Zendeling van de GerGem vermoord

Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Zendeling van de GerGem vermoord

Bericht door Kislev »

Zendingswerker Baan in Nigeria omgebracht

Kerkredactie WOERDEN

Afgelopen nacht is J. P. Baan (32), zendingsmedewerker voor de Zending van de Gereformeerde Gemeenten (ZGG), in zijn woonhuis op de zendingspost Onuenyimu (Nigeria) overvallen en om het leven gebracht.

Gewapende overvallers drongen de woning van het slachtoffer binnen. Toen deze op de geruchten afkwam, schoot een van de overvallers. Vrijwel direct daarna overleed Baan. Hij laat een vrouw en vier jonge kinderen achter.

Jan Peter Baan werd in september 2001 vanuit de gereformeerde gemeente van Ermelo uitgezonden en door de ZGG beschikbaar gesteld aan de Nigeria Reformed Church als docent-toeruster. Daarvoor was hij directeur van de Oikonómos Foundation in Putten. In Nigeria was hij verbonden aan het Nigeria Reformed Theological College, met als hoofdtaak de toerusting van evangelisten en ambtsdragers.

Ds. J. J. van Eckeveld, voorzitter van het deputaatschap voor de zending: „De verslagenheid is ontzettend groot. Je denkt aan zijn vrouw en vier kinderen, en aan zijn ouders en verdere familie, voor wie het een bijzonder ingrijpend gebeuren is. Daarnaast aan de andere tien leden van het team, en aan de jonge zendingskerk die is getroffen. Het is in onze zendingsgeschiedenis nog nooit gebeurd dat eigen medewerkers op het zendingsveld zijn doodgeschoten.â€
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Olli

Bericht door Olli »

inderdaad ja, vreselijk!
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

We zijn vanmorgen erg van dit nieuws geschrokken. Mijn vrouw en ik kenden hem van vroeger op school en hebben allebei bij zijn vrouw in de klas gezeten.

Ons diepe medeleven gaat uit naar Gonda en de kinderen, maar ook naar de families Baan en Karens.
Mirror

Bericht door Mirror »

Inderdaad heel erg triest...

Er staat ook een bericht op NU: http://www.nu.nl/news.jsp?n=101493&c=25
Lecram

Bericht door Lecram »

Wat erg voor zijn gezin. Die kinderen moeten nog jong zijn. Ik ben zelf ook een 32-jarige vader van drie jonge kinderen.....
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Vanmorgen vroeg dit afschuwelijke nieuws vernomen.

Onvoorstelbaar.

Het roept veel vragen op.

De Heere zij Gonda en de kinderen nabij!
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Hoeveel mensen worden er dagelijks vermoord ? Allemaal vreselijk toch?
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Om bang van te worden. Wat een vréselijke dingen gebeuren er de laatste tijd toch in deze wereld. Wat erg vooral voor zijn vrouw en vier kleine kinderen.

Mijn oom en tante werken daar ook voor de ZZG, in een dorp daar vlak bij. Hier worden we bang van, mijn oom is pas ook overvallen.
Mirror

Bericht door Mirror »

Hierbij een artikel uit het AD: http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1043303353381.html

Wat vinden jullie van dit artikel?
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Mooi en duidelijk artikel voor een neutrale krant!
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ik heb dit artikel vanmorgen ook gelezen op mijn werk. Ik vond het een goed artikel. Tuurlijk kwamen er woorden in voor zoals ICT-goeroe, die wij niet zouden gebruiken maar voor een neutraal blad een goed artikel.
Je proeft er toch de ellende en ontsteltenis in.
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Als mensen naar zulke landen heengezonden worden weten zij en hun fam. toch dat het gevaar er in zit dat hen zulke dingen kunnen overkomen.
Zij sterven dan voor hun ideologie/geloof net als hun voorgangers de apostelen.
Gebruikersavatar
Raike
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2002, 20:58
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Raike »

Alleen ging het hier niet om het geloof maar om z'n geld..
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Precies, het is gewoon rot dat het hem precies is overkomen, maar het gebeurt daar (en overal ter wereld) dagelijks en vaker. Dit was gewoon een roofoverval en had niets met zijn zending zijn te maken. De verkeerde man op het verkeerde moment en de verkeerde plaats, zo gezegd. Dat maakt het natuurlijk niet minder erg voor zijn familie, maar je moet het wel een beetje in perspectief zien.
Plaats reactie