beroepingswerk, deel 3

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

beroepingswerk, deel 3

Bericht door Tiberius »

Het vervolg van deel 2. Plaats hier alle berichtgeving inzake beroepingswerk.

Discussies en geleuter in dit topic zal zonder pardon verwijderd (kunnen) worden.
Anti-quoq
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2007, 21:23

Bericht door Anti-quoq »

Nadat ds. G.M. de Leeuw jl. 30 mei 2007 afscheid nam van de GG Rock Valley (USA) wegens vertrek naar Ridderkerk, bracht de gemeente drie weken geleden het eerste beroep uit op ds. P.L. Bazen te Picture Butte (Canada).
Hij heeft dit beroep aangenomen. Rock Valley is daardoor wederom slechts kort vacant. Ook ds. De Leeuw nam destijds het eerste beroep aan, nadat ds. J. den Hoed naar Lynden (USA) vertrokken was. Rock Valley is sinds 1931 bijelkaar slechts 12 jaar vacant geweest.
Geïnstitueerd: 1914
Bediend door:
- ds. J. van de Hoef (1931-1942)
- ds. J. van Zweden (1946-1975)
- ds. W. Suijker (1975-1978)
- ds. J. den Hoed (1985-2000)
- ds. G.M. de Leeuw (2001-2007)
- ds. P.L. Bazen (D.V. eind 2007- )
Laatst gewijzigd door Anti-quoq op 26 jul 2007, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

Ho ho, ds Bazen is nog niet bevestigd. Die mag je er nog neit bijzetten. Hij is nog steeds predikant van Picture Butte. (Leuke naam trouwens, doet me een beetje aan Lucky Luke denken).
Anti-quoq
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2007, 21:23

Bericht door Anti-quoq »

BDS '73 schreef:Ho ho, ds Bazen is nog niet bevestigd. Die mag je er nog neit bijzetten. Hij is nog steeds predikant van Picture Butte. (Leuke naam trouwens, doet me een beetje aan Lucky Luke denken).
Je hebt gelijk. Zie kleine aanpassing in het vorige bericht.
joost85
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 nov 2004, 22:15

Bericht door joost85 »

[font=Arial] De Hervormde Gemeente (wijk 2) te Dordrecht krijgt binnenkort weer een eigen predikant. Ds. G. van Wijk uit Wezep heeft het beroep naar de wijkgemeente aangenomen.
De wijkgemeente was vacant geworden in december 2006 toen ds. J. Belder met vervroegd emeritaat ging.
Het was het eerste beroep in de vacature Belder, die de gemeente uitbracht.
Wijk 2 van de Hervormde Gemeente van Dordrecht houdt haar kerkdiensten gezamenlijk met wijk 7. Deze wijk wordt bediend door ds. P. Molenaar.
De kerkdiensten worden afwisselend gehouden in de Augustijnenkerk, Pauluskerk of de Grote Kerk.
Ongeveer 800 / 900 kerkgangers bezoeken de diensten op zondag.[/font]
Fred
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 apr 2006, 13:08

Bericht door Fred »

Beroepen te: Grand Rapids (VS)


Ds D.J. Budding te Waarder

Beslissingsdatum: DV de eerste week van September.


Bron: kanselboodschap (19-08)
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Egbert1980 schreef:Nog maar korte tijd geleden werd bekend dat in de Vrije Gereformeerde Kerk te Twijzel kandidaat D. van Ruiten (Leeuwarden) beroepbaar is gesteld, beroepen en heeft aangenomen. Kent iemand hem?

(Toelichting: De betreffende gemeente is een afsplitsing van de plaatselijke vrijgemaakte kerk. Ds vd Belt brak in 1967 samen met het merendeel van de kerkenraad en een smaldeel van de gemeente met de rest van de kerkenraad en het kerkverband omdat er onvrede bestond over zijn bevindelijke prediking.)
Van de webwerf van de VGK Twijzel:
- De bevestiging tot dienaar des Woords van kand. van Ruiten zal DV plaatsvinden op zondag 2 september 2007 om 15:00 uur. De bevestiging vindt plaats door ds. M. Kuiper.

- Op zondag 26 augustus 2007 om 14:00 hoopt ds M. Kuiper, na twaalf jaar de gemeente te hebben gediend, met emeritaat te gaan.

- Het peremptoir examen van kand. D. van Ruiten heeft plaatsgehad op 16 augustus 2007. Het onderzoek werd gedaan door de predikanten M. Kuiper (Twijzel), P.J. Bonhof (Drachten), P. Kurpershoek (Groningen), H.G Schaeffer (Heerenveen) en A.W. Vos (Assen). De laatste drie zijn predikanten van de Nederlands Gereformeerde Kerken.
D. van Ruiten is geboren 6 juli 1945 en dus al 62 jaar oud.

Einde citaat.

De vraag van Egbert 1980 blijft overigens nog staan.
Laatst gewijzigd door astroguy op 07 sep 2007, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Atze
Fred
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 apr 2006, 13:08

Bericht door Fred »

Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Zegveld (herv.), A. Baas te Alblasserdam (herv.).


© Refdag.nl
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

De bevestiging en intrede van kand. G. Heijkamp in de gemeente van Enkhuizen zal D.V. 26 September plaats vinden in de Westerkerk.
De middagdienst, waarin hij tot predikant van de gemeente bevestigd hoopt te worden zal geleid worden door Ds. Moerkerken, en vangt aan om 14.30 uur.
De intrededienst om 19.00 uur.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

August 19, 2007 - Rev. M. De Vries (Wingham, ON) heeft bedankt voor het beroep van zendeling in de Philippines.

August 5, 2007 - Rev. Rodney Kleyn (Trinity, Hudsonville, MI) heeft het beroep ontvangen van binnelandse zending in Sioux Falls, SD.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

The ordination and installation of pastor-elect Clayton Spronk has been set for Friday, September 7, at Peace PRC, Lansing, IL, D.V. The Spronks will be very busy as they move their family to Peace, fly to Lynden for his classical examination on Sept. 5, and return to Peace for his ordination and installation.

De ordinatie en installatie van Kand. Clayton Spronk zal plaatsvinden September 7, D.V. in Peace PRC, Lansing, IL, nadat hij zijn classicaal examen zal hebben ondergaan September 5, D.V.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:The ordination and installation of pastor-elect Clayton Spronk has been set for Friday, September 7, at Peace PRC, Lansing, IL, D.V. The Spronks will be very busy as they move their family to Peace, fly to Lynden for his classical examination on Sept. 5, and return to Peace for his ordination and installation.

De ordinatie en installatie van Kand. Clayton Spronk zal plaatsvinden September 7, D.V. in Peace PRC, Lansing, IL, nadat hij zijn classicaal examen zal hebben ondergaan September 5, D.V.
Dat laatste is een wel erg vrije vertaling van het eerste, Bert 8)
Maarre... moet dat hier, buitenlands beroepingsnieuws? Straks komt Astroguy ook nog met allerlei Zuid-Afrikaanse beroepen en bedankjes van dominees waar we hier nog nooit van gehoord hebben.
Wat mij betreft: spaar je de moeite.
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Hendrikus schreef:
Bert Mulder schreef:The ordination and installation of pastor-elect Clayton Spronk has been set for Friday, September 7, at Peace PRC, Lansing, IL, D.V. The Spronks will be very busy as they move their family to Peace, fly to Lynden for his classical examination on Sept. 5, and return to Peace for his ordination and installation.

De ordinatie en installatie van Kand. Clayton Spronk zal plaatsvinden September 7, D.V. in Peace PRC, Lansing, IL, nadat hij zijn classicaal examen zal hebben ondergaan September 5, D.V.
Dat laatste is een wel erg vrije vertaling van het eerste, Bert 8)
Maarre... moet dat hier, buitenlands beroepingsnieuws? Straks komt Astroguy ook nog met allerlei Zuid-Afrikaanse beroepen en bedankjes van dominees waar we hier nog nooit van gehoord hebben.
Wat mij betreft: spaar je de moeite.
Hmm je brengt me op een idee... :)

Overigens was er een Zuid Afrikaanse kandidaat die veel beroering teweeg bracht in Nederland omdat hij illegaal zou zijn. Zijn bevestiging in Eemdijk vindt nu (eindelijk) plaats op 2 september a.s.
Atze
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Bericht door Wilma van den Berg »

Beroepen: te Borssele, B. J. van Boven te De Valk-Wekerom.

Bron: Reformatorisch Dagblad
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hendrikus schreef:
Bert Mulder schreef:The ordination and installation of pastor-elect Clayton Spronk has been set for Friday, September 7, at Peace PRC, Lansing, IL, D.V. The Spronks will be very busy as they move their family to Peace, fly to Lynden for his classical examination on Sept. 5, and return to Peace for his ordination and installation.

De ordinatie en installatie van Kand. Clayton Spronk zal plaatsvinden September 7, D.V. in Peace PRC, Lansing, IL, nadat hij zijn classicaal examen zal hebben ondergaan September 5, D.V.
Dat laatste is een wel erg vrije vertaling van het eerste, Bert 8)
Maarre... moet dat hier, buitenlands beroepingsnieuws? Straks komt Astroguy ook nog met allerlei Zuid-Afrikaanse beroepen en bedankjes van dominees waar we hier nog nooit van gehoord hebben.
Wat mij betreft: spaar je de moeite.
Tja, er is op dit forum uiteindelijk (relatiieve) vrijheid van meningsuiting
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gesloten