COVID-19

Mannetje

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Bogerman schreef:
Hendrien schreef:Waarschijnlijk QR -code nodig voor o.a. sportschool en zwembad….Gelukkig hebben we hier TVT om de hoek.
Het wordt tijd voor een algemene lockdown, met een avondklok! Het loopt weer helemaal uit de hand!!
Hoe denken jullie over een coronapas voor kerken? Want dat gaan we ook krijgen denk ik.
Dat denk ik voorlopig niet, vraagt ingrijpende wetswijziging.
- Niet meer zo actief -
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bogerman schreef:
Hendrien schreef:Waarschijnlijk QR -code nodig voor o.a. sportschool en zwembad….Gelukkig hebben we hier TVT om de hoek.
Het wordt tijd voor een algemene lockdown, met een avondklok! Het loopt weer helemaal uit de hand!!
Hoe denken jullie over een coronapas voor kerken? Want dat gaan we ook krijgen denk ik.
En je wilt dat alle psychiatrische klinieken ook vol komen te liggen met ondernemers die hun mkb naar de knoppen zien gaan???
Laag

Bericht door Laag »

Zondagmorgen een preek gehoord van Maarten Luther, over Lucas 21 vers 25-33.
Ook in deze tijd van angst en verwarring actueel.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Habitat schreef:
En zo wordt de lijst met plekken waar een QR-code nodig is langzaam uitgebreid. Museum, pretpark, dierentuin, sportschool, zwembad. Wat gaat er in de komende maanden nog volgen?
Bibliotheek, ik zou het werkelijk verschrikkelijk vinden als daar ook een QR voor nodig is. Wat moet ik zonder boeken?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Habitat schreef:
En zo wordt de lijst met plekken waar een QR-code nodig is langzaam uitgebreid. Museum, pretpark, dierentuin, sportschool, zwembad. Wat gaat er in de komende maanden nog volgen?
Maar even serieus, ga je echt hiermee de besmettingen drukken dan?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
DDD

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:
Habitat schreef:
Bibliotheek, ik zou het werkelijk verschrikkelijk vinden als daar ook een QR voor nodig is. Wat moet ik zonder boeken?
Ik zou het dan weer heel vervelend vinden als de hele samenleving weer beperkingen krijgt omdat de zorg te weinig plek heeft gecreëerd voor de toch niet al te grote groep ongevaccineerden. Maar goed, ik vind ook dat hartoperaties voorrang moeten krijgen op ic-plaatsen voor ongevaccineerden. Want het zou mijns inziens niet eerlijk zijn als iemand overlijdt vanwege de principes of het complotgeloof van de ander.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

GerefGemeente-lid schreef:
Bogerman schreef:
En je wilt dat alle psychiatrische klinieken ook vol komen te liggen met ondernemers die hun mkb naar de knoppen zien gaan???
Wil je dan 100.000 doden??
HersteldHervormd

Bogerman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bogerman schreef:
Wil je dan 100.000 doden??
Doe niet zo overdreven.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Inderdaad. Dat is ook een vak.

De IC-capaciteit moet zo snel mogelijk worden opgeschaald. En verpleegkundigen moeten zo snel mogelijk worden opgeleid tot IC-verpleegkundigen. Als dat in maart vorig jaar al was gedaan, was de capaciteit nu veel groter geweest.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:
Habitat schreef: En zo wordt de lijst met plekken waar een QR-code nodig is langzaam uitgebreid. Museum, pretpark, dierentuin, sportschool, zwembad. Wat gaat er in de komende maanden nog volgen?
Ik zou het dan weer heel vervelend vinden als de hele samenleving weer beperkingen krijgt omdat de zorg te weinig plek heeft gecreëerd voor de toch niet al te grote groep ongevaccineerden. Maar goed, ik vind ook dat hartoperaties voorrang moeten krijgen op ic-plaatsen voor ongevaccineerden. Want het zou mijns inziens niet eerlijk zijn als iemand overlijdt vanwege de principes of het complotgeloof van de ander.
In een schatrijk land zou iedereen die ziek is of zorg nodig heeft dat tijdig moeten krijgen. Dat de zorg jaarlijks meer dan 80 miljard op maakt en in 2026 groeit naar meer dan 100 miljard en dan vast loopt bij relatief kleine aantallen extra patiënten is veelzeggend.
( Van de nieuwe COVID-patiënten zijn er 18 opgenomen op de IC, 4 meer dan gisteren en 123 in de kliniek, 14 minder dan gisteren. Het gemiddeld aantal nieuwe opnames is afgelopen week gestegen voor de kliniek, op de IC is dit stabiel gebleven. )
Onbegrijpelijk dat wij blijkbaar geen vragen stellen of die ruim 80 miljard efficiënt is uitgegeven.

Hieronder wat cijfertjes

https://www.staatvenz.nl/zorguitgaven-e ... -begroting
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Dat ben ik met je eens. Onze zorg zit niet perfect in elkaar. Teveel private ondernemingen, te weinig integriteit en goed bestuur. Dat zal allemaal waar zijn, maar het is wel de situatie nu. In Amerika en andere (derdewereld)landen is het overigens nog erger.

En dan vind ik dat mensen die niet ingeënt zijn minder rechten hebben dan een rokende hartpatiënt die een hartinfarct krijgt. Maar goed, daar kun je verschillend over denken.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Dat ben ik met je eens. Onze zorg zit niet perfect in elkaar. Teveel private ondernemingen, te weinig integriteit en goed bestuur. Dat zal allemaal waar zijn, maar het is wel de situatie nu. In Amerika en andere (derdewereld)landen is het overigens nog erger.

En dan vind ik dat mensen die niet ingeënt zijn minder rechten hebben dan een rokende hartpatiënt die een hartinfarct krijgt. Maar goed, daar kun je verschillend over denken.

Jouw denkbeeld past niet in een democratisch stelsel van een beschaafd land. In de UK is in augustus een jonge journaliste overleden ten gevolge van vaccinatie. Hoe moet een staat hiermee omgaan als ze overgegaan zijn tot een vaccinatieplicht?
Bron:

https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-58330796

https://www.theguardian.com/media/2021/ ... oner-finds
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Dat ben ik met je eens. Onze zorg zit niet perfect in elkaar. Teveel private ondernemingen, te weinig integriteit en goed bestuur. Dat zal allemaal waar zijn, maar het is wel de situatie nu. In Amerika en andere (derdewereld)landen is het overigens nog erger.

Kun je uitleggen waarom je vindt dat mensen die niet ingeënt zijn minder rechten hebben dan een rokende hartpatiënt die een hartinfarct krijgt?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD

Bericht door DDD »

Ik zeg niet dat deze mensen minder rechten hebben. Want dat kan alleen de Tweede Kamer bepalen. Maar ik zou dat als het niet anders kan, omdat er gekozen moet worden, niet onredelijk vinden, omdat roken een verslaving is die je niet zomaar kunt oplossen, en waar iemand jarenlang extra accijnzen voor heeft betaald, terwijl de keuze om niet in te enten, een bewuste keuze is.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Ik zeg niet dat deze mensen minder rechten hebben. Want dat kan alleen de Tweede Kamer bepalen. Maar ik zou dat als het niet anders kan, omdat er gekozen moet worden, niet onredelijk vinden, omdat roken een verslaving is die je niet zomaar kunt oplossen, en waar iemand jarenlang extra accijnzen voor heeft betaald, terwijl de keuze om niet in te enten, een bewuste keuze is.
Volgens mij zeg je klip en klaar dat jij (DDD) vindt dat mensen die niet ingeënt zijn minder rechten hebben dan die andere groep. Ik zou wat meer compassie met (mede) christenen willen horen die om gelovige redenen geen inentingen willen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie