Problemen met kliksafe?

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door Erasmiaan »

freek schreef:
Erasmiaan schreef:
Wilhelm schreef:
huisman schreef:
Yep maar inmiddels is alles weer mogelijk.(een bugje ::bye )
Idd, maar de laatste tijd geeft kliksafe veel problemen : snelheid , livestream , zwaardere sites etc.
Ik ben echt "Kliksafe fan" maar begin de laatste tijd toch te twijfelen.....
Ik heb alleen de filterbox van kliksafe, verder gewoon goedkoop internet via een andere aanbieder. Dat scheelt behoorlijk in de kosten (alleen het filter is geloof ik 2,95 euro per maand). En je hebt ook geen problemen met snelheid.
Oh?Ik wist niet dat dit ook kon. Het lijkt me het overwegen waard.
http://www.kliksafe.nl/#nav=1_101

Ik zie dat het iets duurder is: 3,95 per maand. De filterbox is duur, 89,95 euro. Daar heb ik even tegen aan gehikt. Doorslaggevend voor mij was dat deze filterbox tegelijk de zender is voor draadloos internet: die hoef je dus niet meer apart aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd is het een beetje een woekerprijs: 89,95 euro. Zo'n box kun je ook ergens anders kopen en dan is hij veel goedkoper, je betaalt een substantieel bedrag voor de instellingen.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door Auto »

Erasmiaan schreef:Ik zie dat het iets duurder is: 3,95 per maand. De filterbox is duur, 89,95 euro. Daar heb ik even tegen aan gehikt. Doorslaggevend voor mij was dat deze filterbox tegelijk de zender is voor draadloos internet: die hoef je dus niet meer apart aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd is het een beetje een woekerprijs: 89,95 euro. Zo'n box kun je ook ergens anders kopen en dan is hij veel goedkoper, je betaalt een substantieel bedrag voor de instellingen.
Of wat dacht je van deze: http://www.netprotector.eu die is nog goedkoper.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door Erasmiaan »

Auto schreef:
Erasmiaan schreef:Ik zie dat het iets duurder is: 3,95 per maand. De filterbox is duur, 89,95 euro. Daar heb ik even tegen aan gehikt. Doorslaggevend voor mij was dat deze filterbox tegelijk de zender is voor draadloos internet: die hoef je dus niet meer apart aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd is het een beetje een woekerprijs: 89,95 euro. Zo'n box kun je ook ergens anders kopen en dan is hij veel goedkoper, je betaalt een substantieel bedrag voor de instellingen.
Of wat dacht je van deze: http://www.netprotector.eu die is nog goedkoper.
Maar wat filteren zij? Bij mijn weten is kliksafe de enige die sport en entertainment filtert. En dat vind ik belangrijk.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door Auto »

Erasmiaan schreef:
Auto schreef:
Erasmiaan schreef:Ik zie dat het iets duurder is: 3,95 per maand. De filterbox is duur, 89,95 euro. Daar heb ik even tegen aan gehikt. Doorslaggevend voor mij was dat deze filterbox tegelijk de zender is voor draadloos internet: die hoef je dus niet meer apart aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd is het een beetje een woekerprijs: 89,95 euro. Zo'n box kun je ook ergens anders kopen en dan is hij veel goedkoper, je betaalt een substantieel bedrag voor de instellingen.
Of wat dacht je van deze: http://www.netprotector.eu die is nog goedkoper.
Maar wat filteren zij? Bij mijn weten is kliksafe de enige die sport en entertainment filtert. En dat vind ik belangrijk.
ah, dat bedoel je. Volgens mij is netprotector hetzelfde product wat solcon en filternet gebruikt. En technisch gezin vult het systeem zich voor een grootdeel automatisch. Zo had je ook dat een aantal gebruikers dus vastliepen in het topic waar in de header de naam stond van "dopen van kinderen van niet-hetero's"

En zo'n filterbox geeft dan wel meer protectie in diverse rubrieken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door huisman »

Erasmiaan schreef:
Auto schreef:
Erasmiaan schreef:Ik zie dat het iets duurder is: 3,95 per maand. De filterbox is duur, 89,95 euro. Daar heb ik even tegen aan gehikt. Doorslaggevend voor mij was dat deze filterbox tegelijk de zender is voor draadloos internet: die hoef je dus niet meer apart aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd is het een beetje een woekerprijs: 89,95 euro. Zo'n box kun je ook ergens anders kopen en dan is hij veel goedkoper, je betaalt een substantieel bedrag voor de instellingen.
Of wat dacht je van deze: http://www.netprotector.eu die is nog goedkoper.
Maar wat filteren zij? Bij mijn weten is kliksafe de enige die sport en entertainment filtert. En dat vind ik belangrijk.
Mag principe ook wat kosten? Zo'n zwaar offer is het ook weer niet om jezelf en je kinderen te beschermen.
@Tiberius hoe kan kliksfe het nu principieel verantwoorden om aan sommige abonnees geheel youtube aan te bieden?
Ik blijf het zeggen dat voor mij kliksafe de enige optie is om internet in het gezin te hebben, als je weet hoeveel sites filternet doorlaat waarmee pubers de meest zondige zaken op hun mobiel kunnen downloaden zou ik het niet aandurven.
Is trouwens nog een groter probleem (mobiel internet) Zou dit allemaal niets te maken hebben met die tegenstander van de beginne die rondgaat als een briesende leeuw om ook onze kinderen te verslinden?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Erasmiaan schreef:
Auto schreef:
Erasmiaan schreef:Ik zie dat het iets duurder is: 3,95 per maand. De filterbox is duur, 89,95 euro. Daar heb ik even tegen aan gehikt. Doorslaggevend voor mij was dat deze filterbox tegelijk de zender is voor draadloos internet: die hoef je dus niet meer apart aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd is het een beetje een woekerprijs: 89,95 euro. Zo'n box kun je ook ergens anders kopen en dan is hij veel goedkoper, je betaalt een substantieel bedrag voor de instellingen.
Of wat dacht je van deze: http://www.netprotector.eu die is nog goedkoper.
Maar wat filteren zij? Bij mijn weten is kliksafe de enige die sport en entertainment filtert. En dat vind ik belangrijk.
Mag principe ook wat kosten? Zo'n zwaar offer is het ook weer niet om jezelf en je kinderen te beschermen.
@Tiberius hoe kan kliksfe het nu principieel verantwoorden om aan sommige abonnees geheel youtube aan te bieden?
Ik blijf het zeggen dat voor mij kliksafe de enige optie is om internet in het gezin te hebben, als je weet hoeveel sites filternet doorlaat waarmee pubers de meest zondige zaken op hun mobiel kunnen downloaden zou ik het niet aandurven.
Is trouwens nog een groter probleem (mobiel internet) Zou dit allemaal niets te maken hebben met die tegenstander van de beginne die rondgaat als een briesende leeuw om ook onze kinderen te verslinden?
Als we deze rotonde opgaan, neem ik deze afslag : http://www.audioserver.nl, http://www.prekenweb.nl
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door freek »

huisman schreef:
Erasmiaan schreef:
Auto schreef:
Erasmiaan schreef:Ik zie dat het iets duurder is: 3,95 per maand. De filterbox is duur, 89,95 euro. Daar heb ik even tegen aan gehikt. Doorslaggevend voor mij was dat deze filterbox tegelijk de zender is voor draadloos internet: die hoef je dus niet meer apart aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd is het een beetje een woekerprijs: 89,95 euro. Zo'n box kun je ook ergens anders kopen en dan is hij veel goedkoper, je betaalt een substantieel bedrag voor de instellingen.
Of wat dacht je van deze: http://www.netprotector.eu die is nog goedkoper.
Maar wat filteren zij? Bij mijn weten is kliksafe de enige die sport en entertainment filtert. En dat vind ik belangrijk.
Mag principe ook wat kosten? Zo'n zwaar offer is het ook weer niet om jezelf en je kinderen te beschermen.
@Tiberius hoe kan kliksfe het nu principieel verantwoorden om aan sommige abonnees geheel youtube aan te bieden?
Ik blijf het zeggen dat voor mij kliksafe de enige optie is om internet in het gezin te hebben, als je weet hoeveel sites filternet doorlaat waarmee pubers de meest zondige zaken op hun mobiel kunnen downloaden zou ik het niet aandurven.
Is trouwens nog een groter probleem (mobiel internet) Zou dit allemaal niets te maken hebben met die tegenstander van de beginne die rondgaat als een briesende leeuw om ook onze kinderen te verslinden?
Heel cliché inderdaad. Ik zou zo nog wat clichés er tegenover kunnen zetten.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door huisman »

En zijn cliché's in principe onwaar of zijn het juist cliché's geworden omdat ze waar zijn!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door freek »

huisman schreef:En zijn cliché's in principe onwaar of zijn het juist cliché's geworden omdat ze waar zijn!
Vaak kun je heel veel zinnigs tegenover een cliché zetten. Kortom, een cliche is lekker ongenuanceerd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door huisman »

freek schreef:
huisman schreef:En zijn cliché's in principe onwaar of zijn het juist cliché's geworden omdat ze waar zijn!
Vaak kun je heel veel zinnigs tegenover een cliché zetten. Kortom, een cliche is lekker ongenuanceerd.
Ach en ik ben nog wel zo'n genuanceerd mannetje
Dit is touwens echt de betekenis van cliché
Definitie van cliché: Een woordgroep die in de taal veel wordt gebruikt en daardoor versleten raakt.

De spreektaal is doorweven met beeldspraak en stijlfiguren, zonder dat we er erg in hebben. We gebruiken beelden om iets duidelijk te maken (zoals doorweven in de vorige zin). We hebben het over de tong van een schoen, de vleugel van een gebouw of de voet van een heuvel.

Clichés zijn knooppunten in de dagelijkse communicatie. Soms gebruiken we beeldspraak bewust. We horen dat iemand een beeldspraak gebruikt en vinden dat treffend. Vanaf dat moment gaan wij dat ook gebruiken. Als veel mensen dat gaan doen, verliest zo'n beeldspraak zijn effect. Het gebruik ervan kan ons zelfs gaan tegenstaan. We spreken dan van een cliché.

Het belangrijkste kenmerk van clichés is dat zij oorspronkelijk origineel, geestig en vindingrijk waren. Door het vele gebruik hebben zijn gaandeweg hun pit verloren. Deze inflatie houdt in, dat hun oorspronkelijke betekenis of zin overwoekerd werd door hun gebruik of functie in het alledaagse, sociale verkeer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door Jo-Ann »

Tiberius schreef:
Mister schreef:Als ze youtube als keuzemogelijkheid geven bij het abonnement had dat klanten gescheeld.
Dat denk ik ook. Ik heb ze al vaker de tip aan de hand gedaan: laat met name bij youtube abonnees helpen bij het opstellen van de lijsten, je kan dan relatief snel een white en black list aanleggen (de rest is grijs, zeg maar).
Abonnees kunnen dan kiezen uit: geheel youtube, alleen white+gray, alleen white, helemaal geen youtube, eventueel instelbaar per ingelogd gezinslid.
En de mensen die filmpjes keuren korting geven, natuurlijk. ;)

(Maar goed: die tip zullen ze wel niet overnemen, omdat je dan een groot abonneebestand moet hebben en het niet of nauwelijks te vermarkten is).
Dit gedoe met kliksafe doet mij besluiten om de stap te zetten naar een andere vorm van filtering.
Ik heb hier al verschillende malen contact met hen over gehad. Het blijft gezeur.
Ik begrijp werkelijk niet waarom een oplossing zo lang moet duren. Als aanbieder kun je dit niet maken en mensen zolang aan het lijntje houden (zo ervaar ik dat echt).
En nog steeds wordt er gezegd dat er hard aan gewerkt wordt (was een jaar geleden ook al zo).
't Gaat mijn verstand te boven.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door Mister »

Jo-Ann schreef:
Tiberius schreef:
Mister schreef:Als ze youtube als keuzemogelijkheid geven bij het abonnement had dat klanten gescheeld.
Dat denk ik ook. Ik heb ze al vaker de tip aan de hand gedaan: laat met name bij youtube abonnees helpen bij het opstellen van de lijsten, je kan dan relatief snel een white en black list aanleggen (de rest is grijs, zeg maar).
Abonnees kunnen dan kiezen uit: geheel youtube, alleen white+gray, alleen white, helemaal geen youtube, eventueel instelbaar per ingelogd gezinslid.
En de mensen die filmpjes keuren korting geven, natuurlijk. ;)

(Maar goed: die tip zullen ze wel niet overnemen, omdat je dan een groot abonneebestand moet hebben en het niet of nauwelijks te vermarkten is).
Dit gedoe met kliksafe doet mij besluiten om de stap te zetten naar een andere vorm van filtering.
Ik heb hier al verschillende malen contact met hen over gehad. Het blijft gezeur.
Ik begrijp werkelijk niet waarom een oplossing zo lang moet duren. Als aanbieder kun je dit niet maken en mensen zolang aan het lijntje houden (zo ervaar ik dat echt).
En nog steeds wordt er gezegd dat er hard aan gewerkt wordt (was een jaar geleden ook al zo).
't Gaat mijn verstand te boven.
Zo zijn er nogal wat gevolgd, denk ik...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door Orchidee »

Weet iemand een goede en vergelijkbare provider :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Weet iemand een goede en vergelijkbare provider :quoi
Blijven bij kliksafe en van binnenuit kliksafe verbeteren ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Problemen met kliksafe?

Bericht door Orchidee »

huisman schreef:
Orchidee schreef:Weet iemand een goede en vergelijkbare provider :quoi
Blijven bij kliksafe en van binnenuit kliksafe verbeteren ;)
Tja daar ben ik al 4 jaar mee bezig, maar m'n dochters gaan steeds harder mopperen :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie