COVID-19

Ambtenaar

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Als dat belangrijk nieuws is, was het vertrouwen kennelijk niet groot :)
Het bevestigt juist het vertrouwen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:in week 39 (zie cbs) een grote oversterfte. (300). https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/corona/med ... -per-week- Aan corona overlijden in die week https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... jk/sterfte ongeveer 7 x 5 = 35 mensen.

RaRa hoe kan dat?
Een deel zal vertraagde meldingen zijn. 10% meer dan in niet Covid jaren is wel veel.

Ik zou trouwens wel onderzoek willen zien naar landelijke sterfte in de weken na vaccinatie. Dit moet statistisch heel goed te doen zijn. Ik vermoed dat het zou aantonen dat de vaccins niet noemenswaardig gevaarlijk zijn, maar als het andere resultaten geeft is dat heel belangrijke informatie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Als dat belangrijk nieuws is, was het vertrouwen kennelijk niet groot :)
Het bevestigt juist het vertrouwen.
Toch vraag ik mij wel af waarom jij en anderen steeds de overdrijving zoeken. Dat zie ik helaas ook bij de doorsnee politici. En zelfs het RIVM zwakt de 15% volledig gevaccineerden af door te zeggen dat een deel hiervan een zwak weerstandssysteem had (alsof dat voor veel ongevaccineerden die in het ziekenhuis liggen niet eveneens geldt).

Blijf gewoon bij de feiten, zou ik zeggen, dan ben je geloofwaardiger dan door steeds te overdrijven.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Toch vraag ik mij wel af waarom jij en anderen steeds de overdrijving zoeken. Dat zie ik helaas ook bij de doorsnee politici. En zelfs het RIVM zwakt de 15% volledig gevaccineerden af door te zeggen dat een deel hiervan een zwak weerstandssysteem had (alsof dat voor veel ongevaccineerden die in het ziekenhuis liggen niet eveneens geldt).

Blijf gewoon bij de feiten, zou ik zeggen, dan ben je geloofwaardiger dan door steeds te overdrijven.
Het is goed met je. Op basis van de cijfers is de conclusie gerechtvaardigd dat vaccinatie opnames helpt voorkomen.

Dat vaccinatie opname niet totaal voorkomt, is wat anders.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Toch vraag ik mij wel af waarom jij en anderen steeds de overdrijving zoeken. Dat zie ik helaas ook bij de doorsnee politici. En zelfs het RIVM zwakt de 15% volledig gevaccineerden af door te zeggen dat een deel hiervan een zwak weerstandssysteem had (alsof dat voor veel ongevaccineerden die in het ziekenhuis liggen niet eveneens geldt).

Het is goed met je. Op basis van de cijfers is de conclusie gerechtvaardigd dat vaccinatie opnames helpt voorkomen.

Dat vaccinatie opname niet totaal voorkomt, is wat anders.
Wacht jij nou maar nog even een paar weken, dan komt het wel uit.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Wat komt uit?
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Wat komt uit?
Waar gaat de hele discussie nou om? Of vaccineren de uitkomst is, menselijk en geestelijk gezien.

De overheid roept al heel lang dat vaccineren dé uitweg is, maar dat is gewoon niet waar. Tenminste, er blijken heel wat meer haken en ogen aan te zitten. Het blijkt keer op keer dat er toch weer bepaalde toezeggingen niet bleken te kloppen, er word gelogen, er word steeds gezegd dat het eind nu echt bijna in zicht is etc. Het hele plan staat compleet in het teken van het vaccin. Omdat algemeen word aangenomen dat het vaccin de (enige) uitweg is.

Buiten deze feiten om vind ik ook dat de kerk hard geraakt is de afgelopen tijd. Kerkdiensten met verminderde capaciteiten (soms slechts 30 man), avondmaal wat niet of op aparte wijze gehouden moet worden, jeugdwerk en catechese, alle andere groepen, het niet vertrouwen op de Heere maar wel op het vaccin, en zo kan ik nog een lang lijstje maken.

Er word wel vaak tegen critici gezegd dat ze nou eens op moeten houden met corona bagataliseren, maar ik vind dat de (kerkelijke) pro-vaxxers eens op moeten houden met het bagataliseren van alle maatregelen. Alsof het allemaal niks voorstelt. Ik wil niet generaliseren, want ik weet ook dat niet iedereen dit doet, maar wie de schoen past, trekt hem aan.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Ik begrijp totaal niet wat je nu wilt en waarom, en ook niet wat er onjuist zou zijn aan het effect van vaccineren.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Waar gaat de hele discussie nou om? Of vaccineren de uitkomst is, menselijk en geestelijk gezien.
Ik ben niet zo zwart-wit. Vaccinatie draagt voor een belangrijk deel bij aan de oplossing. En vaccinatie heeft voor mij geen enkel geestelijk perspectief.
De overheid roept al heel lang dat vaccineren dé uitweg is, maar dat is gewoon niet waar.
Het is een belangrijk deel van de oplossing.
Tenminste, er blijken heel wat meer haken en ogen aan te zitten. Het blijkt keer op keer dat er toch weer bepaalde toezeggingen niet bleken te kloppen, er word gelogen, er word steeds gezegd dat het eind nu echt bijna in zicht is etc. Het hele plan staat compleet in het teken van het vaccin. Omdat algemeen word aangenomen dat het vaccin de (enige) uitweg is.
Wat bedoel je hier dan precies mee, want dit zijn algemene uitspraken.
Buiten deze feiten om vind ik ook dat de kerk hard geraakt is de afgelopen tijd. Kerkdiensten met verminderde capaciteiten (soms slechts 30 man), avondmaal wat niet of op aparte wijze gehouden moet worden, jeugdwerk en catechese, alle andere groepen, het niet vertrouwen op de Heere maar wel op het vaccin, en zo kan ik nog een lang lijstje maken.
En dat was gerechtvaardigd, gezien de beperkte zorgcapaciteit. In de ongevaccineerde delen van Nederland lopen de besmettingen snel op, waardoor reguliere zorg al weer in de knel komt.
Er word wel vaak tegen critici gezegd dat ze nou eens op moeten houden met corona bagataliseren, maar ik vind dat de (kerkelijke) pro-vaxxers eens op moeten houden met het bagataliseren van alle maatregelen. Alsof het allemaal niks voorstelt. Ik wil niet generaliseren, want ik weet ook dat niet iedereen dit doet, maar wie de schoen past, trekt hem aan.
Ik trek de schoen wel even aan. Niemand bagatelliseert maatregelen, die kunnen een grote impact hebben op mensen. Dat neemt niet weg dat voor veel mensen het geen of een kleine moeite is om zich tijdelijk aan te passen.
Laag

Bericht door Laag »

Ambtenaar schreef:
Ik ben niet zo zwart-wit. Vaccinatie draagt voor een belangrijk deel bij aan de oplossing. En vaccinatie heeft voor mij geen enkel geestelijk perspectief.
De overheid roept al heel lang dat vaccineren dé uitweg is, maar dat is gewoon niet waar.
Het is een belangrijk deel van de oplossing.
Tenminste, er blijken heel wat meer haken en ogen aan te zitten. Het blijkt keer op keer dat er toch weer bepaalde toezeggingen niet bleken te kloppen, er word gelogen, er word steeds gezegd dat het eind nu echt bijna in zicht is etc. Het hele plan staat compleet in het teken van het vaccin. Omdat algemeen word aangenomen dat het vaccin de (enige) uitweg is.
Wat bedoel je hier dan precies mee, want dit zijn algemene uitspraken.
En dat was gerechtvaardigd, gezien de beperkte zorgcapaciteit. In de ongevaccineerde delen van Nederland lopen de besmettingen snel op, waardoor reguliere zorg al weer in de knel komt.
Ik trek de schoen wel even aan. Niemand bagatelliseert maatregelen, die kunnen een grote impact hebben op mensen. Dat neemt niet weg dat voor veel mensen het geen of een kleine moeite is om zich tijdelijk aan te passen.
In de ongevaccineerde delen van Nederland lopen de besmettingen snel op?
Waar is dat op gebaseerd?
merel

Bericht door merel »

Als je het nieuws van gisteren terugkijkt zie je exact in welke regio's de besmettingen oplopen en dat is toch echt een strook Bible belt
Laag

Bericht door Laag »

merel schreef:Als je het nieuws van gisteren terugkijkt zie je exact in welke regio's de besmettingen oplopen en dat is toch echt een strook Bible belt
Dat verheugd mij ten zeerste, ik dacht dat de biblebelt altijd klein was, maar het strekt zich uit van Friesland tot en met Limburg.
Charles

Bericht door Charles »

merel

Bericht door merel »

Laag schreef:
merel schreef:Als je het nieuws van gisteren terugkijkt zie je exact in welke regio's de besmettingen oplopen en dat is toch echt een strook Bible belt
Dat verheugd mij ten zeerste, ik dacht dat de biblebelt altijd klein was, maar het strekt zich uit van Friesland tot en met Limburg.
Dat was niet de strook die ik gisteren in beeld zag op het NOS journaal ;)
DDD

Bericht door DDD »

Het is overduidelijk: enkele heel grote gemeenten en enkele kleine bijbelgordelgemeenten staan in de top tien van ziekenhuisopnamen.

Je moet wel kippig zijn om dat niet waar te nemen.
Plaats reactie