Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Ja
30
42%
Nee
41
57%
Ze moeten een trucje toepassen, waardoor ze wél aan de voorwaarden voldoen, maar vrouwen praktisch niet gekozen zullen worden.
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door memento »

Jullie mening
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Erasmiaan »

Geen truken e.d. toepassen. Ook niet onder dwang het standpunt wijzigen. Wel er voor zorgen dat je niet in strijd handelt met de Nederlandse wet. Verder beveelt dit arrest de SGP niets, maar de Staat. Dus de Staat is aan zet.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door FlyingEagle »

Erasmiaan schreef:Geen truken e.d. toepassen. Ook niet onder dwang het standpunt wijzigen. Wel er voor zorgen dat je niet in strijd handelt met de Nederlandse wet. Verder beveelt dit arrest de SGP niets, maar de Staat. Dus de Staat is aan zet.
Ik heb nee gestemd omdat ik niet wil zwichten voor buitenstaanders en al helemaal niet voor Clara Wichman en consorten. Inhoudelijk sta ik er wel wat genuanceerder tegenover.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Bonny »

Zijn er eigenlijk vrouwen die op de lijst willen?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door MarthaMartha »

Ik heb nee gestemd.

Van mij mogen er vrouwen op de lijst, geen enkele moeite mee.

Maar het feit dat een partij verboden wordt omdat ze principieel gezien daar moeite mee heeft, dat vind ik onverdraaglijk. Ik vind het discriminatie en een beperking van de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst als een partij hierom verboden wordt. Niet omdat het van binnenuit als probleem wordt gezien (dan is er alle reden om toe te kijken en op te passen voor onderdrukking etc.), maar een partij waarop ook vrouwen stemmen, die hier zelf niet moeilijk over doen, verbieden omdat de buitenstaanders er moeite mee hebben, dát vind ik pas krom.

Dus eerst een uitspraak dat de partij er mag zijn ook zonder vrouwen.

Daarna vrouwen op de lijst.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door rekcor »

Ik heb 'nee' gestemd. Ik ben het weliswaar niet met de SGP eens, maar ik wil dat zij het recht hebben om een eigen standpunt in te nemen (en dit ook in de praktijk te brengen).
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Marnix »

Als dat de problemen oplost, dan ja. De SGP-dames hoeven toch geen politieke functie neem ik aan. Soms moet je praktisch zijn ipv principieel.... :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Rambam »

MarthaMartha schreef:Ik vind het discriminatie en een beperking van de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst als een partij hierom verboden wordt.
De Hoge Raad heeft bepaald dat het recht op vrije meningsuiting en het recht op vrijheid van godsdienst ondergeschikt zijn aan het passieve kiesrecht.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door MarthaMartha »

Rambam schreef:
MarthaMartha schreef:Ik vind het discriminatie en een beperking van de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst als een partij hierom verboden wordt.
De Hoge Raad heeft bepaald dat het recht op vrije meningsuiting en het recht op vrijheid van godsdienst ondergeschikt zijn aan het passieve kiesrecht.
passieve kiesrecht?
wat wordt daarmee bedoeld?
Ik mag toch stemmen wat ik wil?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Marnix »

Daarmee wordt bedoeld: Je mag wel stemmen, maar er maar niet op je gestemd worden, je mag niet deelnemen aan je politieke partij als je dat wil.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Bart »

Alhoewel het niet mijn partij is heb ik nee gestemd want ik vind dat iedere politieke partij zijn eigen beleid mag voeren en als mensen het er niet mee eens zijn dan vooral niet op een dergelijke partij stemmen

De SGP mag wat mij betreft de koers blijven varen die het nu doet
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door vogeltje »

Ik heb ja gestemd. Ik snap niet dat er geen vrouwen op de lijst mogen.
Zo gauw hun standpunt verandert ga ik op de SGP stemmen.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door huisman »

vogeltje schreef:Ik heb ja gestemd. Ik snap niet dat er geen vrouwen op de lijst mogen.
Zo gauw hun standpunt verandert ga ik op de SGP stemmen.
Dat zal voor 9 juni niet meer lukken. Ik heb een compromisvoorstel geen getrouwde vrouwen met kinderen op de lijst andere vrouwen die een andere levensvervulling hebben wel. ('K weet niet zeker of ik zelf wel voor mijn eigen voorstel ben :bobo )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door MarthaMartha »

huisman schreef:
vogeltje schreef:Ik heb ja gestemd. Ik snap niet dat er geen vrouwen op de lijst mogen.
Zo gauw hun standpunt verandert ga ik op de SGP stemmen.
Dat zal voor 9 juni niet meer lukken. Ik heb een compromisvoorstel geen getrouwde vrouwen met kinderen op de lijst andere vrouwen die een andere levensvervulling hebben wel. ('K weet niet zeker of ik zelf wel voor mijn eigen voorstel ben :bobo )
dát vind ik zo bezopen.... sorry!
een vrouw is een vrouw!

trouwen ze halverwege een kabinet dan moeten ze eruit ofzo?
en hoe wil je dit bijbels uitleggen? een vrouw in de bijbel niet niet getrouwd was, viel onder gezag van pa, niks grootse mannendingen of functies doen.....

óf het is bijbels en geldt alle vrouwen
óf het is niet persé bijbels en geldt dan ook alle vrouwen (waarbij de vrouw zich bewust moet zijn van haar taak en plaats in het gezin, de discussie wel/niet werken als moeder laat ik hier buiten)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door huisman »

MarthaMartha schreef:
huisman schreef:
vogeltje schreef:Ik heb ja gestemd. Ik snap niet dat er geen vrouwen op de lijst mogen.
Zo gauw hun standpunt verandert ga ik op de SGP stemmen.
Dat zal voor 9 juni niet meer lukken. Ik heb een compromisvoorstel geen getrouwde vrouwen met kinderen op de lijst andere vrouwen die een andere levensvervulling hebben wel. ('K weet niet zeker of ik zelf wel voor mijn eigen voorstel ben :bobo )
dát vind ik zo bezopen.... sorry!
een vrouw is een vrouw!

trouwen ze halverwege een kabinet dan moeten ze eruit ofzo?
en hoe wil je dit bijbels uitleggen? een vrouw in de bijbel niet niet getrouwd was, viel onder gezag van pa, niks grootse mannendingen of functies doen.....

óf het is bijbels en geldt alle vrouwen
óf het is niet persé bijbels en geldt dan ook alle vrouwen (waarbij de vrouw zich bewust moet zijn van haar taak en plaats in het gezin, de discussie wel/niet werken als moeder laat ik hier buiten)
Het is pas één uur in de middag dus ik heb nog niet gezopen om bezopen te zijn :langue
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie