Charles schreef:Dodo schreef:Charles schreef:Dodo schreef:Ik zie ook niet wat de overheid er mee wint als iedereen ingeënt wordt, behalve gezondheidswinst. Maar verder? Welke controle wordt er mee gekregen?
Ik snap eigenlijk niet dat iemand dat niet ziet of minstens kan bedenken.
Nou, misschien wil je dat dan uitleggen. In Jip en Janneke-taal graag, dan kan ik het begrijpen.
Een korte, snelle poging uit de losse pols.
Met die vaccins in al die lijven wint de overheid niks. Wel zijn er invloedrijke bedrijven die hier uiteraard schatrijk van worden. Jaren en jaren geleden zat ik bij een congres met Ab Osterhaus over pandemie, vaccinatie etc. Hij kwam kort daarna heel negatief in het nieuws omdat er belangenverstrengeling was m.b.t vaccins. De eenzijdige focus op vaccinatie is minimaal verdacht. Verdacht is ook dat kritische films van wetenschappers (!) van social media worden verwijderd. Idem met enkele toespraken van een gekozen volksvertegenwoordiger zoals Baudet. Een enkele keer trek je je wenkbrauw op bij argumenten in zo'n speech maar recent is er ook één van hem verwijderd waarin hij puur zakelijk was. Zeer zorgwekkend! Als je daar geen buikpijn van krijgt dan weet ik het ook niet meer.
Je kunt een lijstje bijhouden van wat allemaal niet goed gaat nu in de aanpak. Daarvan is het straks: dat moet volgende keer echt anders. Een paar voorbeelden die me zo even te binnen schieten:
- Controle of iemand wel of geen vaccin heeft gehad. Dat vaccinatiepaspoort werkt niet goed. Registratie is een rommeltje nu. Dat moet anders, eenvoudiger en internationaler. Bijv. een digitaal paspoort.
- Al die wappies op social media. We moeten echt gaan werken aan wat wel en niet gezegd mag worden op internet.
- Eerste stap die is gezet in ingrijpen bij kerkdiensten
- Die domme, eigenwijze complotdenkende biblebelders die zich niet laten inenten. Uitsluiting begint altijd met taal: vaccinatie
weigeraars,
complotdenkers, wappies etc Ook hier op het forum.
- Ik dacht: fijn voor die oudjes dat er nu een vaccin is. Ik ben verbijsterd vanwege het gemak waarmee jongeren en jongvolwassen zich laten inenten. Ook in de kerk. Het argument is steeds: kan ik dit jaar toch nog op vakantie naar het buitenland...
Het is al jaren een zorgelijke ontwikkeling hoe de privacy wordt opgeofferd vanwege zogenaamde onveiligheid. Dat proces gaat straks vanwege Coronacrisis nog sneller.
Feit is dat t.z.t. niet meer gekocht en verkocht kan worden zonder het teken. Of dat nou een geestelijk of een letterlijk teken is; of het nu 100 of 1000 jaar duurt; het moet ons minimaal alert maken en zaken doordenken.