Nieuw kabinet!

CornelisDO
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2010, 15:29

Nieuw kabinet!

Bericht door CornelisDO »

Wat is Uw Ideale kabinet?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door huisman »

CornelisDO schreef:Wat is Uw Ideale kabinet?

SGP + CU staan samen op 9 zetels van de 76 benodigde dat wordt stevig campagne voeren :nananere
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door jvdg »

Het ideale kabinet bestaat niet.
Mijn voorkeur gaat (uiteraard) uit naar een (zoveel mogelijk) bijbels genormeerd kabinet.
Maar met de huidige politieke kleuren en voorkeuren is dat een utopie.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door memento »

Van de realistische kabinetsformaties spreekt CDA/VVD/PVV me het meest aan (of CDA/VVD met PVV die gedoogsteun levert).

De alternatieven zijn "nieuw paars", het voorstel van D66 Pechtold, dat waarschijnlijk anti-christelijke dingen erdoor wil drukken. En een linkse combinatie: sja, in een tijd dat het economisch slecht gaat hebben we geen regering nodig die in plaats van bezuinigen juist meer wil uitgeven.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Gijs83 »

CDA/SGP/CU vormen in de peilingen lang geen meerderheid, de vraag is welke niet-christelijke partij staat het beste ten opzichte van de christenen of zijn allemaal als een blok ertegen???
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Bart »

als er maar geen pvda inzit
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Eppo Gremdaat »

Mede dank zij die P.v.d.A. hebben opa en oma AOW en tante (of jij) die geen werk heeft een sociale c.q. werkloosheidsuitkering.
Vroeger moest men naar de Diaconie, en dat was heus ook geen `vetpot`.
Lees de geschiedenis!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door jvdg »

Eppo Gremdaat schreef:Mede dank zij die P.v.d.A. hebben opa en oma AOW en tante (of jij) die geen werk heeft een sociale c.q. werkloosheidsuitkering.
Vroeger moest men naar de Diaconie, en dat was heus ook geen `vetpot`.
Lees de geschiedenis!
De PvdA heeft nooit een meerderheid in de TK gehad, dus zonder steun van andere partijen zouden ze dit niet hebben bereikt.
Overigens was het diezelfde PvdA die de (te forse) opbouw van sociale voorzieningen ook weer heeft helpen afbreken.

Maar wat de PvdA nu wil is nogal onduidelijk.
De laatste dagen is de partij aan het zwalken, om de "Cohen-winst" die aan het verdampen is, weer te herstellen.
Niet voor niets vroeg Rutte aan Cohen wanneer we het definitieve partijprogramma van de PvdA mogen verwachten.
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Bart »

We moeten de pvda niet vergelijken met de pvda in de tijd van vlak na de oorlog

En Cohen is helemaal een drama waar iedereen nou ineens zo enthousiast over is weet ik niet, maar ik ben Amsterdammer en heb 9 jaar zijn beleid mogen zien in de stad (geen beleid dus !)

Ik hoop op een coalitie met de pvv erin
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door huisman »

Mijn favoriete realistische coalitie zou zijn in ieder geval zonder de PVV.(Wat moet je met zo'n one issue partij in zwaar economisch weer, het enige voorstel op gebied van belastingen was de kopvoddentax, om van te janken :cry )
CDA/VVD/PvdA zou voor een evenwichtig bezuinigingspakket het beste zijn of CDA/VVD/D66
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door jvdg »

huisman schreef:Mijn favoriete realistische coalitie zou zijn in ieder geval zonder de PVV.(Wat moet je met zo'n one issue partij in zwaar economisch weer, het enige voorstel op gebied van belastingen was de kopvoddentax, om van te janken :cry )
CDA/VVD/PvdA zou voor een evenwichtig bezuinigingspakket het beste zijn of CDA/VVD/D66
Dan zou ik D66 willen schrappen en GL en CU willen toevoegen.
De ervaringen in het verleden met D66 als coalitiegenoot ben ik nog niet vergeten.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Marie-Henriëtte »

Mijn realistische voorkeur: VVD-CDA-PVV.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door eilander »

Bart schreef:We moeten de pvda niet vergelijken met de pvda in de tijd van vlak na de oorlog

En Cohen is helemaal een drama waar iedereen nou ineens zo enthousiast over is weet ik niet, maar ik ben Amsterdammer en heb 9 jaar zijn beleid mogen zien in de stad (geen beleid dus !)

Ik hoop op een coalitie met de pvv erin
Natuurlijk moeten we de heer Cohen beoordelen op zijn daden. Ik houd er niet van om hem gelijk maar als "verkeerd" neer te zetten. Maar in reactie op Bart moet ik denken aan wat ik toevallig deze week in de "coachingskalender" bij een collega zag: een uitspraak van Cohen, vrij vertaald als volgt: "we moeten niet te krachtige leiders hebben, krachtige leiders kunnen je ook krachtig de verkeerde kant op sturen". Ik kon een glimlach niet onderdrukken....
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Bonny »

Iets met CDA-VVD-D66, eventueel aangevuld met SGP. Zo heb je een kabinet dat de staatsschuld wil terugbrengen, en hervormingen op de arbeidsmarkt gaat brengen. Daarnaast zal SGP, gesteund door CDA als bijbelse poortwachter kunnen fungeren
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door huisman »

Nieuwste peilingen

CDA 23
PvdA 33
SP 8
VVD 36
PVV 18
GroenLinks 10
ChristenUnie 8
D66 10
SGP 2
Partij voor de Dieren 2
TON/Verdonk 0
Andere Partijen 0
Totaal 150
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie