Op deze en dergelijke boeken wordt niet veel gereageerd merk ik nu op.-DIA- schreef:Een beproefde steen
door ds. J. Mol
met een voorwoord van ds. D. de Wit
Ds. Mol (1922) is emeritus predikant der Gereformeerde Gemeenten.
Hij diende de gemeenten van Hardinxveld-Giessendam (1986-1992);
Rijssen-Zuiderkerk (1974-1982); Elspeet (1982-1986); Werkendam
(1986-1992); helpdiensten te Drachten (1992-1999) en Rijssen-West
(1999-2005).
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nou, ik vind het niet normaal dat iemand voortdurend vervloekingen uitspreekt en een draagbaar duiveltje bij zich heeft. Ik kan echt geen greintje sympathie voor de hoofdpersoon opbrengen.jakobmarin schreef:ik vond het prachtig!Afgewezen schreef:'Nynke', door Leendert van Wezel.
Wat een raar boek is dat!
wat vind je er raar aan het boek?
Verder is het bijzonder traag en saai geschreven.
Misschien heeft niet een ieder dit boek in bezit.-DIA- schreef:Op deze en dergelijke boeken wordt niet veel gereageerd merk ik nu op.-DIA- schreef:Een beproefde steen
door ds. J. Mol
(1999-2005).
Dat is natuurlijk ook een keuze. Ik wil er best op reageren.
Omdat er zoveel goede diepgravende boeken zijn uit de traditie van de kerk der eeuwen die ik nog niet gelezen heb koop ik geen prekenbundels van predikanten uit de GG. Op zondag hoor ik als het goed is een selectie van de beste daarvan en ik zie daarin geen reden er zelf een collectie van aan te leggen.
Omdat er zoveel goede diepgravende boeken zijn uit de traditie van de kerk der eeuwen die ik nog niet gelezen heb koop ik geen prekenbundels van predikanten uit de GG. Op zondag hoor ik als het goed is een selectie van de beste daarvan en ik zie daarin geen reden er zelf een collectie van aan te leggen.
De boeken waar doorgaans wel op gereageerd wordt heb ik vaak niet.Mister schreef:Misschien heeft niet een ieder dit boek in bezit.-DIA- schreef:Op deze en dergelijke boeken wordt niet veel gereageerd merk ik nu op.-DIA- schreef:Een beproefde steen
door ds. J. Mol
(1999-2005).
Misschien een kwestie van prioriteiten?
Een 'modern wetenschappelijk' boek, een roman...
of...
de oude 'stoffige' bevindelijke preken?
Die lijken niet zo aantrekkelijk dacht ik.
Ja maar die hoor ik ook elke zondag, dus dan lijkt het toch een kwestie van prioriteiten stellen.DDD schreef:Dat is natuurlijk ook een keuze. Ik wil er best op reageren.
Spreekt het Woord me aan? Krijg je een honger naar geestelijke kost? Dan laat je graag eens
een roman of een wetenschappelijk boek links liggen lijkt me.
Maar Dia, jij reageert ook niet altijd. Zo heb ik ook nog steeds geen antwoord gehad op een vraag die ik je had gesteld nav een heel waardevol boek... : http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 87#p597187-DIA- schreef:Op deze en dergelijke boeken wordt niet veel gereageerd merk ik nu op.-DIA- schreef:Een beproefde steen
door ds. J. Mol
(1999-2005).
Daarom zeg ik ook: dat is ook een keuze. Ik vind dergelijke boeken in het geheel geen prioriteit hebben, er is naar mijn mening veel betere geestelijke lectuur te vinden.
Daar ben ik nog niet aan toe gekomen.Wilhelm schreef:Maar Dia, jij reageert ook niet altijd. Zo heb ik ook nog steeds geen antwoord gehad op een vraag die ik je had gesteld nav een heel waardevol boek... : http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 87#p597187-DIA- schreef:Op deze en dergelijke boeken wordt niet veel gereageerd merk ik nu op.-DIA- schreef:Een beproefde steen
door ds. J. Mol
(1999-2005).
Maar op zo'n manier blijft het onbegrip t.a.v. bevindelijk-gereformeerden in stand.DDD schreef:Daarom zeg ik ook: dat is ook een keuze. Ik vind dergelijke boeken in het geheel geen prioriteit hebben, er is naar mijn mening veel betere geestelijke lectuur te vinden.
Nee, want ik ben zelf bevindelijk gereformeerd. Wat voor onbegrip zou dan in stand blijven? Ik wil best eens zo'n boek lezen om aan te geven waarom ik dat niet zulke goede lectuur vind dan boeken van veel groten uit de eeuwenlange geschiedenis van de christelijke kerk. Het voornaamste punt is dat er vaak niets nieuws in staat. Het meeste kun je zelf zonder moeite bedenken. Daarvoor lees ik geen boeken.
Terwijl voor jou herkenbaarheid een van de belangrijkste criteria is bij de beoordeling van een boek. Dan kom je op heel andere boeken uit, dat kan niet missen.
Terwijl voor jou herkenbaarheid een van de belangrijkste criteria is bij de beoordeling van een boek. Dan kom je op heel andere boeken uit, dat kan niet missen.
Lees mijn berichtjes maar eens na, het zijn er intussen vele.DDD schreef:Nee, want ik ben zelf bevindelijk gereformeerd. Wat voor onbegrip zou dan in stand blijven? Ik wil best eens zo'n boek lezen om aan te geven waarom ik dat niet zulke goede lectuur vind dan boeken van veel groten uit de eeuwenlange geschiedenis van de christelijke kerk. Het voornaamste punt is dat er vaak niets nieuws in staat. Het meeste kun je zelf zonder moeite bedenken. Daarvoor lees ik geen boeken.
En in die vele berichtjes komt het onbegrip (en -al den niet verholen- vijandschap)
omtrent de bevindelijk-gereformeerde leer openbaar. Het is ook geen individuele
waarneming want dit wordt alom gehoord.
Is dat geen bevindelijk gereformeerd boek dan...?-DIA- schreef:Daar ben ik nog niet aan toe gekomen.Wilhelm schreef:Maar Dia, jij reageert ook niet altijd. Zo heb ik ook nog steeds geen antwoord gehad op een vraag die ik je had gesteld nav een heel waardevol boek... : http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 87#p597187-DIA- schreef:Op deze en dergelijke boeken wordt niet veel gereageerd merk ik nu op.-DIA- schreef:Een beproefde steen
door ds. J. Mol
(1999-2005).
Ik zou niet overal - verholen - vijandschap in zien. Anders bestaat het gevaar om in de slachtofferrol te kruipen.-DIA- schreef:Lees mijn berichtjes maar eens na, het zijn er intussen vele.DDD schreef:Nee, want ik ben zelf bevindelijk gereformeerd. Wat voor onbegrip zou dan in stand blijven? Ik wil best eens zo'n boek lezen om aan te geven waarom ik dat niet zulke goede lectuur vind dan boeken van veel groten uit de eeuwenlange geschiedenis van de christelijke kerk. Het voornaamste punt is dat er vaak niets nieuws in staat. Het meeste kun je zelf zonder moeite bedenken. Daarvoor lees ik geen boeken.
En in die vele berichtjes komt het onbegrip (en -al den niet verholen- vijandschap)
omtrent de bevindelijk-gereformeerde leer openbaar. Het is ook geen individuele
waarneming want dit wordt alom gehoord.
Het niet lezen van het boek van Ds. Mol kan meerdere oorzaken hebben.
Dacht jij van niet dan?Wilhelm schreef:Is dat geen bevindelijk gereformeerd boek dan...?-DIA- schreef:Daar ben ik nog niet aan toe gekomen.Wilhelm schreef:Maar Dia, jij reageert ook niet altijd. Zo heb ik ook nog steeds geen antwoord gehad op een vraag die ik je had gesteld nav een heel waardevol boek... : http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 87#p597187-DIA- schreef:
Op deze en dergelijke boeken wordt niet veel gereageerd merk ik nu op.