij af of onze samenleving daartoe in staat is.
De huidige maatregelen zijn eigenlijk heel onnatuurlijk, terwijl door vaccinaties de cijfers vele malen beter zijn dan een jaar geleden.
Ik ga ook niet zonder licht 's avonds fietsen, maar ik kan mijn huis niet meer uit als ik telkens bang ben voor een ongeluk.
Plaats reactie