Formatie 2010

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Formatie 2010

Bericht door jvdg »

Mara schreef:Er was een cartoonist alvast begonnen met oefenen.
JPB was makkelijker leuk te tekenen dan MR. Volgens de tekenaar heeft hij een jongensachtig gezicht (dus nog weinig karakter ??)
Ik vind hem er eigenlijk uitzien als de ideale schoonzoon :)
Ideale schoonzoons bestaan niet! :huhu
Zefanja
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

Rambam schreef:
De Islamieten die zeggen dat het niet waar is dat Jezus aan het kruis gestorven is voor onze zonden?
De Islamieten die zeggen dat Jezus een profeet is, maar NOOIT de Zoon van God?
Omdat mensen iets anders geloven dien je ze compleet te negeren? Hoef je allen die niet in Jezus als hun Verlosser geloven geen liefde te betonen? Geldt het gebod tot naastenliefde enkel tot de gelovigen?

Oh ben je daar nog steeds blijven hangen?
Heb je nog steeds niet gelet op wat ik schreef eerder: 'we moeten onze naasten lief hebben als onszelven'?
Probeer je een discussie te maken van iets wat er niet beweerd is?
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Formatie 2010

Bericht door Jongere »

Afbeelding
Zefanja
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

huisman schreef:
Zefanja schreef:
JolandaOudshoorn schreef:De Algemene genade van God zorgt ervoor dat we - nog - niet blindelings de koran volgen.
Klopt.

JolandaOudshoorn schreef:Ik begrijp Solipsis ook niet zo goed. Wat is je doel?? Wil jij hier begrip of aanhang krijgen voor de religie "islam"? Ik denk dan dat je hier echt op het verkeerde forum zit. De Islam als religie behoort afgewezen te worden door alle christenen! Dat wil niet zeggen dat wij de moslims als personen afwijzen! Ik denk dat jij dit verward, Solipsis.
Het zou de mensen hier op dit forum ontzettend verbazen dat ik een collega heb, die moslim is.
Werkelijk, ik hou van deze persoon.
Zeldzaam, zoveel sympathie voel ik voor deze persoon. Hoewel geen symphatie voor de Islam, vanzelfsprekend.
Maar het zou niet in me opkomen om deze persoon evt. proberen te overtuigen van de onjuistheid van Islam!
Ik zou simpelweg geen kans maken, dat voel ik aan en daarom probeer ik het ook maar niet.

Ik wil zeggen, dat er niet omheen gelezen moet worden dat het hier gaat om de Islam, NIET om de Islamieten!

Volgens mij wordt ons ook geleerd geen medemens te haten.
Dan neem je hoop ik dit ook terug "In hun hart is elke moslim een terrorist ja." want zo'n uitspraak gaat dan ook op voor je collega.

Nee want de duivels aanhangen is vreselijk en dat is een ieder die God en de Zoon loochent.
In hun hart zijn het terroristen ja, want ze keuren de hatelijke, geweldadige uitspraken van Mohammed goed ja en weet je niet welke uitspraken dat zijn, lees je in zou ik zeggen.
Maar volgens mij kan je meer van de helft ook vinden online, probeer google eens.

Maar wat vind je nou precies zo 'onacceptabel' aan de uitspraak: in hun harten zijn het terroristen?
Wij zijn ook zondaars in onze harten nietwaar? Of durf je dat niet te zeggen van jezelf? Of WIL je dat niet zeggen van jezelf?
Een terrorist is ook niet te extreem voor ons hoor, want in principe zijn wij dat ook!
Lees de Bijbel.
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie 2010

Bericht door Mara »

jvdg schreef:
Mara schreef:Er was een cartoonist alvast begonnen met oefenen.
JPB was makkelijker leuk te tekenen dan MR. Volgens de tekenaar heeft hij een jongensachtig gezicht (dus nog weinig karakter ??)
Ik vind hem er eigenlijk uitzien als de ideale schoonzoon :)
Ideale schoonzoons bestaan niet! :huhu
Ervaring ? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Formatie 2010

Bericht door Bonny »

Mara schreef:Er was een cartoonist alvast begonnen met oefenen.
JPB was makkelijker leuk te tekenen dan MR. Volgens de tekenaar heeft hij een jongensachtig gezicht (dus nog weinig karakter ??)
Ik vind hem er eigenlijk uitzien als de ideale schoonzoon :)
Hij is nog vrijgezel, dus als je nog een vrijgezelle dochter hebt.... :)
jvdg schreef:Ideale schoonzoons bestaan niet! :huhu
Vonden/vinden jouw schoonouders dat ook??? :humhihi :haha :haha
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Formatie 2010

Bericht door parsifal »

Dit kan ook leuk worden:
http://www.nu.nl/politiek/2357386/staat ... poort.html

De staatssecretaris van VWS nog wel. Straks wordt iedereen in Nederland verplicht tot een Ikea huisinrichting.
En die Zweden hebben in Nederland echt meer kwaad gedaan dan de Marokkanen zoals Aboutaleb. Vraag maar na in Wijk bij Duurstede.

:)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie 2010

Bericht door Mara »

Ad Melkert ontsnapt aan de dood.
Hij heeft een bermbomaanslag overleefd.
Minister Rosenthal (klinkt nog vreemd) heeft de aanslag veroordeeld.
Ja duh
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Formatie 2010

Bericht door refo »

Mara schreef:Ad Melkert ontsnapt aan de dood.
Hij heeft een bermbomaanslag overleefd.
Minister Rosenthal (klinkt nog vreemd) heeft de aanslag veroordeeld.
Ja duh
Wat had hij dan moeten zeggen? 'Jammer, net mis!' ?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie 2010

Bericht door Mara »

Tuurlijk veroordeel je zo'n aanslag :hum
Het zijn van die standaardzinnen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Formatie 2010

Bericht door caprice »

Mara schreef:Tuurlijk veroordeel je zo'n aanslag :hum
Het zijn van die standaardzinnen.
Jawel. Aanslag veroordeeld. Nu de daders nog.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Formatie 2010

Bericht door Luther »

refo schreef:
Mara schreef:Ad Melkert ontsnapt aan de dood.
Hij heeft een bermbomaanslag overleefd.
Minister Rosenthal (klinkt nog vreemd) heeft de aanslag veroordeeld.
Ja duh
Wat had hij dan moeten zeggen? 'Jammer, net mis!' ?
:mdr
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

memento schreef: Deze opmerking was cynisch bedoeld. Als de Koran/Hadith moslims (a) de mogelijkheid geeft om zich tolerant op te stellen, en (b) daarbij te liegen, is het dan gek om niet al te goedgelovig te zijn.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... euws.dhtml
AMSTERDAM - De PVV heeft een nieuw woord toegevoegd aan het Nederlandse vocabulaire: takiyya. Het zou een islamitische regel zijn die moslims een vrijbrief geeft om te liegen. Aperte onzin, volgens islamkenner Maurits Berger.

Het begon met het onlangs verschenen boek van PVV'er Martin Bosma. 'Takiyya betekent liegen om de islam te versterken', schrijft hij. Het komt erop neer dat moslims zich kunnen voordoen als liberaal en modern, terwijl ze in het geheim werken aan de invoering van de sharia.

Wantrouwen
Van die bewering wilde Halsema (GroenLinks) het fijne weten in het debat over de regeringsverklaring. Ze wierp PVV-leider Wilders voor de voeten dat volgens hem wantrouwen jegens moslims altijd op zijn plaats is. 'Ook jegens geïntegreerde moslims. Die doen immers misschien maar alsof ze geïntegreerd zijn. Daarmee plant u gif in de samenleving.'

Wilders ontkende. 'Wij waarschuwen alleen. Een moslim kan altijd redenen hebben om niet de waarheid te vertellen. Vraagt u aan de eerste de beste islamkenner of arabist wat takiyya is en hij legt het u uit.'

Maurits Berger, hoogleraar Islam in het hedendaagse Westen, reageert verontwaardigd. 'Hoe durft Wilders te strooien met islamitische termen waar hij geen benul van heeft? Takiyya is een begrip uit de Middeleeuwen. Het ergert mij dat zo'n leerstuk van vroeger op de moslims van nu wordt geplakt. Het is alsof je beweert dat christenen denken dat vrouwen die blijven drijven, heksen zijn.'

Koran
Het begrip takiyya staat in de Koran. In de Middeleeuwen legde de sjiitische minderheid het begrip uit als liegen over je geloof als de omstandigheden daartoe dwingen. Berger: 'Maar de moslims in Nederland zijn soennieten. Die hebben het begrip nooit op die manier uitgelegd. Alleen onder extremistische groeperingen doet die geheimhouding nog de ronde. Maar dat is bij andere terreurgroepen niet anders.'

'Wilders leert de Nederlandse moslims zo veel bij, hij is zelf bezig Nederland te islamiseren', zegt PvdA-Kamerlid Albayrak. Ze komt uit een familie uit de soennitische traditie en zegt dat ze nog nooit van takiyya had gehoord.

Maar dat is net het probleem, zegt Berger. 'Wie ontkent dat hij weet wat takiyya is, is toch verdacht. Het is nooit te bewijzen dat je je er niet schuldig aan maakt. Dat maakt het zo'n ernstige beschuldiging.'
De Leidse hoogleraar vindt het een 'totale schande' dat Wilders en Bosma het begrip hebben geïntroduceerd. 'Hoe haalt iemand van een partij, die onderdeel is van de regering het in zijn hoofd om zoiets te zeggen? Dit is apert haatzaaien. Het is zeggen: een groep mensen is potentieel staatsondermijnend en bedreigend.'

Er zit voor moslims niets anders op dan hun schouders op te halen, vindt Albayrak. 'Ik voel me niet aangesproken. Volgens Wilders hebben alle moslims een verborgen agenda en leven ze naar de letter van de Koran. Ik zie een andere werkelijkheid.'
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Formatie 2010

Bericht door Willem »

Solipsis schreef:
memento schreef: Deze opmerking was cynisch bedoeld. Als de Koran/Hadith moslims (a) de mogelijkheid geeft om zich tolerant op te stellen, en (b) daarbij te liegen, is het dan gek om niet al te goedgelovig te zijn.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... euws.dhtml
AMSTERDAM - De PVV heeft een nieuw woord toegevoegd aan het Nederlandse vocabulaire: takiyya. Het zou een islamitische regel zijn die moslims een vrijbrief geeft om te liegen. Aperte onzin, volgens islamkenner Maurits Berger.

Het begon met het onlangs verschenen boek van PVV'er Martin Bosma. 'Takiyya betekent liegen om de islam te versterken', schrijft hij. Het komt erop neer dat moslims zich kunnen voordoen als liberaal en modern, terwijl ze in het geheim werken aan de invoering van de sharia.

Wantrouwen
Van die bewering wilde Halsema (GroenLinks) het fijne weten in het debat over de regeringsverklaring. Ze wierp PVV-leider Wilders voor de voeten dat volgens hem wantrouwen jegens moslims altijd op zijn plaats is. 'Ook jegens geïntegreerde moslims. Die doen immers misschien maar alsof ze geïntegreerd zijn. Daarmee plant u gif in de samenleving.'

Wilders ontkende. 'Wij waarschuwen alleen. Een moslim kan altijd redenen hebben om niet de waarheid te vertellen. Vraagt u aan de eerste de beste islamkenner of arabist wat takiyya is en hij legt het u uit.'

Maurits Berger, hoogleraar Islam in het hedendaagse Westen, reageert verontwaardigd. 'Hoe durft Wilders te strooien met islamitische termen waar hij geen benul van heeft? Takiyya is een begrip uit de Middeleeuwen. Het ergert mij dat zo'n leerstuk van vroeger op de moslims van nu wordt geplakt. Het is alsof je beweert dat christenen denken dat vrouwen die blijven drijven, heksen zijn.'

Koran
Het begrip takiyya staat in de Koran. In de Middeleeuwen legde de sjiitische minderheid het begrip uit als liegen over je geloof als de omstandigheden daartoe dwingen. Berger: 'Maar de moslims in Nederland zijn soennieten. Die hebben het begrip nooit op die manier uitgelegd. Alleen onder extremistische groeperingen doet die geheimhouding nog de ronde. Maar dat is bij andere terreurgroepen niet anders.'

'Wilders leert de Nederlandse moslims zo veel bij, hij is zelf bezig Nederland te islamiseren', zegt PvdA-Kamerlid Albayrak. Ze komt uit een familie uit de soennitische traditie en zegt dat ze nog nooit van takiyya had gehoord.

Maar dat is net het probleem, zegt Berger. 'Wie ontkent dat hij weet wat takiyya is, is toch verdacht. Het is nooit te bewijzen dat je je er niet schuldig aan maakt. Dat maakt het zo'n ernstige beschuldiging.'
De Leidse hoogleraar vindt het een 'totale schande' dat Wilders en Bosma het begrip hebben geïntroduceerd. 'Hoe haalt iemand van een partij, die onderdeel is van de regering het in zijn hoofd om zoiets te zeggen? Dit is apert haatzaaien. Het is zeggen: een groep mensen is potentieel staatsondermijnend en bedreigend.'

Er zit voor moslims niets anders op dan hun schouders op te halen, vindt Albayrak. 'Ik voel me niet aangesproken. Volgens Wilders hebben alle moslims een verborgen agenda en leven ze naar de letter van de Koran. Ik zie een andere werkelijkheid.'
Het aanhouden van haar 2e paspoort van deze ex staatssecretaris geeft mij gerede vermoedens dat het toch iets anders is als ze hier wenst te vertellen.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Willem schreef:Het aanhouden van haar 2e paspoort van deze ex staatssecretaris geeft mij gerede vermoedens dat het toch iets anders is als ze hier wenst te vertellen.
Want een dubbele nationaliteit staat loyaliteit aan Nederland in de weg?
Plaats reactie