Ter overweging.Adje schreef:Zijn bovenstaand de vruchten van geloof en bekering?Charles schreef:Dit weekend met een groep ongevaccineerden gegeten in een restaurant... Via de achteringang naar een afzonderlijk zaaltje.

Ter overweging.Adje schreef:Zijn bovenstaand de vruchten van geloof en bekering?Charles schreef:Dit weekend met een groep ongevaccineerden gegeten in een restaurant... Via de achteringang naar een afzonderlijk zaaltje.
Ik vind het een relevante vraag. Een andere vraag is wel of je het effect van individuele maatregelen kunt meten, maar voorlopig lijkt de druk op de zorg zich op lager niveau te stabiliseren. Dus als deel van het totale pakket aan maatregelen is de coronapas effectief.parsifal schreef: Is dat een relevante vraag voor de discussie? Zoals ik zeg lijkt het er op dat jongeren zich meer laten vaccineren. Echter het punt is dat het voordeel hiervan bij de eigen gezondheid ligt. Het beleid lijkt er op gericht mensen tot vaccinatie te "irriteren".
Het recht is dus niet absoluut. Dit betekent overigens niet dat er lichtvaardig hiermee omgesprongen mag worden. En dat gebeurt ook niet. We kennen geen vaccinatieplicht. Wel is er bij bepaalde gelegenheden een voorwaarde om binnen te komen:parsifal schreef: Ja er staat "behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen" wat of dit grondwetartikel waardeloos maakt, of iets zegt over hoe voorzichtig je moet zijn met beperkingen stellen als regering.
Fijn voor die wetenschappers, maar die zitten lekker in hun ivoren toren. Een regering moet besluiten, rekening houdend met heel veel belangen. En de Nederlandse regering gaat helemaal niet zo ver. Je refereerde zelf o.a. aan Italië, Frankrijk, etc.Meer en meer wetenschappers geloven nu toch dat Covid endemisch gaat worden (op dit punt!! vergelijkbaar met andere coronavirussen en griep) en in dat geval zijn de maatregelen die genoemd worden echt vergaand. Je zag hoeveel discussie er was voor opt-out bij donororganen en daar gaat het om mensen die al overleden zijn. Hier gaat een demissionair kabinet, gedeeltelijk gecontroleerd door de eigen leden, veel sneller te werk.
Je schiet met een kanon op een mug.parsifal schreef: De wijzigingen zijn niet zo groot, als de regering zich integer gedraagt.
Dat is zoals het in Nederland is. En het parlement bepaalt zelf waarover de regering wel en niet mag besluiten. Dat noem je controversiële onderwerpen. En nee, als mevrouw Keijzer onderdeel uitmaakt van de regering, kan ze niet als kamerlid Keijzer dezelfde regering tot de orde roepen.parsifal schreef: En je ziet werkelijk geen probleem in een overlap tussen regering en controlerende macht, waarbij echt beslissingen genomen worden die in de maatschappij uiterst controversieel zijn? Je ziet er geen probleem in dat er op het moment kamerleden zijn die de regering moeten controleren, maar zich niet mogen uitspreken over besluiten van de regering, omdat ze in de eerste plaats lid van het kabinet zijn?
Ik aanschouw de zaken wel vanuit een veel breder perspectief, dus dat kan het probleem niet zijn. Toch ben ik het eens met Huisman.Ambtenaar schreef:Misschien moet je:huisman schreef: .....en meer dan 10 jaar zijn onschuldige burgers in onmogelijke situaties terechtgekomen en kregen nergens hun recht.
Als jij dan denkt dat dit het bewijs is dat de Trias Politica optimaal heeft gefunctioneerd dan ben je idd je nickname waardig.
a. goed lezen;
b. het juiste abstractieniveau hanteren.
Nergens beweer ik dat de scheiding van de machten op ieder moment optimaal functioneert. Uiteindelijk, nadat heel veel mensen door de overheid zijn vermorzeld, is het systeem in staat om zichzelf te corrigeren, doordat de verschillende machten elkaar hebben beïnvloed.
Jouw wereld is samengevat op een radarscherm, maar probeer de zaken eens vanuit breder perspectief te aanschouwen.
En wat ben je dan met Huisman eens?Tiberius schreef: Ik aanschouw de zaken wel vanuit een veel breder perspectief, dus dat kan het probleem niet zijn. Toch ben ik het eens met Huisman.
Ik volg je totaal niet. Wat herhaalt zich dan precies?Je ziet de toeslagenaffaire zich nu tijdens de coronapandemie gewoon herhalen. Ministers zonder ook maar het flauwste benul van zaken nemen allerlei beslissingen, waarvan je nu al kan voorzien dat die totaal geen effect hebben, althans geen enkel positief effect.
De coronapas past naadloos in het rijtje, waarin ook de avondklok staat.
Dat de scheiding der machten, trias politica, in Nederland totaal niet functioneert.Ambtenaar schreef:En wat ben je dan met Huisman eens?Tiberius schreef: Ik aanschouw de zaken wel vanuit een veel breder perspectief, dus dat kan het probleem niet zijn. Toch ben ik het eens met Huisman.
Die indruk had ik ook niet hoor.Ambtenaar schreef:Ik volg je totaal niet.Je ziet de toeslagenaffaire zich nu tijdens de coronapandemie gewoon herhalen. Ministers zonder ook maar het flauwste benul van zaken nemen allerlei beslissingen, waarvan je nu al kan voorzien dat die totaal geen effect hebben, althans geen enkel positief effect.
De coronapas past naadloos in het rijtje, waarin ook de avondklok staat.
Het disfunctioneren van de scheiding der machten.Ambtenaar schreef:Wat herhaalt zich dan precies?
De PVV is in economisch opzicht gezien links.HersteldHervormd schreef:Zijn de rechtse partijen niet alleen economisch gezien rechts? Want ethisch zijn ook de rechtse partijen progressief.
Waar ligt dan de fout? Bij de gladde jongens of bij de kamer die een controlerende functie heeft, maar zich schijnbaar laat inpakken?Tiberius schreef:Dat de scheiding der machten, trias politica, in Nederland totaal niet functioneert.Ambtenaar schreef:En wat ben je dan met Huisman eens?Tiberius schreef: Ik aanschouw de zaken wel vanuit een veel breder perspectief, dus dat kan het probleem niet zijn. Toch ben ik het eens met Huisman.
We hebben een paar gladde jongens in het kabinet, die uitstekend in staat zijn om de kamer om te praten. Onzinnige wetten worden door het parlement geloodst.
.
Je stelde dat je in staat was tot abstracte beschouwing. Dat komt niet bepaald overeen met deze uitspraak.Tiberius schreef: Dat de scheiding der machten, trias politica, in Nederland totaal niet functioneert.
Dat oordeel laat ik aan jou.We hebben een paar gladde jongens in het kabinet, die uitstekend in staat zijn om de kamer om te praten. Onzinnige wetten worden door het parlement geloodst.
Omdat de uitkomst van het proces niet voldoet aan jouw verwachtingen, betekent niet dat het systeem disfunctioneert.Tiberius schreef: Het disfunctioneren van de scheiding der machten.
Juist ik heb door mijn werk een helicopterview en op een radarscherm kan ik veel verder kijken dan gewone ambtelijke stervelingen.Ambtenaar schreef:Misschien moet je:huisman schreef: .....en meer dan 10 jaar zijn onschuldige burgers in onmogelijke situaties terechtgekomen en kregen nergens hun recht.
Als jij dan denkt dat dit het bewijs is dat de Trias Politica optimaal heeft gefunctioneerd dan ben je idd je nickname waardig.
a. goed lezen;
b. het juiste abstractieniveau hanteren.
Nergens beweer ik dat de scheiding van de machten op ieder moment optimaal functioneert. Uiteindelijk, nadat heel veel mensen door de overheid zijn vermorzeld, is het systeem in staat om zichzelf te corrigeren, doordat de verschillende machten elkaar hebben beïnvloed.
Jouw wereld is samengevat op een radarscherm, maar probeer de zaken eens vanuit breder perspectief te aanschouwen.
En stabiliseren doet het ook in Denemarken en Zweden. Trek je daar conclusies uit?Ambtenaar schreef: Ik vind het een relevante vraag. Een andere vraag is wel of je het effect van individuele maatregelen kunt meten, maar voorlopig lijkt de druk op de zorg zich op lager niveau te stabiliseren. Dus als deel van het totale pakket aan maatregelen is de coronapas effectief.
Ja, dat is ook de reden waarom ik nu nog gematigd principieel tegen ben (en de eerder genoemde alternatieven, die je gewoon negeert, eerst wil uitvoeren- ook omdat die maatregelen tweedeling minder bevorderen). Trouwens niet-EU inwoners hebben veel minder mogelijkheden omdat hun vaccinatiebewijs niet erkend wordt.Het recht is dus niet absoluut. Dit betekent overigens niet dat er lichtvaardig hiermee omgesprongen mag worden. En dat gebeurt ook niet. We kennen geen vaccinatieplicht. Wel is er bij bepaalde gelegenheden een voorwaarde om binnen te komen:
- gevaccineerd zijn
- getest zijn
- genezen zijn
Maar welk belang dient de regering hier? Je kunt wetenschappers negeren omdat die in hun ivoren toren zitten, maar als je dat doet welk belang dien je dan nog met deze maatregelen? Je wilt lokale groepsimmuniteit hebben? Maar dat is iets wat je van wetenschappers hebt geleerd (en blijkbaar niets van hebt begrepen). Welke andere belangen zijn er?Fijn voor die wetenschappers, maar die zitten lekker in hun ivoren toren. Een regering moet besluiten, rekening houdend met heel veel belangen. En de Nederlandse regering gaat helemaal niet zo ver. Je refereerde zelf o.a. aan Italië, Frankrijk, etc.
Dus kamerleden als Rutte en Schouten kunnen niet als kamerlid functioneren terwijl ze het wel zijn. Daar zie je echt geen probleem in?Dat is zoals het in Nederland is. En het parlement bepaalt zelf waarover de regering wel en niet mag besluiten. Dat noem je controversiële onderwerpen. En nee, als mevrouw Keijzer onderdeel uitmaakt van de regering, kan ze niet als kamerlid Keijzer dezelfde regering tot de orde roepen.
Mijn antwoord hangt af van wat je verstaat onder proces.Tiberius schreef:Voldoet het proces van de kindertoeslagen wel aan jóúw verwachtingen?