Bogerman schreef:DDD schreef:Dat ben ik met je eens. Onze zorg zit niet perfect in elkaar. Teveel private ondernemingen, te weinig integriteit en goed bestuur. Dat zal allemaal waar zijn, maar het is wel de situatie nu. In Amerika en andere (derdewereld)landen is het overigens nog erger.
En dan vind ik dat mensen die niet ingeënt zijn minder rechten hebben dan een rokende hartpatiënt die een hartinfarct krijgt. Maar goed, daar kun je verschillend over denken.
Waarom vind je dat?
Ik vind dat iedereen zorg moet krijgen, maar als ik moet kiezen dan staan de rokers helemaal achteraan. Die hebben zelf gekozen om zich kapot te maken. Dat is anders dan mensen die geen vaccinatie nemen in een gezond lichaam.
Ik vind ook dat iedereen zorg moet krijgen, maar het ging nu om de situatie dat er gekozen moet worden.
In Nederland is het zo geregeld dat rokers via accijnzen hun eigen gezondheidszorg financieren. De omvang van de gezondheidszorg is daar ook op afgestemd. Dit is een nieuwe ziekte, waarop de omvang -naar mijn idee is dat een schande, maar het blijft een feit- niet is afgestemd.
Vervolgens zijn er mensen die hun leven in Gods handen leggen en niet vaccineren. Dat is prima, maar waarom zou dan iemand die rookt nu ineens geen aanspraak meer maken op zorg? Het hele idee van het leven in Gods handen leggen is nu juist, dat het prima is, wat daar ook uitkomt.
En voor de niet-gevaccineerden om andere redenen: dat is een eigen keuze. Ik vind niet dat anderen daarom zouden moeten overlijden. Het gevaar van Covid is voor mensen met gezond verstand voldoende bekend. Mensen die dat voor lief nemen, moeten niet iemand anders verdringen die er altijd op heeft mogen rekenen dat de dokters voor hem of haar hun uiterste best zouden doen.