GerefGemeente-lid schreef:Jongere schreef:GerefGemeente-lid schreef:eilander schreef:Graag terug naar waar het in dit topic om gaat.
Ja.
Wat denken jullie? De voetbalstadions mogen weer 100% gevuld en de theaters en poppodia voor 75%. Zouden de kerkdiensten vanaf 26 september ook weer mogelijk zijn zonder restricties?
Deze vraag is niet volledig gesteld en daarom wel wat misleidend. De plekken die je noemt die vol/bijna vol mogen, mogen dat alleen met toegangsbewijzen. Dus niet “zonder restricties”.
Daar ben ik het niet mee eens.
Huh? Ik denk niet dat je het daar niet mee eens kunt zijn, want ik schrijf een feit op en geen mening.
Stadions en theaters mogen namelijk helemaal niet vol "zonder restricties". Er is een heel belangrijke restrictie, namelijk dat elke bezoeker die naar binnen gaat moet bewijzen of hij/zij gevaccineerd is, of negatief getest, of pas corona heeft gehad.
Als je die situatie wilt vergelijken met kerken moet je dus niet schrijven over "kerkdiensten zonder restricties", maar zou je de vraag moeten stellen of kerken ook weer vol gaan en kerkgangers gaan vragen naar een toegangsbewijs.
Dat laatste lijkt me niet iets wat kerken gaan doen. Maar als ze weer 'gewoon' volstromen, kan dat in ieder geval niet met deze verwijzing naar stadions en theaters, want dat is echt een andere situatie.