De drie-urige duisternis.

Plaats reactie
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

De drie-urige duisternis.

Bericht door Andre »

Wij hadden gisteren een preek over Lukas 23.

En zelf zat ik zo te denken onder de schriftlezing aan deze woorden:44 En het was omtrent de zesde ure, en er werd duisternis over de gehele aarde, tot de negende ure toe.
45 En de zon werd verduisterd,


De zon, zou die door een zonsverduistering verduisterd geworden zijn, of door Gods Almacht en heilige Wil de zon haar schijnsel afgenomen hebben.

Het was een duisternis. De dominé verwoorde het gisteren zo, voor de duisternis konden ze nog spotten, maar tijdens de duisteris was aller spotters mond dicht.

[Aangepast op 21/3/05 door Andre]
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

ik geloof dat God het deed..
O er was een zonsverduisternis dat komt ons goed uit , is wel een makkie dacht je niet??
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Een zonsverduistering op dat tijdstip of die plaats schijnt planeetkundig niet mogelijk geweest te zijn.
Dus...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23962
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Nooit gehoord van een zonsverduistering van 3 uur. Die duren maximaal 3 minuten. Een 'gewone' verduistering was dit zeker niet. De aard van de verduistering wordt ook niet vermeld in de Bijbel. De evangelist meldt het als een voorval op de dag van de kruisiging.

Of de spotters toen hun mond hielden, weet ik niet. Dat staat er ook niet. Er staat ook niet dat je geen hand voor ogen meer kon zien.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Hoe het geweest is weet ik niet, wel staat het voor mij vast dathet een ingrijpen van God geweest is, in de natuur.
Ook hierin heeft God Zijn almacht getoond.
Wel denk ik dat het voor de mensen toen wel heel beangstigend geweest zal zijn.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23962
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Als de Geest wordt uitgestort roepen sommigen: Ze zijn dronken. Dus of iedereen nu angst kreeg? IK vraag het me af. Staat ook niets van in de Bijbel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
ik geloof dat God het deed..
O er was een zonsverduisternis dat komt ons goed uit , is wel een makkie dacht je niet??
M, de zon verduisteren door bijzonder ingrijpen Gods, of een zonsverduistering door een planeet die precies op dat tijdstip 3 uur stilstond. Bijde een enorm wonder, zou ik zeggen...
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Bericht door Auto »

Wat een zeer interessante link is, is de volgende:

http://www2.studiebijbel.nl/scripts/Web ... verGolgota
Adorote

Bericht door Adorote »

Alle verhalen en wetenschappelijke ondrzoeken ten spijt, het was gewoon donker drie uur lang , en het was niet zo maar donker.

Wie gaf de Geest aan het Levenschenkend Kruis, de Heilige Verlosser Jezus de Christus.
Plaats reactie