COVID-19

Ambtenaar

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Waarbij gevaccineerden minder snel door hebben dat zij het virus bij zich dragen.
En hoogst waarschijnlijk ook in mindere mate het virus overdragen.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Waarbij gevaccineerden minder snel door hebben dat zij het virus bij zich dragen.
Bij mij op het werk 4 besmettingen bij één ontmoeting (gevaccineerden), dus ik zou dat maar niet te hard zeggen.
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
In alle nieuwsmedia wordt vandaag gewezen op een onderzoek uit de Lancet. (BBC News kwam er al een paar dagen geleden mee)
Conclusie:gevaccineerden zijn net zo besmettelijk als ongevaccineerden. Google maar even op deze zin en laat je overtuigen.
Dit is geen pandemie van de ongevaccineerden. België, Israël en het VK hebben hun cijfers op orde. Veel meer dan de helft (tot meer dan 70%) van de ziekenhuisopnames zijn in deze landen volledig gevaccineerden.

Vaccinatie helpt wel degelijk tegen een ernstig verloop maar het is bij lange niet het wondermiddel om uit deze pandemie te komen.
Dat wonder moet van Boven komen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Lees het nieuws van vandaag Ambtenaar.
Vaxxers zijn net zo besmettelijk als niet vaxxers.

Dit is weer zo een tegenvallertje. De lijst met tegenvallers over het vaccin word erg lang zo.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
parsifal

Bericht door parsifal »

Laten we niet te triomfantelijk doen over gebrekkige effectiviteit van het vaccin. Buiten dat sommige van ons gelijk krijgen, hadden heel wat mensen een hogere levensverwachting gehad als het vaccin effectiever was geweest.

Het geeft inderdaad wel aan dat een vaccinatiepas mogelijk een averechts effect heeft (wat veel mensen hier al geroepen hebben).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD

Bericht door TSD »

Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Hij blijft met een stuurs gezicht op zijn iPad swipen. Ik vind dat zo schaamteloos asociaal. Het kost mij persoonlijk steeds meer moeite om echt respect op te brengen… ik kan er gewoon niet bij.
Als je onvoldoende weet hebt van de wijze waarop begrotingsdebatten gaan, is het misschien beter geen kwalificaties te hangen aan gedrag van mensen.

Alle vragen worden genoteerd door ambtenaren en op iedere vraag komt de minister terug in zijn termijn.
Als je onvoldoende van de ander weet is het misschien beter om niet via dat denigrerende toontje je mede-Forummers proberen te diskwalificeren.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Vanmorgen stond in Trouw een uitkomst van een onderzoek dat gevaccineerden bij besmetting net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden. Alleen zijn zij beduidend minder ziek.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:Laten we niet te triomfantelijk doen over gebrekkige effectiviteit van het vaccin. Buiten dat sommige van ons gelijk krijgen, hadden heel wat mensen een hogere levensverwachting gehad als het vaccin effectiever was geweest.

Het geeft inderdaad wel aan dat een vaccinatiepas mogelijk een averechts effect heeft (wat veel mensen hier al geroepen hebben).
Triomfantelijk is misschien niet het juiste woord, maar aangezien sommige, waaronder ik zelf, al weet ik het hoelang allerlei bagger over ons heen krijgen over dat we wappies zijn. Gewoon eens de wetenschappelijke onderzoeken lezen en geloven bla bla bla. Terwijl ik alleen kritische vragen probeer te stellen. Er zijn gedurende de pandemie genoeg andere onderzoekers die gezegd hebben dat de vaccins niet de uitredding zijn. Ik heb ze geloofd.

En zo tijdens de prikcampagne brokkelt het ‘goede’ vaccin steeds verder af. Steeds meer komt aan het licht dat het vaccin maar tijdelijk werkt. We moeten leren leven met virus, medicijnen ontwikkelen, dat gaat veel beter werken, en natuurlijk bidden om verlossing.

Je zou ook kunnen nadenken wat al die tegenslagen te betekenen kunnen hebben? Aan de mensen die zeggen dat het vaccin van God komt, wil ik een vraag stellen. Als je de Bijbel leest dat Jezus iemand genas, was dat dan helemaal genezen? Of voor 77%?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:Laten we niet te triomfantelijk doen over gebrekkige effectiviteit van het vaccin. Buiten dat sommige van ons gelijk krijgen, hadden heel wat mensen een hogere levensverwachting gehad als het vaccin effectiever was geweest.

Triomfantelijk is misschien niet het juiste woord, maar aangezien sommige, waaronder ik zelf, al weet ik het hoelang allerlei bagger over ons heen krijgen over dat we wappies zijn. Gewoon eens de wetenschappelijke onderzoeken lezen en geloven bla bla bla. Terwijl ik alleen kritische vragen probeer te stellen. Er zijn gedurende de pandemie genoeg andere onderzoekers die gezegd hebben dat de vaccins niet de uitredding zijn. Ik heb ze geloofd.

En zo tijdens de prikcampagne brokkelt het ‘goede’ vaccin steeds verder af. Steeds meer komt aan het licht dat het vaccin maar tijdelijk werkt. We moeten leren leven met virus, medicijnen ontwikkelen, dat gaat veel beter werken, en natuurlijk bidden om verlossing.

Je zou ook kunnen nadenken wat al die tegenslagen te betekenen kunnen hebben? Aan de mensen die zeggen dat het vaccin van God komt, wil ik een vraag stellen. Als je de Bijbel leest dat Jezus iemand genas, was dat dan helemaal genezen? Of voor 77%?
Vaccinatie past binnen de natuurlijke orde. Het genezen door de Heere was vaak via wonderen en dat is echt van een andere orde.

Vaccins beschermen nog steeds mensen (mogelijk tijdelijk) en dat is iets om God voor te danken.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Terri

Bericht door Terri »

parsifal schreef:

Vaccinatie past binnen de natuurlijke orde. Het genezen door de Heere was vaak via wonderen en dat is echt van een andere orde.

Vaccins beschermen nog steeds mensen (mogelijk tijdelijk) en dat is iets om God voor te danken.
Als je medicijnen neemt tegen hoge bloeddruk geneest dat ook niet, het is eigenlijk symptoom bestrijding.
En dat is met zoveel ziektes. Medicijnen verlichten meestal, zo zou je het vaccin ook kunnen zien.
Dus zoals Parsifial schreef, de genezing door de Heere Jezus is van een andere orde.
Verder wat hij schreef ook mee eens.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Ambtenaar schreef:

Dit is weer zo een tegenvallertje. De lijst met tegenvallers over het vaccin word erg lang zo.
En waarom is dit niet op NOS.nl te lezen?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Als je de Bijbel leest dat Jezus iemand genas, was dat dan helemaal genezen? Of voor 77%?
Bidden we bij ziekte niet altijd de Heere God of hij de middelen wil zegenen, tot genezing of verlichting? Dat is bij een vaccin toch niet anders?

Ondanks dat Jezus een volkomen Genezer was, maakt dat geen verschil tussen de verschillende vormen van het gebruik van de middelen, die allen gezegend moeten worden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Marco

Bericht door Marco »

Ambtenaar schreef:

Zijn ze net zo besmettelijk, of zijn ze ook besmettelijk?

Overigens zeer lezenswaardig, zeker omdat er nogal wat ruis over dit UMC was:

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/1067 ... cinatie-be
parsifal

Bericht door parsifal »

Marco schreef:
HersteldHervormd schreef: Lees het nieuws van vandaag Ambtenaar.

Het wetenschappelijke artikel gaf geloof ik aan dat de piek van de "viral load" bij gevaccineerden net zo hoog is als bij niet-gevaccineerden (als ze eenmaal besmet zijn). Dat suggereert wel dat ze net zo besmettelijk zijn (voor mij is dat verrassend). Dat er nog steeds veel bescherming is, is denk ik wel duidelijk uit dat in bijvoorbeeld Engeland het aantal besmettingen heel hoog is, er vrijwel geen maatregelen zijn en de ziekenhuizen niet overstromen en het aantal sterfgevallen nog onder de 3 per miljoen inwoners per dag is (En daar zitten waarschijnlijk ook redelijk wat niet-gevaccineerden onder - als we even niet @WimAnker op zijn woord geloven). Zelfde soort cijfers zie je in Singapore, Denemarken, Noorwegen etc waar veel mensen gevaccineerd zijn, en zeker in Singapore redelijk wat besmettingen hebt, maar het aantal sterfgevallen relatief laag is als je het vergelijkt met uitbraken in vergelijkbare landen waar nog niet veel gevaccineerd is (al moet ik zeggen dat ik niet direct weet welk land met Singapore vergelijkbaar is).
Marco

Bericht door Marco »

parsifal schreef:
Marco schreef:
HersteldHervormd schreef: Lees het nieuws van vandaag Ambtenaar.

Het wetenschappelijke artikel gaf geloof ik aan dat de piek van de "viral load" bij gevaccineerden net zo hoog is als bij niet-gevaccineerden (als ze eenmaal besmet zijn). Dat suggereert wel dat ze net zo besmettelijk zijn (voor mij is dat verrassend). Dat er nog steeds veel bescherming is, is denk ik wel duidelijk uit dat in bijvoorbeeld Engeland het aantal besmettingen heel hoog is, er vrijwel geen maatregelen zijn en de ziekenhuizen niet overstromen en het aantal sterfgevallen nog onder de 3 per miljoen inwoners per dag is (En daar zitten waarschijnlijk ook redelijk wat niet-gevaccineerden onder - als we even niet @WimAnker op zijn woord geloven). Zelfde soort cijfers zie je in Singapore, Denemarken, Noorwegen etc waar veel mensen gevaccineerd zijn, en zeker in Singapore redelijk wat besmettingen hebt, maar het aantal sterfgevallen relatief laag is als je het vergelijkt met uitbraken in vergelijkbare landen waar nog niet veel gevaccineerd is (al moet ik zeggen dat ik niet direct weet welk land met Singapore vergelijkbaar is).
Ik dacht dat ik zoiets al eerder voorbij had zien komen. Blijft altijd de vraag of besmettelijkheid puur afhangt van de (hoogte van) de piek, of ook van de duur van de besmetting. Anders kunnen andere gegevens moeilijk verklaard worden.
Plaats reactie