Paus de antichrist ?

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Paus de antichrist ?

Bericht door huisman »

Dit ingezonden stuk stond vandaag in het RD
Pausbezoek

Wat een mensverheerlijking, wat een versmading van de Allerhoogste, en een belediging van Gods alwetendheid. De mens der zonde, de antichrist, verklaart John Henry Newman zalig (RD 16-9), omdat hij tijdens zijn leven zo veel verdienstelijke werken zou hebben gedaan (lees: afvallig geworden van het calvinisme, teruggekeerd tot Rome, geleerde boeken geschreven ter verdediging van de roomse kerk, aanhanger van het darwinisme enz.). Dit is tijdens het bezoek van Benedictus XVI aan Engeland gebeurd. De paus is duidelijk dé antichrist (zie 2 Thess. 2:4).

Gelukkig heeft de Heere voor zijn kinderen een betere hoop op de zaligheid, zie Openbaring 14:13. Wat blijkt hier weer uit dat de leer van de pausgezinden een troosteloze leer is. Welke dienstknecht zal zijn meester blijmoedig dienen en recht liefhebben, die van hem met zekerheid zijn loon niet verwachten kan?

Van ds. Petrus Wittewrongel (1661) zijn de woorden: „Wij zullen de pausgezinden zulk een twijfelachtige hoop niet benijden. Het ware te wensen dat de Gereformeerde Christenheid in hun hoop niet al te veel bedrogen werd. Men zou meer vreugde in de ziel, meer oefening van de godzaligheid bij de mensen en in de christelijke huisgezinnen kunnen vinden, zo het hier niet aan haperde.” Wat een waarschuwing ook voor ons!
Zien wij de Paus ook als de antichrist of als een antichristelijke macht? Of zien wij helmaal niets van "de antichrist" in de Paus maar "gewoon" een dwaalleraar. En wie of wat zal dan de antichrist van de eindtijd zijn?

Vragen genoeg nu nog antwoorden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door Mara »

DE antichrist ?
Dat denk ik eerlijk gezegd niet, het is wel een dwaalleer.
Ik denk bij een a.c. meer aan een persoon als Hitler, hij was immers bezig het Joodse volk uit te roeien en wilde een "zuiver ras".
Zou de r.k. kerk in staat zijn mensen te doden, uit te roeien ?
Wat zij ook "fout" doen, ze zijn toch vredelievend ?
Maar de a.c. zou toch te herkennen moeten zijn, of juist niet ?
De ene vraag werpt de andere op :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door albion »

Mara schreef:DE antichrist ?
Zou de r.k. kerk in staat zijn mensen te doden, uit te roeien ?
Wat zij ook "fout" doen, ze zijn toch vredelievend ?
:hum

??? Inquisitie is toch echt in het leven geroepen om 'andersdenkenden' te dwingen om rooms te worden. Als het niet vredelievend kan dan maar martelen.

Ik weet het, ik weet het, dat is al zo lang geleden. De mensen en de kerk zijn veel vredelievender geworden dan toen.... wij doen zulke dingen niet.... :nonnon
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door Mara »

albion schreef:
Mara schreef:DE antichrist ?
Zou de r.k. kerk in staat zijn mensen te doden, uit te roeien ?
Wat zij ook "fout" doen, ze zijn toch vredelievend ?
:hum

??? Inquisitie is toch echt in het leven geroepen om 'andersdenkenden' te dwingen om rooms te worden. Als het niet vredelievend kan dan maar martelen.

Ik weet het, ik weet het, dat is al zo lang geleden. De mensen en de kerk zijn veel vredelievender geworden dan toen.... wij doen zulke dingen niet.... :nonnon
Nouw, dat is weer even geleden.
De christenen waren allemaal niet zo vredelievend in de geschiedenis !
En eigenlijk nog niet, denk aan Ierland bijv. !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door albion »

Mara schreef:
albion schreef:
Mara schreef:DE antichrist ?
Zou de r.k. kerk in staat zijn mensen te doden, uit te roeien ?
Wat zij ook "fout" doen, ze zijn toch vredelievend ?
:hum

??? Inquisitie is toch echt in het leven geroepen om 'andersdenkenden' te dwingen om rooms te worden. Als het niet vredelievend kan dan maar martelen.

Ik weet het, ik weet het, dat is al zo lang geleden. De mensen en de kerk zijn veel vredelievender geworden dan toen.... wij doen zulke dingen niet.... :nonnon
Nouw, dat is weer even geleden.
De christenen waren allemaal niet zo vredelievend in de geschiedenis !
En eigenlijk nog niet, denk aan Ierland bijv. !
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door Mara »

Ik heb het over 2010.
Aan ALLE handen kleeft bloed, als je de geschiedenis leest.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door albion »

Mara schreef:Ik heb het over 2010.
Aan ALLE handen kleeft bloed, als je de geschiedenis leest.
We hebben het nu over een godsdienstoorlog en dan vraag ik me af of christenen inderdaad andersdenkenden vermoord hebben om het geloof.
Ik kan geen voorbeeld bedenken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door parsifal »

Andrew Bonar dacht van niet:
http://www.pbministries.org/Eschatology/a_bonar/doa.htm

Over de inquisitie kan veel gezegd worden, maar het is denk ik redelijk om hun manier van oordelen te vergelijken met de wereldse rechtbanken uit die tijd. Daarmee vergeleken kwam ze er niet echt slecht af wat rechtspraak betreft. Al mag je van de kerk een hogere standaard verwachten dan van de wereld.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door Mara »

Bedoel je niet: ANTOINE Bodar :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door albion »

Mara schreef:Bedoel je niet: ANTOINE Bodar :quoi
Als je op de site kijkt staat er echt ANDREW
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door jvdg »

1 Johannes 2:22
Wie is de leugenaar, dan die loochent dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

1 Johannes 4:3
En alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

2 Johannes 1:7
Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door Afgewezen »

jvdg schreef:1 Johannes 2:22
Wie is de leugenaar, dan die loochent dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

1 Johannes 4:3
En alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

2 Johannes 1:7
Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.
En dat zegt de paus allemaal niet. Dus...
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door Gian »

jvdg schreef:1 Johannes 2:22
Wie is de leugenaar, dan die loochent dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

1 Johannes 4:3
En alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

2 Johannes 1:7
Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.

Nee dus. Ik had dit soort vragen niet meer verwacht.

Als het over de komende anti-christ gaat vind ik dit soort berichten heel veelzeggend;

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast ... index.html

Olmert die gewoon even de heilige plaats weg wil geven aan VN beheer, en de drie grote wereldgodsdiensten!
Ik hoef toch niemand uit te leggen dat vanhier de wereldreligie van de anti-christ uit zal gaan.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door jvdg »

Afgewezen schreef:
jvdg schreef:1 Johannes 2:22
Wie is de leugenaar, dan die loochent dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

1 Johannes 4:3
En alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

2 Johannes 1:7
Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.
En dat zegt de paus allemaal niet. Dus...
Dat bedoelde ik ook te zeggen.
Ik wilde ook zeggen dat je de antichrist dichter bij huis moet zoeken.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Paus de antichrist ?

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:
Afgewezen schreef:
jvdg schreef:1 Johannes 2:22
Wie is de leugenaar, dan die loochent dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

1 Johannes 4:3
En alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

2 Johannes 1:7
Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.
En dat zegt de paus allemaal niet. Dus...
Dat bedoelde ik ook te zeggen.
Ik wilde ook zeggen dat je de antichrist dichter bij huis moet zoeken.
Zoals de Biojbel al zegt, de geest van de anti-christ was er toen al, ook de anti-chirist zal een drie-eenheid nabootsen, om de mensen er in te luizen. de draak, het beest en de anti-christ zijn 3 leden van de entiteit die het voor het zeggen zal krijgen."Spreekt als het Lam", dus pas heel goed op!
De RKK zal zeker een rol spelen in deze.
Het is onmogelijk dat de paus of een andere priester op dezelfde basis onze middelaar kan zijn als de priesters onder het oude verbond. Nu is Christus onze hogepriester in de hemel die onze gebeden voor God brengt.

Er is absoluut geen bijbels bewijs dat het gezag van de geinspireerde apostels in de eerste eeuw, zoals bijvoorbeeld Petrus, overgedragen zou zijn op de daaropvolgende generaties of in het bijzonder op de paus.
Nadat de bijzondere gaven van de Heilige Geest zijn opgehouden te bestaan, hebben alle gelovigen gelijke toegang tot het door de Heilige geest geinspireerde. Zij zijn dus allen broeders en zusters en niemands geestelijke positie is hoger dan die van anderen. Inderdaad, alle ware gelovigen zijn door hun doop in Christus een deel van een nieuw priesterschap, in die zin dat zij als het licht Gods in een duistere wereld schijnen (I Petrus 2:9). Ze zullen daarom als koninklijke priesters heersen in het Koninkrijk Gods, dat bij Christus’ terugkomst op aarde wordt opgericht (Openbaring 5:10).

Het katholieke gebruik om hun priesters “vader” te noemen (“paus” betekent ook “vader”), is lijnrecht in tegenstelling met Christus’ woorden: "En gij zult op aarde niemand uw vader noemen, want een is uw Vader, Hij, die in de hemelen is" (Matteus 23:9). Jezus waarschuwde er juist voor wie dan ook een dergelijk eerbetoon te bewijzen, dat vaak door moderne priesters wordt verlangd: "Gij zult u niet rabbi laten noemen; want een is uw Meester en gij zijt allen broeders" (Matteus 23:7,8).

De door priesters, bisschoppen en andere kerkoversten gedragen sierlijke gewaden hebben hun oorsprong in de kleding van de Mozaische priesters en hogepriester onder de wet van Mozes. Deze kleding wees vooruit naar het volmaakte karakter van Christus en daarvan, zoals met de rest van de wet, is het doel nu vervuld. Het is tragisch te zien dat de gewaden, die bedoeld waren nu gedragen worden tot de glorie van de mensen die ze dragen, van wie een aantal toegeven dat ze de opstanding van Christus of zelfs het bestaan van God loochenen.
http://il.youtube.com/watch?v=z2TZhqiGg ... re=related
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie