Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

parsifal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: Eind van de discussie is dat we het gewoon niet weten en maar wat proberen. En dat lijkt mij een wat smalle basis voor het huidige beleid.
We weten het niet zeker nee. Daarom lijkt het een goed idee om iets waarvan we redelijk zeker zijn dat het veilig is (griepvaccin) breder toegankelijk (en aantrekkelijk) te maken zonder druk of dwang te gebruiken.

Gewoon laten razen en zeggen dat Nederland eerder voor meer zorgcapaciteit had moeten zorgen lijkt me vrij schadelijk voor sommige mensen. Bij Covid kun je nog zeggen dat de vaccins de kwetsbaren direct redelijk goed beschermen. Die luxe heb je bij griep niet echt en dan helpt vaccinatie van de minder kwetsbaren wel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles

Bericht door Charles »

1,5 jaar lang hoor ik dat je Covid ab-so-luut niet mag vergelijken met een stevige griep.

En nu? Nu is er opeens een 'zware griepgolf' op komst en is het opeens wél vergelijkbaar met Corona en zijn stevige maatregelen zoals vaccinaties nodig.

Het is een hypochondrische samenleving geworden.
refo

Bericht door refo »

Charles schreef:1,5 jaar lang hoor ik dat je Covid ab-so-luut niet mag vergelijken met een stevige griep.

En nu? Nu is er opeens een 'zware griepgolf' op komst en is het opeens wél vergelijkbaar met Corona en zijn stevige maatregelen zoals vaccinaties nodig.

Als aandoening niet vergelijkbaar, maar wel als concurrent voor de bezetting van de ziekenhuisbedden.
parsifal

Bericht door parsifal »

Charles schreef:1,5 jaar lang hoor ik dat je Covid ab-so-luut niet mag vergelijken met een stevige griep.

Nee, de twee zijn niet vergelijkbaar. Maar als je door 40% meer griep vaccinatie net zoveel mensen uit het ziekenhuis kan houden als door 5% meer vaccineren tegen Covid (deze getallen moet je niet al te serieus nemen, ze zijn erg leeftijdafhankelijk), dan helpt ook griepvaccinatie om de extra zorg die mogelijk door Covid nodig is op te vangen.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

refo schreef:

Als aandoening niet vergelijkbaar, maar wel als concurrent voor de bezetting van de ziekenhuisbedden.
En de letters zijn ook helemaal verschillend. Alleen de r hebben beide gemeen. Dus inderdaad, totaal onvergelijkbaar.
Charles

Bericht door Charles »

Charles schreef:
Dodo schreef:
Charles schreef:
Dodo schreef:Ik zie ook niet wat de overheid er mee wint als iedereen ingeënt wordt, behalve gezondheidswinst. Maar verder? Welke controle wordt er mee gekregen?
Ik snap eigenlijk niet dat iemand dat niet ziet of minstens kan bedenken.
Nou, misschien wil je dat dan uitleggen. In Jip en Janneke-taal graag, dan kan ik het begrijpen.
Een korte, snelle poging uit de losse pols.

Met die vaccins in al die lijven wint de overheid niks. Wel zijn er invloedrijke bedrijven die hier uiteraard schatrijk van worden. Jaren en jaren geleden zat ik bij een congres met Ab Osterhaus over pandemie, vaccinatie etc. Hij kwam kort daarna heel negatief in het nieuws omdat er belangenverstrengeling was m.b.t vaccins. De eenzijdige focus op vaccinatie is minimaal verdacht. Verdacht is ook dat kritische films van wetenschappers (!) van social media worden verwijderd. Idem met enkele toespraken van een gekozen volksvertegenwoordiger zoals Baudet. Een enkele keer trek je je wenkbrauw op bij argumenten in zo'n speech maar recent is er ook één van hem verwijderd waarin hij puur zakelijk was. Zeer zorgwekkend! Als je daar geen buikpijn van krijgt dan weet ik het ook niet meer.

Je kunt een lijstje bijhouden van wat allemaal niet goed gaat nu in de aanpak. Daarvan is het straks: dat moet volgende keer echt anders. Een paar voorbeelden die me zo even te binnen schieten:
- Controle of iemand wel of geen vaccin heeft gehad. Dat vaccinatiepaspoort werkt niet goed. Registratie is een rommeltje nu. Dat moet anders, eenvoudiger en internationaler. Bijv. een digitaal paspoort.
- Al die wappies op social media. We moeten echt gaan werken aan wat wel en niet gezegd mag worden op internet.
- Eerste stap die is gezet in ingrijpen bij kerkdiensten
- Die domme, eigenwijze complotdenkende biblebelders die zich niet laten inenten. Uitsluiting begint altijd met taal: vaccinatieweigeraars, complotdenkers, wappies etc Ook hier op het forum.
- Ik dacht: fijn voor die oudjes dat er nu een vaccin is. Ik ben verbijsterd vanwege het gemak waarmee jongeren en jongvolwassen zich laten inenten. Ook in de kerk. Het argument is steeds: kan ik dit jaar toch nog op vakantie naar het buitenland...

Het is al jaren een zorgelijke ontwikkeling hoe de privacy wordt opgeofferd vanwege zogenaamde onveiligheid. Dat proces gaat straks vanwege Coronacrisis nog sneller.

Feit is dat t.z.t. niet meer gekocht en verkocht kan worden zonder het teken. Of dat nou een geestelijk of een letterlijk teken is; of het nu 100 of 1000 jaar duurt; het moet ons minimaal alert maken en zaken doordenken.
Een bericht uit juli. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en zitten we in een QR maatschappij en begint men over vaccineren voor de griep. Het gaat allemaal nog sneller dan ik had verwacht.
refo

Bericht door refo »

De o zit in de maand. Dan wordt de griepvaccinatie gedaan. Dat is al jaren het geval bij 3 miljoen mensen.
Charles

Bericht door Charles »

Oudjes ja, 60+ Ze beginnen nu over een griepprik voor alle kinderen.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

"Ze beginnen"? In het Verenigd Koninkrijk worden al jaren griepprikken aan kinderen gegeven. Een aantal Nederlandse medische experts (geen politici) lijkt dit nu een goed idee vanwege de zwakke schakel in ons land, de zorg. Vanuit het kabinet is aangegeven dat men er nog niets voor voelt. Kortom: het is gewoon een ideetje van een aantal wetenschappers. Geen reden voor complot- of doemdenken.
Charles

Bericht door Charles »

Afgelopen 1,5 jaar heeft mij geleerd dat er helaas alle reden is voor doem- en complotdenken. :(
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Charles schreef:Afgelopen 1,5 jaar heeft mij geleerd dat er helaas alle reden is voor doem- en complotdenken. :(
Leestip: https://www.rd.nl/artikel/946496-waarom ... and-draagt
merel

Bericht door merel »

Charles schreef:Oudjes ja, 60+ Ze beginnen nu over een griepprik voor alle kinderen.
Een van mijn kinderen krijgt al jaren een oproep voor vaccinatie en hij is 9 ;)
parsifal

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Afgelopen 1,5 jaar heeft mij geleerd dat er helaas alle reden is voor doem- en complotdenken. :(
Goed, maar ondertussen is er een reele kans dat in de winter we weer volle ziekenhuizen krijgen. Moet er afgewacht worden? Moet ergens personeel vandaan getoverd worden mocht het slecht gaan (mogelijk omdat er eerder fouten zijn gemaakt met capaciteit)? Of kunnen maatregelen die de druk waarschijnlijk verminderen en uitgaan van echte vrijwilligheid ook ingezet worden?
Charles

Bericht door Charles »

Een IC-verpleegkundige op de radio over het feit dat ze veel gevaccineerde op de afdeling hebben (ik kan natuurlijk niet controleren of die spreker daadwerkelijk IC verpleegkundige is).

https://www.facebook.com/groups/DeBoere ... &ref=share
merel

Bericht door merel »

Charles schreef:Een IC-verpleegkundige op de radio over het feit dat ze veel gevaccineerde op de afdeling hebben (ik kan natuurlijk niet controleren of die spreker daadwerkelijk IC verpleegkundige is).

https://www.facebook.com/groups/DeBoere ... &ref=share
Gisteren vertelde Ernst Kuiper bij Jinek toch iets heel anders.
Plaats reactie