Formatie 2010

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Formatie 2010

Bericht door Tiberius »

memento schreef:Het OT wordt in de christelijke theologie in haar wetten buiten spel gezet door het NT. Jezus liet de overspelige vrouw, die steniging verdiende, vrijgaan.
Met dit deel van je posting ben ik het niet eens.
Het feit, dat Jezus de overspelige vrouw liet gaan, wil niet zeggen, dat Hij daarmee de wetten tegen overspel buiten spel zette, want Hij zegt juist tegen haar: "Ga heen en zondig niet meer."

Maar Hij stuurt haar weg, omdat Hij niet tot een rechter over haar gesteld was.
Zie ook de kanttekenaren: Christus veroordeelt haar niet, en spreekt haar ook niet vrij, overmits Zijn ambt niet was een rechterlijk vonnis over misdadigers uit te spreken, maar als een leraar de zondaren tot bekering te brengen.

De rest van je posting kan ik me wel in vinden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17431
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie 2010

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
memento schreef:Het OT wordt in de christelijke theologie in haar wetten buiten spel gezet door het NT. Jezus liet de overspelige vrouw, die steniging verdiende, vrijgaan.
Met dit deel van je posting ben ik het niet eens.
Het feit, dat Jezus de overspelige vrouw liet gaan, wil niet zeggen, dat Hij daarmee de wetten tegen overspel buiten spel zette, want Hij zegt juist tegen haar: "Ga heen en zondig niet meer."

Maar Hij stuurt haar weg, omdat Hij niet tot een rechter over haar gesteld was.
Zie ook de kanttekenaren: Christus veroordeelt haar niet, en spreekt haar ook niet vrij, overmits Zijn ambt niet was een rechterlijk vonnis over misdadigers uit te spreken, maar als een leraar de zondaren tot bekering te brengen.

De rest van je posting kan ik me wel in vinden.
Dit is wel een beetje off topic maar M Henry zegt anders dan de kanttekenaren wel dat Jezus haar vrij spreekt.
B. Als de ontheffing der eeuwige straf. Als Christus zegt: Ik veroordeel u niet, dan betekent dit: Ik vergeef u; en, de Zoon des mensen heeft macht op aarde de zonde te vergeven, en Hij kon op goede gronden die absolutie geven; want gelijk Hij de hardheid en onboetvaardigheid kende van de vervolgers, en daarom datgene zei wat hen beschaamde, zo kende Hij ook de verbrokenheid en het oprechte berouw van de gevangene, en zei daarom hetgeen haar kon vertroosten, zoals aan de vrouw, die ene zondares was, zulk ene zondares als deze, en die evenzo door een Farizeër met minachting werd aangezien, Lukas 7:48, 50 <#Lu 7.48,50>.

Uwe zonden zijn u vergeven, ga heen in vrede. Zo ook hier: Zo veroordeel Ik u ook niet. Diegenen zijn waarlijk gelukkig, die Christus niet veroordeelt; want Zijne vrijspraak volstaat ook voor alle andere beschuldigingen. Christus zal diegenen niet veroordelen, die, hoewel gezondigd hebbende, heengaan en niet meer zondigen, Ps. 85:9; <#Ps 85.8> Jes. 55:7 <#Isa 55.7>. Hij zal geen gebruik maken van het voordeel, dat Hij over ons heeft door onze vorige rebellie, zo wij slechts de wapenen nederleggen en terugkeren tot onze gehoorzaamheid en trouw. Christus’ gunst in de vergeving der zonden van het verleden moet een afdoende reden voor ons wezen om heen te gaan en niet meer te zondigen, Rom. 6:1, 2 <#Ro 6.1,2>. Zal Christus u niet veroordelen? Zo ga heen en zondig niet meer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Formatie 2010

Bericht door memento »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
memento schreef:Het OT wordt in de christelijke theologie in haar wetten buiten spel gezet door het NT. Jezus liet de overspelige vrouw, die steniging verdiende, vrijgaan.
Met dit deel van je posting ben ik het niet eens.
Het feit, dat Jezus de overspelige vrouw liet gaan, wil niet zeggen, dat Hij daarmee de wetten tegen overspel buiten spel zette, want Hij zegt juist tegen haar: "Ga heen en zondig niet meer."

Maar Hij stuurt haar weg, omdat Hij niet tot een rechter over haar gesteld was.
Zie ook de kanttekenaren: Christus veroordeelt haar niet, en spreekt haar ook niet vrij, overmits Zijn ambt niet was een rechterlijk vonnis over misdadigers uit te spreken, maar als een leraar de zondaren tot bekering te brengen.

De rest van je posting kan ik me wel in vinden.
Dit is wel een beetje off topic maar M Henry zegt anders dan de kanttekenaren wel dat Jezus haar vrij spreekt.
B. Als de ontheffing der eeuwige straf. Als Christus zegt: Ik veroordeel u niet, dan betekent dit: Ik vergeef u; en, de Zoon des mensen heeft macht op aarde de zonde te vergeven, en Hij kon op goede gronden die absolutie geven; want gelijk Hij de hardheid en onboetvaardigheid kende van de vervolgers, en daarom datgene zei wat hen beschaamde, zo kende Hij ook de verbrokenheid en het oprechte berouw van de gevangene, en zei daarom hetgeen haar kon vertroosten, zoals aan de vrouw, die ene zondares was, zulk ene zondares als deze, en die evenzo door een Farizeër met minachting werd aangezien, Lukas 7:48, 50 <#Lu 7.48,50>.

Uwe zonden zijn u vergeven, ga heen in vrede. Zo ook hier: Zo veroordeel Ik u ook niet. Diegenen zijn waarlijk gelukkig, die Christus niet veroordeelt; want Zijne vrijspraak volstaat ook voor alle andere beschuldigingen. Christus zal diegenen niet veroordelen, die, hoewel gezondigd hebbende, heengaan en niet meer zondigen, Ps. 85:9; <#Ps 85.8> Jes. 55:7 <#Isa 55.7>. Hij zal geen gebruik maken van het voordeel, dat Hij over ons heeft door onze vorige rebellie, zo wij slechts de wapenen nederleggen en terugkeren tot onze gehoorzaamheid en trouw. Christus’ gunst in de vergeving der zonden van het verleden moet een afdoende reden voor ons wezen om heen te gaan en niet meer te zondigen, Rom. 6:1, 2 <#Ro 6.1,2>. Zal Christus u niet veroordelen? Zo ga heen en zondig niet meer.
Die lijn zou ik ook volgen.

Maar, ongeacht of Jezus nu vrijspreekt of niet, die vrouw wordt niet gestenigd. Ook wordt nergens in het NT opgeroepen om geweld te gebruiken tegen niet-christenen. Nee, het tegenovergestelde: Als ze je slaan, keer je je andere wang toe.

Welk een verschil met de Koran. Als iemand jou beledigd, moet je hem vergelden. Als iemand jouw profeet beledigd, moet je hem doden. Als iemand, wanneer je de meerderheid hebt, zich weigert te bekeren, dan moet hij gedood worden. Hoe verder je komt in de Koran, des te gewelddadiger de taal. De beweging is: van tolerantie naar gewelddadige onderdrukking. En nee, dat zijn geen exegetische probleempjes, maar dat is een feitelijke constatering (iedereen kan bepalen welke hoofdstukken eerder zijn, en welke later. En iedereen kan zien dat in de eerdere hoofdstukken nog over tolerant doen gesproken wordt, en in de latere hoofdstukken opeens geweld, onderdrukking en onderwerping voorkomen). Je kan je ogen ervoor sluiten, en er naïef op vertrouwen dat de moslims die nu tolerant praten dat ook blijven doen als ze de meerderheid hebben. Maar het feit dat hun eigen heilige geschriften oproepen tot geweld, ondrukking en onderwerping, wanneer men de macht grijpen kan, stemmen mij niet gerust.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Formatie 2010

Bericht door Tiberius »

memento schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:
memento schreef:Het OT wordt in de christelijke theologie in haar wetten buiten spel gezet door het NT. Jezus liet de overspelige vrouw, die steniging verdiende, vrijgaan.
Met dit deel van je posting ben ik het niet eens.
Het feit, dat Jezus de overspelige vrouw liet gaan, wil niet zeggen, dat Hij daarmee de wetten tegen overspel buiten spel zette, want Hij zegt juist tegen haar: "Ga heen en zondig niet meer."

Maar Hij stuurt haar weg, omdat Hij niet tot een rechter over haar gesteld was.
Zie ook de kanttekenaren: Christus veroordeelt haar niet, en spreekt haar ook niet vrij, overmits Zijn ambt niet was een rechterlijk vonnis over misdadigers uit te spreken, maar als een leraar de zondaren tot bekering te brengen.

De rest van je posting kan ik me wel in vinden.
Dit is wel een beetje off topic maar M Henry zegt anders dan de kanttekenaren wel dat Jezus haar vrij spreekt.
B. Als de ontheffing der eeuwige straf. Als Christus zegt: Ik veroordeel u niet, dan betekent dit: Ik vergeef u; en, de Zoon des mensen heeft macht op aarde de zonde te vergeven, en Hij kon op goede gronden die absolutie geven; want gelijk Hij de hardheid en onboetvaardigheid kende van de vervolgers, en daarom datgene zei wat hen beschaamde, zo kende Hij ook de verbrokenheid en het oprechte berouw van de gevangene, en zei daarom hetgeen haar kon vertroosten, zoals aan de vrouw, die ene zondares was, zulk ene zondares als deze, en die evenzo door een Farizeër met minachting werd aangezien, Lukas 7:48, 50 <#Lu 7.48,50>.

Uwe zonden zijn u vergeven, ga heen in vrede. Zo ook hier: Zo veroordeel Ik u ook niet. Diegenen zijn waarlijk gelukkig, die Christus niet veroordeelt; want Zijne vrijspraak volstaat ook voor alle andere beschuldigingen. Christus zal diegenen niet veroordelen, die, hoewel gezondigd hebbende, heengaan en niet meer zondigen, Ps. 85:9; <#Ps 85.8> Jes. 55:7 <#Isa 55.7>. Hij zal geen gebruik maken van het voordeel, dat Hij over ons heeft door onze vorige rebellie, zo wij slechts de wapenen nederleggen en terugkeren tot onze gehoorzaamheid en trouw. Christus’ gunst in de vergeving der zonden van het verleden moet een afdoende reden voor ons wezen om heen te gaan en niet meer te zondigen, Rom. 6:1, 2 <#Ro 6.1,2>. Zal Christus u niet veroordelen? Zo ga heen en zondig niet meer.
Die lijn zou ik ook volgen.
Ik ook.
Maar daarmee is geen wet buitenspel gezet, want persoonlijke vrijspraak (waar Henry over spreekt) is wat anders dan het niet meer geldig verklaren van een wet.
memento schreef:Maar, ongeacht of Jezus nu vrijspreekt of niet, die vrouw wordt niet gestenigd. Ook wordt nergens in het NT opgeroepen om geweld te gebruiken tegen niet-christenen. Nee, het tegenovergestelde: Als ze je slaan, keer je je andere wang toe.
Precies, daar ben ik het mee eens.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

memento schreef: Deze opmerking was cynisch bedoeld. Als de Koran/Hadith moslims (a) de mogelijkheid geeft om zich tolerant op te stellen, en (b) daarbij te liegen, is het dan gek om niet al te goedgelovig te zijn.
Mogelijkheden te over. Maar als blijkt dat die mogelijkheid niet in de mainstream groeperingen wordt aangehangen, slechts onder bepaalde groeperingen, blijft de vraag waarom je dat dan niet serieus neemt.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Formatie 2010

Bericht door memento »

Solipsis schreef:
memento schreef: Deze opmerking was cynisch bedoeld. Als de Koran/Hadith moslims (a) de mogelijkheid geeft om zich tolerant op te stellen, en (b) daarbij te liegen, is het dan gek om niet al te goedgelovig te zijn.
Mogelijkheden te over. Maar als blijkt dat die mogelijkheid niet in de mainstream groeperingen wordt aangehangen, slechts onder bepaalde groeperingen, blijft de vraag waarom je dat dan niet serieus neemt.
Voorbeelden uit de geschiedenis, ook de meer recente geschiedenis (zoals Indonesië), wijzen uit dat zulke leerstellingen opeens ook onder "mainstream groeperingen" blijken te leven, als daar vanwege maatschappelijke omstandigheden aanleiding toe is.

Juist het feit dat er in de geschriften opgeroepen wordt tot haat, onderdrukking, onderwerping, etc, maakt haar potentieel gevaarlijk. Het moge zo zijn dat dit gevaar nu nog niet relevant is, omdat de moslims in ons land nog een minderheid vormen, het biedt een gevaar voor de toekomst. Zowel als het aantal moslims groeit, of wanneer zij zich bedreigd voelen. Dan zijn zulke leerstellingen uit hun heilige schriften opeens zeer relevant.

Kortom: Het is m.i. om het gevaar van de islam te onderschatten, omdat de meeste moslims zich nu tolerant gedragen. Lees de koran. In tijden van minderheid beveelt de koran aan je tolerant op te stellen. Precies wat de meeste moslims nu doen. Trouwe volgelingen van hun eigen religie. Maar straks, als ze macht kunnen krijgen? Zullen ze dan tolerant blijven, of zullen ze hun heilige boeken navolgen, en overgaan tot geweld en onderdrukking? Ik vindt het nogal naïef, om te denken dat ze tolerantie belangrijker zullen vinden dan het gehoorzamen van hun profeet.

(Wie zich trouwens verdiept in de moslim-theologie, zal zien dat de tolerante islam niet bestaat. Geen enkele theoloog in de moslim-wereld pleit in zijn voor-de-achterban-geschreven-werken voor de blijvende tolerantie. Elke theoloog wijst erop, dat ook in tijden van macht de profeet nagevolgd moet worden.)
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

memento schreef: Voorbeelden uit de geschiedenis, ook de meer recente geschiedenis (zoals Indonesië), wijzen uit dat zulke leerstellingen opeens ook onder "mainstream groeperingen" blijken te leven, als daar vanwege maatschappelijke omstandigheden aanleiding toe is.
Kun je dit verder toelichten?
Juist het feit dat er in de geschriften opgeroepen wordt tot haat, onderdrukking, onderwerping, etc, maakt haar potentieel gevaarlijk. Het moge zo zijn dat dit gevaar nu nog niet relevant is, omdat de moslims in ons land nog een minderheid vormen, het biedt een gevaar voor de toekomst. Zowel als het aantal moslims groeit, of wanneer zij zich bedreigd voelen. Dan zijn zulke leerstellingen uit hun heilige schriften opeens zeer relevant.
Een religie op zichzelf kan nooit gevaarlijk zijn, de opvattingen van de aanhangers daarentegen wel. Hetzelfde geldt voor een boek.

Het aantal moslims groeit niet, er zijn geen concrete vermoedens of onderzoeken die dit laten zien. De islamitische partij die zich laatst verkiesbaar wilde stellen heeft nul op rekest gekregen, de grenzen van de rechtsstaat worden nauwlettend in de gaten gehouden en bijgesteld n.a.v. nieuwe kwesties en extremistische moslims worden nauwlettend in de gaten gehouden en gescreend door de AIVD. Kortom: dit soort berichtgeving is gestoeld op een niet-reeële angst.
Kortom: Het is m.i. om het gevaar van de islam te onderschatten, omdat de meeste moslims zich nu tolerant gedragen. Lees de koran. In tijden van minderheid beveelt de koran aan je tolerant op te stellen. Precies wat de meeste moslims nu doen. Trouwe volgelingen van hun eigen religie. Maar straks, als ze macht kunnen krijgen? Zullen ze dan tolerant blijven, of zullen ze hun heilige boeken navolgen, en overgaan tot geweld en onderdrukking? Ik vindt het nogal naïef, om te denken dat ze tolerantie belangrijker zullen vinden dan het gehoorzamen van hun profeet.
De vraag is ten eerste of die oorzaak gezocht kan worden in de islam zelf. In landen waar nu sprake is van een islamitische dictatuur, wordt deze macht op een corrupte manier behouden door de machthebbenden. Suggereren dat dit het gevolg is van de wijdverbreide interpretaties, is dus onjuist.

Ten tweede wordt juist zichtbaar dat de normen en waarden als erfenis van de Verlichting ook onder individuen zijn werk doen. Turkse moslims te over die dit voorbeeld bevestigen.
(Wie zich trouwens verdiept in de moslim-theologie, zal zien dat de tolerante islam niet bestaat. Geen enkele theoloog in de moslim-wereld pleit in zijn voor-de-achterban-geschreven-werken voor de blijvende tolerantie. Elke theoloog wijst erop, dat ook in tijden van macht de profeet nagevolgd moet worden.)
Onzin. Ik heb onlangs nog 9 namen genoemd van hoogleraren en wetenschappers die het niet eens zijn met Hans Jansen. Lees de open brief eerst maar eens voor je zo uit te laten.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Formatie 2010

Bericht door memento »

Solipsis schreef:
memento schreef: Voorbeelden uit de geschiedenis, ook de meer recente geschiedenis (zoals Indonesië), wijzen uit dat zulke leerstellingen opeens ook onder "mainstream groeperingen" blijken te leven, als daar vanwege maatschappelijke omstandigheden aanleiding toe is.
Kun je dit verder toelichten?
Het is een bekend verschijnsel in de geschiedenis, dat veranderde maatschappelijke omstandigheden (zoals: onze groep krijgt meerderheid, of juist dat men zich onderdrukt voelt) leidt tot herbezinning op eigen theologische overtuigingen, en deze toetsen en herzien op basis van de heilige schriften. Dat er in de toekomst veranderde maatschappelijke omstandigheden zullen optreden lijkt me vanzelfsprekend. Voor de theologische herbezinning mogen we best bang zijn, aangezien de heilige schriften van de islam nogal gewelddadig en onderdrukkend zijn.

Indonesië is een voorbeeld. In de geschiedenis hebben moslims zich daar tolerant gedragen tegen de christenen. De laatste jaren zie je echter, als gevolg van maatschappelijke veranderingen die hebben aangezet tot een teruggaan naar de bronnen, wat heeft geleid tot het overnemen van de gewelddadige en onderdrukkende theologie van de koran/hadiths, dat men zich zeer intolerant en haatdragend opsteld tegen christenen. Kerken worden vernield, christenen vermoord. Door moslims, die 30 jaar geleden heel tolerant waren. Nu moordenaars, in naam van een "religie", de islam.

Een religie, die in haar heilige schriften heeft staan dat je niet-moslims moet onderdrukken, tegen hen liegen mag, en ze uiteindelijk mag vermoorden als ze zich niet bekeren, is gevaarlijk. Ook al doet ze zich nu tolerant voor. Ik vindt het heel fijn dat de meeste moslims in Nederland hun geloof niet zo serieus nemen. En ik hoop van ganser harte, dat ze dat ook nooit gaan doen. Want de grond van hun geloof, hun heilige schriften, zijn levensgevaarlijk.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Het is een bekend verschijnsel in de geschiedenis, dat veranderde maatschappelijke omstandigheden (zoals: onze groep krijgt meerderheid, of juist dat men zich onderdrukt voelt) leidt tot herbezinning op eigen theologische overtuigingen, en deze toetsen en herzien op basis van de heilige schriften. Dat er in de toekomst veranderde maatschappelijke omstandigheden zullen optreden lijkt me vanzelfsprekend. Voor de theologische herbezinning mogen we best bang zijn, aangezien de heilige schriften van de islam nogal gewelddadig en onderdrukkend zijn.
En op basis van welke gegevens ben je geneigd te denken dat deze trend zich in negatieve zin ook in Nederland voor zal doen? Maatschappelijke omstandigheden en veranderingen in het denken kunnen namelijk 2 kanten op slaan. Het lijkt me vooral aan de omstandigheden zelf liggen, welke richting dat is.
Indonesië is een voorbeeld. In de geschiedenis hebben moslims zich daar tolerant gedragen tegen de christenen. De laatste jaren zie je echter, als gevolg van maatschappelijke veranderingen die hebben aangezet tot een teruggaan naar de bronnen
Laaghartige, suggestieve opmerking.
wat heeft geleid tot het overnemen van de gewelddadige en onderdrukkende theologie van de koran/hadiths, dat men zich zeer intolerant en haatdragend opsteld tegen christenen. Kerken worden vernield, christenen vermoord. Door moslims, die 30 jaar geleden heel tolerant waren. Nu moordenaars, in naam van een "religie", de islam.
Heel triest inderdaad. Alleen is me nog steeds niet duidelijk waar je met dit voorbeeld heen wilt. Het toont immers niet zozeer aan dat dit islam eigen is, hoogstens dat een verkeerde verdeling van de macht zorgt voor een dergelijke stagnatie. Er zijn immers ook voorbeelden die je suggestie ontkrachten (Centraal-Java, Maleisië). Zolang de omstandigheden niet hetzelfde zijn als hier, kun je dit voorbeeld ook niet gebruiken om je angst aannemelijk te maken.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Een religie, die in haar heilige schriften heeft staan dat je niet-moslims moet onderdrukken, tegen hen liegen mag, en ze uiteindelijk mag vermoorden als ze zich niet bekeren, is gevaarlijk. Ook al doet ze zich nu tolerant voor. Ik vindt het heel fijn dat de meeste moslims in Nederland hun geloof niet zo serieus nemen. En ik hoop van ganser harte, dat ze dat ook nooit gaan doen. Want de grond van hun geloof, hun heilige schriften, zijn levensgevaarlijk.
Het wordt pas gevaarlijk als dat op een gevaarlijke manier wordt geïnterpreteerd.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Formatie 2010

Bericht door memento »

Solipsis schreef:
Een religie, die in haar heilige schriften heeft staan dat je niet-moslims moet onderdrukken, tegen hen liegen mag, en ze uiteindelijk mag vermoorden als ze zich niet bekeren, is gevaarlijk. Ook al doet ze zich nu tolerant voor. Ik vindt het heel fijn dat de meeste moslims in Nederland hun geloof niet zo serieus nemen. En ik hoop van ganser harte, dat ze dat ook nooit gaan doen. Want de grond van hun geloof, hun heilige schriften, zijn levensgevaarlijk.
Het wordt pas gevaarlijk als dat op een gevaarlijke manier wordt geïnterpreteerd.
Sja, daar denk ik anders over. Ik zie een religie, die in haar heilige schriften oproept tot haat, geweld en onderdrukking als gevaarlijk. Ook al nemen veel moslims hun heilige schriften nu niet zo serieus, er hoeft maar weinig te gebeuren of mensen gaan zich wel verdiepen in hun geloof, in hun heilige schriften.

Kortom: m.i. is een religie die in haar heilige schriften oproept tot haat, geweld, onderdrukking en onderwerping gevaarlijk. Je mag daar wat mij betreft prima anders over denken, maar ik blijf dat naïef vinden.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10444
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Formatie 2010

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Formatie 2010

Bericht door freek »

Ik heb nog nooit zo'n populair topic geopend :D
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie 2010

Bericht door Mara »

Er was een cartoonist alvast begonnen met oefenen.
JPB was makkelijker leuk te tekenen dan MR. Volgens de tekenaar heeft hij een jongensachtig gezicht (dus nog weinig karakter ??)
Ik vind hem er eigenlijk uitzien als de ideale schoonzoon :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10444
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Formatie 2010

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:Er was een cartoonist alvast begonnen met oefenen.
JPB was makkelijker leuk te tekenen dan MR. Volgens de tekenaar heeft hij een jongensachtig gezicht (dus nog weinig karakter ??)
Ik vind hem er eigenlijk uitzien als de ideale schoonzoon :)
:haha
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie