Nieuw kabinet!

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door refo »

De grootste verliezer gaat de peiling van Synovate worden.
Deze week gaat het nogal, maar als de SGP van 1,7 naar 1,2 en weer naar 1.8% schiet, dan vraag ik me af wat het waard is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door jvdg »

refo schreef:De grootste verliezer gaat de peiling van Synovate worden.
Deze week gaat het nogal, maar als de SGP van 1,7 naar 1,2 en weer naar 1.8% schiet, dan vraag ik me af wat het waard is.
Vergeet niet dat juist bij kleine partijen de afwijkingen naar boven en naar beneden het grootst zullen zijn.
Overigens denk ik dat aan alle peilingen geen al te grote waarde moet worden toegekend.
Sowieso al door het grote aantal zwevende kiezers.
't Is al veel gezegd: de enige betrouwbare peiling is de uitkomst van de verkiezing.
Uitkomsten die vooral de laatste decennia nogal vaak fors van de peilingen afweken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door huisman »

jvdg schreef:
refo schreef:De grootste verliezer gaat de peiling van Synovate worden.
Deze week gaat het nogal, maar als de SGP van 1,7 naar 1,2 en weer naar 1.8% schiet, dan vraag ik me af wat het waard is.
Vergeet niet dat juist bij kleine partijen de afwijkingen naar boven en naar beneden het grootst zullen zijn.
Overigens denk ik dat aan alle peilingen geen al te grote waarde moet worden toegekend.
Sowieso al door het grote aantal zwevende kiezers.
't Is al veel gezegd: de enige betrouwbare peiling is de uitkomst van de verkiezing.
Uitkomsten die vooral de laatste decennia nogal vaak fors van de peilingen afweken.
Maar peilingen signaleren wel een trend en die is VVD stijgt CDA zakt steeds verder weg PVV/D66 zijn hun opgaande lijn kwijt PVDA's Cohen effect ebt al weer weg.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
huisman schreef:Mijn favoriete realistische coalitie zou zijn in ieder geval zonder de PVV.(Wat moet je met zo'n one issue partij in zwaar economisch weer, het enige voorstel op gebied van belastingen was de kopvoddentax, om van te janken :cry )
CDA/VVD/PvdA zou voor een evenwichtig bezuinigingspakket het beste zijn of CDA/VVD/D66
Dan zou ik D66 willen schrappen en GL en CU willen toevoegen.
De ervaringen in het verleden met D66 als coalitiegenoot ben ik nog niet vergeten.
Mijn ideale combinatie is CDA-VVD-SGP.
Dat zal een utopie blijven.
Next best: Minderheidskabinet CDA-VVD met gedoogsteun door PVV en SGP.
Next best meederheidskabinet: CDA-VVD-D66(-CU)

Ik zou echt een kater overhouden van het verdwijnen van Balkenende. Mocht dat zover komen, dan hoop ik dat Ab Klink het roer overneemt en oppositie gaat voeren tegen Paars-III.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door huisman »

Luther schreef:
jvdg schreef:
huisman schreef:Mijn favoriete realistische coalitie zou zijn in ieder geval zonder de PVV.(Wat moet je met zo'n one issue partij in zwaar economisch weer, het enige voorstel op gebied van belastingen was de kopvoddentax, om van te janken :cry )
CDA/VVD/PvdA zou voor een evenwichtig bezuinigingspakket het beste zijn of CDA/VVD/D66
Dan zou ik D66 willen schrappen en GL en CU willen toevoegen.
De ervaringen in het verleden met D66 als coalitiegenoot ben ik nog niet vergeten.
Mijn ideale combinatie is CDA-VVD-SGP.
Dat zal een utopie blijven.
Next best: Minderheidskabinet CDA-VVD met gedoogsteun door PVV en SGP.
Next best meederheidskabinet: CDA-VVD-D66(-CU)

Ik zou echt een kater overhouden van het verdwijnen van Balkenende. Mocht dat zover komen, dan hoop ik dat Ab Klink het roer overneemt en oppositie gaat voeren tegen Paars-III.

Ik denk idd dat het voor het CDA beter is als Balkenende verdwijnt. Ab Klink zou een prima opvolger zijn. En vergeet niet dat CDA politiek de slimste partij is ,wie wil in tijden van zware bezuinigingen regeren?
In Engeland gaat het verhaal dat de nieuwe regering van de Conservatieven hier zeker één generatie last van zal houden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Luther »

huisman schreef: Ik denk idd dat het voor het CDA beter is als Balkenende verdwijnt. Ab Klink zou een prima opvolger zijn.
Wat zeg je nu toch voor rare dingen! Balkenende moet helemaal niet weg. Eén van de beste premiers die we in NL gehad hebben! Maar let op, dat zal men pas in de geschiedenisboekjes gaan opschrijven.
Kijk niet naar de beeldvorming, maar naar zijn resultaten en vergelijk dat met 8 jaar Wim Kok.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef: Ik denk idd dat het voor het CDA beter is als Balkenende verdwijnt. Ab Klink zou een prima opvolger zijn.
Wat zeg je nu toch voor rare dingen! Balkenende moet helemaal niet weg. Eén van de beste premiers die we in NL gehad hebben! Maar let op, dat zal men pas in de geschiedenisboekjes gaan opschrijven.
Kijk niet naar de beeldvorming, maar naar zijn resultaten en vergelijk dat met 8 jaar Wim Kok.
Ik ben het echt met jou eens maar tegen negatieve beeldvorming kun je niet vechten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef: Ik denk idd dat het voor het CDA beter is als Balkenende verdwijnt. Ab Klink zou een prima opvolger zijn.
Wat zeg je nu toch voor rare dingen! Balkenende moet helemaal niet weg. Eén van de beste premiers die we in NL gehad hebben! Maar let op, dat zal men pas in de geschiedenisboekjes gaan opschrijven.
Kijk niet naar de beeldvorming, maar naar zijn resultaten en vergelijk dat met 8 jaar Wim Kok.
Ik ben het echt met jou eens maar tegen negatieve beeldvorming kun je niet vechten.
Ja hoor, kijk naar het lijsttrekkersdebat van gisteren. Balkenende werd door het Nederlands Debaatinstituut direct tot winnaar van het debat uitgeroepen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Auto »

Luther schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef: Ik denk idd dat het voor het CDA beter is als Balkenende verdwijnt. Ab Klink zou een prima opvolger zijn.
Wat zeg je nu toch voor rare dingen! Balkenende moet helemaal niet weg. Eén van de beste premiers die we in NL gehad hebben! Maar let op, dat zal men pas in de geschiedenisboekjes gaan opschrijven.
Kijk niet naar de beeldvorming, maar naar zijn resultaten en vergelijk dat met 8 jaar Wim Kok.
Ik ben het echt met jou eens maar tegen negatieve beeldvorming kun je niet vechten.
Ja hoor, kijk naar het lijsttrekkersdebat van gisteren. Balkenende werd door het Nederlands Debaatinstituut direct tot winnaar van het debat uitgeroepen.
En wie door het volk?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Luther »

Auto schreef:En wie door het volk?
1 Rutte; 2. Balkenende; 3. Roemer
(Maurice de Hond)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door jvdg »

Ook ik hoop een Balkenende V: stabiliteit, centrum democratisch, rekening houdend met godsdienstige argumentatie, etc....

Rationeel gezien, met de huidige peilingen, komt het CDA niet eens "Im Frage", maar de Echte Regeerder van ons landje is niet verbonden aan partijstandpunten of kiezers.
Ook niet die van de SGP of CU.

Hij regeert!

Mochten we daar maar op vertrouwen!
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Gijs83 »

huisman schreef:Nieuwste peilingen

CDA 23
PvdA 33
SP 8
VVD 36
PVV 18
GroenLinks 10
ChristenUnie 8
D66 10
SGP 2
Partij voor de Dieren 2
TON/Verdonk 0
Andere Partijen 0
Totaal 150
Dan is dit kabinet het meest waarschijnlijke, of toch niet: CDA-VVD-GroenLinks-D66. Ik acht Wilders nog niet zo waarschijnlijk tenzij ze weer rond de 25 uitkomen.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Marie-Henriëtte »

Gijs83 schreef:
huisman schreef:Nieuwste peilingen

CDA 23
PvdA 33
SP 8
VVD 36
PVV 18
GroenLinks 10
ChristenUnie 8
D66 10
SGP 2
Partij voor de Dieren 2
TON/Verdonk 0
Andere Partijen 0
Totaal 150
Dan is dit kabinet het meest waarschijnlijke, of toch niet: CDA-VVD-GroenLinks-D66. Ik acht Wilders nog niet zo waarschijnlijk tenzij ze weer rond de 25 uitkomen.
77 zetels zijn er toch voor een VVD-CDA-PVV kabinet. VVD wil liever niet met links in een kabinet.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
huisman schreef:Nieuwste peilingen

CDA 23
PvdA 33
SP 8
VVD 36
PVV 18
GroenLinks 10
ChristenUnie 8
D66 10
SGP 2
Partij voor de Dieren 2
TON/Verdonk 0
Andere Partijen 0
Totaal 150
Dan is dit kabinet het meest waarschijnlijke, of toch niet: CDA-VVD-GroenLinks-D66. Ik acht Wilders nog niet zo waarschijnlijk tenzij ze weer rond de 25 uitkomen.
Ik denk dat je gelijk hebt, Gijs! Inderdaad VVD-GL zal moeilijk worden, maar als het gaat om economische hervormingen dan hebben ze veel meer overeenkomsten dat VVD-PvdA. Laatste wil niet hervormen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Nieuw kabinet!

Bericht door Gijs83 »

Marie-Henriëtte schreef:
Gijs83 schreef:
huisman schreef:Nieuwste peilingen

CDA 23
PvdA 33
SP 8
VVD 36
PVV 18
GroenLinks 10
ChristenUnie 8
D66 10
SGP 2
Partij voor de Dieren 2
TON/Verdonk 0
Andere Partijen 0
Totaal 150
Dan is dit kabinet het meest waarschijnlijke, of toch niet: CDA-VVD-GroenLinks-D66. Ik acht Wilders nog niet zo waarschijnlijk tenzij ze weer rond de 25 uitkomen.
77 zetels zijn er toch voor een VVD-CDA-PVV kabinet. VVD wil liever niet met links in een kabinet.
Volgens oud-kamerlid van de VVD Gert Jan Oplaat is de VVD gelukkig momenteel weer een rechtse koers aan het varen, zoals het de partij betaamt. CDA zit in het midden, PvdA, SP, GroenLinks en CU zitten links, VVD, PVV, SGP en TON zitten rechts. D66 en Partij vd Dieren weet ik niet eigenlijk.
Plaats reactie