COVID-19

DDD

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Heel ingrijpend inderdaad. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die een probleem maken van de corona-pas. Laten ze blij zijn dat ze niet alleen onder begeleiding over straat mogen.
En jij vind het abnormaal dat sommige de vergelijking maken met Joden? Dus jij vind dat ik al blij moet zijn vanwege het feit dat ik alleen de straat op mag? Sorry maar dit vind ik minstens net zo absurd als het gevalletje Urk wat nu in het nieuws is.
Als er alleen vaccinatieweigeraars waren, dan hadden we met de delta-variant vermoedelijk helemaal niet naar buiten gekund, alleen in heel bijzondere gevallen. Dus dankzij andere mensen mogen deze mensen alsnog een heleboel doen. De treinen rijden, en allerlei voorzieningen draaien gewoon door, zonder dat er veel mensen overlijden omdat er geen plek is in het ziekenhuis.

Dus een kleine bijdrage van de niet-gevaccineerden lijkt mij wel zeker op zijn plaats.
DDD

Bericht door DDD »

Habitat schreef:
DDD schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die een probleem maken van de corona-pas. Laten ze blij zijn dat ze niet alleen onder begeleiding over straat mogen.
Ijskoude zinnen, DDD. Zeer extreem.
Wat is er ijskoud aan? Ik ben een heel gevoelige man. Maar daarom mogen we ook nog wel nuchter en waakzaam zijn. Het lijkt wel of veel niet-gevaccineerden de hele wereld alleen vanuit hun eigen blikveld bekijken.

Ze kiezen nooit om niet te vaccineren in het belang van anderen. Ik hoor nooit iemand die zegt de samenleving er een dienst mee te bewijzen door zich niet in te enten. Het gaat altijd om (naar mijn idee onjuiste, maar dat doet er nog niet eens toe) belangen die de persoon zelf dienen.

En dan komt er nu een opmerking dat een ander (die zich natuurlijk ook wel eens afvraagt of de vaccins wel veilig zijn, maar uit maatschappelijk bewustzijn toch die keuze maakt) ijskoud zou zijn.

Het moet niet gekker worden.

Zolang ik geen vaccinatieweigeraar ken die zulks doet ten bate van anderen, is er niets over vermeend egoïsme van de meerderheid te zeggen.

En daarmee doe ik niets af van het wettelijke recht om egoistisch te zijn. Ik sta geheel achter de grondrechten. Daar gaat het niet om. Maar we moeten de zaken niet omdraaien.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:
Habitat schreef:
DDD schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die een probleem maken van de corona-pas. Laten ze blij zijn dat ze niet alleen onder begeleiding over straat mogen.
Wat is er ijskoud aan? Ik ben een heel gevoelige man. Maar daarom mogen we ook nog wel nuchter en waakzaam zijn. Het lijkt wel of veel niet-gevaccineerden de hele wereld alleen vanuit hun eigen blikveld bekijken.
Mwah, het enige blikveld is het jouwe blijkbaar. Het ijskoude is dat je het blijkbaar normaal vind grondrechten van andersdenkenden te beperken.
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:
DDD schreef:
Habitat schreef:
Mwah, het enige blikveld is het jouwe blijkbaar. Het ijskoude is dat je het blijkbaar normaal vind grondrechten van andersdenkenden te beperken.
Welk grondrecht?

Misschien moet je nog eens opnieuw lezen.
Susanna

Bericht door Susanna »

refo schreef:Israël heeft helemaal geen hoge vaccinatiegraad. 60% is gevaccineerd.
Vooral Palestijnen zijn niet ingeënt.
Ter info: https://fb.watch/7-jpTezlLS/
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ah... de rode driehoek plakken we op de andersdenkenden. Want die zijn egoïstisch en dienen het algemeen belang niet.

Ik kan overigens direct een vinkje halen maar zal dat uit principe niet doen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef:
DDD schreef:
Habitat schreef:
Er wordt wel gesproken van een vergaande beslissing, die een scheidslijn trekt en mensen uitsluit. Lees ook onderstaande, en merk dat ook minister De Jonge aan het omdraaien is.
https://www.rd.nl/artikel/942213-vaccin ... grondrecht
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Niet vaak lees ik zoveel onbegrip voor mensen die gewetensbezwaren hebben tegen vaccineren dan hier bij @DDD.
DDD

Bericht door DDD »

eilander schreef:Niet vaak lees ik zoveel onbegrip voor mensen die gewetensbezwaren hebben tegen vaccineren dan hier bij @DDD.
Ik heb daar alle begrip voor. Maar mensen die oprecht gewetensbezwaard zijn, die praten niet zo over hun rechten hoor. Die hebben een heel andere insteek.

Die zijn blij met iedere stap die ze nog buiten mogen zetten, bij wijze van spreken.
Laatst gewijzigd door DDD op 13 sep 2021, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Susanna schreef:
refo schreef:Israël heeft helemaal geen hoge vaccinatiegraad. 60% is gevaccineerd.
Vooral Palestijnen zijn niet ingeënt.
Ter info: https://fb.watch/7-jpTezlLS/
Ja precies, maargoed de NOS schijnt toch een hoger waarheidsgehalte te hebben.

Ik vind het dapper dat de mevrouw dit zo openlijk durft te zeggen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Kijk naar Israel, hoge vaccinatiegraad, maar toch gaat het weer helemaal fout, verschrikkelijk veel besmettingen, hoe dan? Komt zeker door de ongevaccineerde?
In Israël is de vaccinatiegraad laag, nl. iets meer dan 60%.
merel

Bericht door merel »

Volkomen eens met DDD. Dankzij de vaccinaties, en niet ondanks, kunnen mensen weer enigszins gaan en staan waar ze willen, winkelen, boodschappen doen en hopelijk weer meer naar kantoor. Zonder het grote aantal gevaccineerde mensen was dit niet mogelijk geweest.

@ eilander het percentage overtuigd gewetensbezwaarde voor ( alle) vaccinaties is heel klein. Het merendeel haalt namelijk zonder enig bezwaar wel voor vakanties etc een scala aan vaccinaties.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:
eilander schreef:Niet vaak lees ik zoveel onbegrip voor mensen die gewetensbezwaren hebben tegen vaccineren dan hier bij @DDD.
Ik heb daar alle begrip voor. Maar mensen die oprecht gewetensbezwaard zijn, die praten niet zo over hun rechten hoor. Die hebben een heel andere insteek.

Die zijn blij met iedere stap die ze nog buiten mogen zetten, bij wijze van spreken.
Je hebt er wel begrip voor, maar ondertussen moeten we blij zijn dat ze nog alleen zonder begeleiding over straat mogen. Je zou moeten solliciteren als rechterhand van Poetin, of Kim Jong Un. Wat je zegt kan echt niet door de beugel, en zijn serieus communistische uitingen.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 13 sep 2021, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

De meesten zijn geen gewetensbezwaarde.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
De meesten zijn geen gewetensbezwaarde.
In ieder geval niet 20%
Plaats reactie