Ik heb over Urk geschreven. En dan vooral over het opvallende dat de link Staphorst - lage vaccinatiegraad = veel besmettingen wél gelegd werd, en de link Urk - zeer lage vaccinatiegraad = weinig besmettingen níet. En dat blijft staan.merel schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat een hoog aantal. Urk heeft 20.000 inwoners met een gemiddeld hoog aantal kinderen. Niet de hele bevolking is ziek. Dan zijn 10 opnames best zorgelijk.Valcke schreef:Volgens het Corona dashboard gaat het om 10 ziekenhuisopnames van inwoners uit Urk in de afgelopen 14 dagen. Natuurlijk is dat zorgelijk. Maar de verhalen in de media geven mij toch wel de bijsmaak van overdrijving en het zoeken van sensatie.merel schreef:Wie zei/schreef ook alweer recent dat het allemaal wel meeviel met zieke ongevaccineerde mensen en verwees ook naar Urk?
Ik heb er geen voorspellingen aan gehangen, alsof er garanties afgegeven zouden kunnen worden.
Dus het zou krom zijn als er nu plotseling wel aandacht voor Urk komt, hoewel het op zichzelf natuurlijk prima is. Als we er iets van kunnen leren, moeten we dat vooral doen. Tegelijkertijd ben ik het eens met Valcke: het is niet direct ontzettend alarmerend.