Kinderdoop, 100% naar de Heilige Schrift!

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Ik dacht dat dit forum bedoeld was voor gereformeerde belijders. En wie gereformeerd is, belijdt ook dat de kinderdoop voluit bijbels is.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Ik dacht dat dit forum bedoeld was voor gereformeerde belijders. En wie gereformeerd is, belijdt ook dat de kinderdoop voluit bijbels is.
dus....?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Ik dacht dat dit forum bedoeld was voor gereformeerde belijders. En wie gereformeerd is, belijdt ook dat de kinderdoop voluit bijbels is.
Er zijn ook genoeg gereformeerde baptisten, hoor. Spurgeon bijvoorbeeld, om er maar 1 te noemen...
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Een baptist is per definitie niet gereformeerd, hoewel hij op de overige punten rechtzinnig kan zijn.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Een baptist is per definitie niet gereformeerd, hoewel hij op de overige punten rechtzinnig kan zijn.
ffe wat anders,

hoe kan je nu als gereformeerde afgewezen zijn op een gereformeerd forum?
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Een baptist is per definitie niet gereformeerd, hoewel hij op de overige punten rechtzinnig kan zijn.
ffe wat anders,

hoe kan je nu als gereformeerde afgewezen zijn op een gereformeerd forum?
In het verleden zijn er enkele afgewezen misschien??
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Misschien ben ik dom, maar ik snap het even niet meer.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Misschien ben ik dom, maar ik snap het even niet meer.
Goed even een korte uitleg.
In het verleden waren er posters die zich min of meer niet aan de regels hielden en zodoende gebanned werden, zich dus afgewezen voelden. Vandaar de link met je nickname en de posting van mij. Duidelijk?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Het is me nog niet helemaal duidelijk. Maar in ieder geval denk ik dat iedereen die aan dit forum deelneemt, gewezen kan worden op de belijdenis.
Mensen kunnen wat kregel worden, als je het woord 'gereformeerd' gebruikt, maar ik wil toch graag benadrukken dat voor mij het gereformeerd belijden het zuiverst Gods Woord 'naspreekt' (dat is belijden inmmers?).
Waarom dan toch het woord 'gereformeerd' erbij? Omdat niet-gereformeerde visies ook pretenderen Gods Woord het meest zuiver na te spreken.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Het is me nog niet helemaal duidelijk. Maar in ieder geval denk ik dat iedereen die aan dit forum deelneemt, gewezen kan worden op de belijdenis.
Mensen kunnen wat kregel worden, als je het woord 'gereformeerd' gebruikt, maar ik wil toch graag benadrukken dat voor mij het gereformeerd belijden het zuiverst Gods Woord 'naspreekt' (dat is belijden inmmers?).
Waarom dan toch het woord 'gereformeerd' erbij? Omdat niet-gereformeerde visies ook pretenderen Gods Woord het meest zuiver na te spreken.
Even vervelend doen: kun je gereformeerd-onbekeerd zijn?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Hoe bedoel je?
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Hoe bedoel je?
gewoon zoals ik het zeg.
RefoBaptist

Bericht door RefoBaptist »

Er zijn ook genoeg gereformeerde baptisten, hoor. Spurgeon bijvoorbeeld, om er maar 1 te noemen...
Kijk hier maar eens:
www.(ge)refo(rmeerde)baptisten.nl

Ik dacht dat dit forum bedoeld was voor gereformeerde belijders. En wie gereformeerd is, belijdt ook dat de kinderdoop voluit bijbels is.
Alleen jammer dat je nu niet echt uit de bijbel kan halen dat de kinderdoop zo de juiste doop is!

Gr. RB
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Het is toch wat met die gereformeerde belijders. Zomaar zelf bedenken dat je kinderen moet dopen, terwijl dat helemaal niet bijbels is!

Of... zou het zo simpel misschien niet zijn?

[Aangepast op 19/5/05 door Afgewezen]
RefoBaptist

Bericht door RefoBaptist »

Of... zou het zo simpel misschien niet zijn?
Ja, inderdaad zo simpel zou het kunnen zijn.

Wat jij denkt dachten de mensen 400 jaar terug ook.
"Die Luther hé, die zegt dat aflaathandel en maria vereering niet deugt"

p.s. ik stel me niet gelijk aan Luther, laat dat duidelijk zijn
Plaats reactie