Formatie 2010

Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Formatie 2010

Bericht door Marie-Henriëtte »

Luther schreef:
jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Joannah schreef:Het koningshuis heeft natuurlijk helemaal niets te vertellen en vervult slechts een ceremoniele funktie
Hare Majesteit kan wel degelijk invloed uitoefenen en juist met deze politieke situatie waarin we nu zijn verkeerd.
Zo zou zij een bepaalde richting kunnen aansturen met het vormen van een coalitie.
Helaas blijkt de Koningin vaak links georiënteerd.
Inderdaad!
Als de koningin een rechtsstreekse interventie pleegt, dan gebeurt dat over enkele weken als de boel echt helemaal vast zit. Dan benoemt ze Mark Rutte tot informateur met de opdracht om een proeve van regeerakkoord te schrijven, met de opdracht om te kijken wie daarbij wil aanschuiven. En reken maar dat PvdA, D66 en GL dan toehappen.
Hare Majesteit de Koningin heeft een nieuwe informateur benoemd; PvdA politicus Tjeenk Willink. Dus geen informateur van VVD huize erbij, zoals Rosenthal wel had geadviseerd. Ik denk dat we ons alvast moeten voorbereiden op een Paars Kabinet. Helaas.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Joannah »

Ik ben bang dat we ons moeten voorbereiden op wat ernstigers, want 1,500.000 stemmers op de PVV laten zich niet makkelijk buiten spel zetten. de tendens was duidelijk een (terechte) verrechtsing, en we krijgen gewoon een linkser kabinet?
Dat wordt drama!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Formatie 2010

Bericht door Marie-Henriëtte »

Joannah schreef:de tendens was duidelijk een (terechte) verrechtsing, en we krijgen gewoon een linkser kabinet?!
Ziet er wel naar uit. Wellicht onder leiding van "Premier Cohen"? In ieder geval zou het geen recht doen aan de verkiezingsuitslag.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Joannah »

Marie-Henriëtte schreef:
Joannah schreef:de tendens was duidelijk een (terechte) verrechtsing, en we krijgen gewoon een linkser kabinet?!
Ziet er wel naar uit. Wellicht onder leiding van "Premier Cohen"? In ieder geval zou het geen recht doen aan de verkiezingsuitslag.
en kunnen we nog meer emigratie verwachten.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... itisme.htm
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Formatie 2010

Bericht door Marie-Henriëtte »

Joannah schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Joannah schreef:de tendens was duidelijk een (terechte) verrechtsing, en we krijgen gewoon een linkser kabinet?!
Ziet er wel naar uit. Wellicht onder leiding van "Premier Cohen"? In ieder geval zou het geen recht doen aan de verkiezingsuitslag.
en kunnen we nog meer emigratie verwachten.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... itisme.htm
Maar ook immigratie van kansarmen en dat lijkt mij niet bevorderlijk in crisistijd. Ook zou het antisemitisme waarnaar je verwijst nog meer kunnen toenemen want een links Kabinet betekent natuurlijk anti-Israël en pro-Hamas.

Bovendien vindt Cohen een volledige scheiding tussen kerk en staat onwenselijk wat erop neerkomt dat hij graag een vinger in de pap houdt wat betreft geloofszaken in Nederland. Zodoende zou(den) hij (en GL en D66) zich ook met kerkelijke zaken kunnen gaan bemoeien en daar moet je niet blij mee zijn.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Formatie 2010

Bericht door Ander »

Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Formatie 2010

Bericht door Marie-Henriëtte »

Ander schreef:Misschien valt het mee?
Het CDA sluit een breed middenkabinet uit. Cohen sluit een coalitie VVD-PvdA-CDA uit. Willink is een uiterst linkse politicus; de PVV zal koste wat het kost niet in beeld komen bij Willink. Dan blijft het advies voor het ondernemen van stappen om een Paarse coalitie te smeden over.

Willink is natuurlijk niet voor niets lid van de PvdA en het zal hem niet in dank worden afgenomen als de PvdA in de oppositie belandt.

Het zal dus geen verassing zijn wat Willink gaat rapporteren aan Hare Majesteit de Koningin ná zijn verkenningstocht. Daarna neemt de Koningin een beslissing. Volgens een aantal refoforummers is zij links georiënteerd.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Formatie 2010

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:Het zal dus geen verassing zijn wat Willink gaat rapporteren aan Hare Majesteit de Koningin ná zijn verkenningstocht. Daarna neemt de Koningin een beslissing. Volgens een aantal refoforummers is zij links georiënteerd.
Klopt.
Blijkt ook wel, want dwars tegen de adviezen van informateur en alle andere partijen (m.u.v. D66) in heeft HM besloten één informateur, en nog wel uit de linkse hoek, te benoemen, terwijl de verkiezingsuitslag een ruk naar rechts was.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Formatie 2010

Bericht door Josephus »

jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Het zal dus geen verassing zijn wat Willink gaat rapporteren aan Hare Majesteit de Koningin ná zijn verkenningstocht. Daarna neemt de Koningin een beslissing. Volgens een aantal refoforummers is zij links georiënteerd.
Klopt.
Blijkt ook wel, want dwars tegen de adviezen van informateur en alle andere partijen (m.u.v. D66) in heeft HM besloten één informateur, en nog wel uit de linkse hoek, te benoemen, terwijl de verkiezingsuitslag een ruk naar rechts was.
Ik vind dit soort etiketteringen eigenlijk flauwekul. Mensen met een staat van dienst als Uri Rosenthal en Herman Tjeenk Willink zijn prima in staat om boven de partijen te staan. Dat is veel relevanter dan de partij waarvan zij lid zijn.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Formatie 2010

Bericht door refo »

Josephus schreef:
jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Het zal dus geen verassing zijn wat Willink gaat rapporteren aan Hare Majesteit de Koningin ná zijn verkenningstocht. Daarna neemt de Koningin een beslissing. Volgens een aantal refoforummers is zij links georiënteerd.
Klopt.
Blijkt ook wel, want dwars tegen de adviezen van informateur en alle andere partijen (m.u.v. D66) in heeft HM besloten één informateur, en nog wel uit de linkse hoek, te benoemen, terwijl de verkiezingsuitslag een ruk naar rechts was.
Ik vind dit soort etiketteringen eigenlijk flauwekul. Mensen met een staat van dienst als Uri Rosenthal en Herman Tjeenk Willink zijn prima in staat om boven de partijen te staan. Dat is veel relevanter dan de partij waarvan zij lid zijn.
En de PVV heeft (afgezien van de moslimproblemen) een links program.
pvda+gl+d66+sp+pvv = 89.
Rutte werpt geen blokkade (meer) op voor paars+.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Formatie 2010

Bericht door Marie-Henriëtte »

Josephus schreef:
jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Het zal dus geen verassing zijn wat Willink gaat rapporteren aan Hare Majesteit de Koningin ná zijn verkenningstocht. Daarna neemt de Koningin een beslissing. Volgens een aantal refoforummers is zij links georiënteerd.
Klopt.
Blijkt ook wel, want dwars tegen de adviezen van informateur en alle andere partijen (m.u.v. D66) in heeft HM besloten één informateur, en nog wel uit de linkse hoek, te benoemen, terwijl de verkiezingsuitslag een ruk naar rechts was.
Ik vind dit soort etiketteringen eigenlijk flauwekul. Mensen met een staat van dienst als Uri Rosenthal en Herman Tjeenk Willink zijn prima in staat om boven de partijen te staan. Dat is veel relevanter dan de partij waarvan zij lid zijn.
Mwa... we zullen zien wat er straks uitkomt rollen en daarna zal ik mijn conclusie kunnen trekken over de "onpartijdigheid" van Willink ;) .
De PVV op voorhand uitsluiten –zoals Willink heeft gedaan- is sowieso al partijdig denk ik.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Formatie 2010

Bericht door Josephus »

Marie-Henriëtte schreef:Mwa... we zullen zien wat er straks uitkomt rollen en daarna zal ik mijn conclusie kunnen trekken over de "onpartijdigheid" van Willink ;) .
De PVV op voorhand uitsluiten –zoals Willink heeft gedaan- is sowieso al partijdig denk ik.
Als hij dat als PvdA'er heeft gedaan zou dat inderdaad partijdig zijn.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Joannah »

Marie-Henriëtte schreef:
Josephus schreef:
jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Het zal dus geen verassing zijn wat Willink gaat rapporteren aan Hare Majesteit de Koningin ná zijn verkenningstocht. Daarna neemt de Koningin een beslissing. Volgens een aantal refoforummers is zij links georiënteerd.
Klopt.
Blijkt ook wel, want dwars tegen de adviezen van informateur en alle andere partijen (m.u.v. D66) in heeft HM besloten één informateur, en nog wel uit de linkse hoek, te benoemen, terwijl de verkiezingsuitslag een ruk naar rechts was.
Ik vind dit soort etiketteringen eigenlijk flauwekul. Mensen met een staat van dienst als Uri Rosenthal en Herman Tjeenk Willink zijn prima in staat om boven de partijen te staan. Dat is veel relevanter dan de partij waarvan zij lid zijn.
Mwa... we zullen zien wat er straks uitkomt rollen en daarna zal ik mijn conclusie kunnen trekken over de "onpartijdigheid" van Willink ;) .
De PVV op voorhand uitsluiten –zoals Willink heeft gedaan- is sowieso al partijdig denk ik.
Dat vinden geloof ik de meeste nederlanders.... http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... ezicht.htm
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Formatie 2010

Bericht door ChristenConservatief »

Josephus schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Mwa... we zullen zien wat er straks uitkomt rollen en daarna zal ik mijn conclusie kunnen trekken over de "onpartijdigheid" van Willink ;) .
De PVV op voorhand uitsluiten –zoals Willink heeft gedaan- is sowieso al partijdig denk ik.
Als hij dat als PvdA'er heeft gedaan zou dat inderdaad partijdig zijn.
Hoezo dat ? Een partij uitsluiten die 'toevalligerwijs' zich keert tegen datzelfde multiculturalisme als die zijn eigen partij te vuur en te zwaard verdedigt, is toch wel frappant te noemen.

En interessante vraag die onze Geert onlangs opwierp: waarom heeft Rutte zo snel een PvdA-informateur willen hebben en geen CDA-informateur ? Dat zou, gezien de schijnbare ambitie van Rutte voor een rechts kabinet toch veel meer voor de hand liggen.

:garde
Plaats reactie