Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Marie-Henriëtte »

Zosinus schreef:Bij dit soort opmerkingen vraag ik me af of je zelf wel eens in Amsterdam komt.
Regelmatig kom ik in Amsterdam en reis door deze stad met het openbaar vervoer naar mijn bestemming. Al heel vaak ben ik getuige geweest van wat akkefietjes in de tram en metro. Een aantal keer heb ik het flink uit de hand zien lopen. Niet voor niets draaien ze in de tram iedere dag filmpjes af die ertoe moeten leiden dat het geweld tegen hulpverleners en andere disciplines in de stad wordt verminderd. Geweld is er iedere dag wel gaande in Amsterdam, dat kun je moeilijk ontkennen.
Zosinus schreef:Bovendien kun je de burgemeester niet verantwoordelijk stellen voor de misdaden die gepleegd worden.
De burgemeester stel ik ook niet verantwoordelijk voor misdaden die gepleegd worden, maar ik zou het wel op prijs stellen als daders worden gestraft voor hun misdaden. Bij die straf denk ik niet aan theeleuten, maar afhankelijk van de aard en ernst van het gepleegde misdrijf, een verblijf in de cel of een taakstraf die langer duurt dan een weekendje(!) en in ieder geval een schadevergoeding (uit portefeuille van de dader) aan het slachtoffer. Dat is billijk.

Theedrinken en praten met elkaar in huiselijke sfeer -ná het plegen van een misdaad- vind ik inderdaad getuigen van een zachte aanpak. Deze aanpak doet veel te weinig recht aan de mensen die slachtoffer zijn geworden van de misdaad. Theedrinken kan tijdens een gesprek met Justitie in een cellencomplex terwijl ondertussen haarfijn wordt uitgelegd wat de strafrechtelijke gevolgen zullen zijn als de dader weer de fout in gaat. Met behulp van een Justitieel Maatschappelijk Werker kan een helder PvA uiteengezet worden om te voorkomen dat de dader opnieuw een strafbaar feit pleegt, maar wél eerst de opgelegde straf uitzitten of voltooien.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Gijs83 »

huisman schreef:Peiling Premierschap Cohen 52%
Balkenende 17%
Wilders 15%

bron http://www.nos.nl
Is dit reeël of de waan van de dag?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door freek »

Gijs83 schreef:
huisman schreef:Peiling Premierschap Cohen 52%
Balkenende 17%
Wilders 15%

bron http://www.nos.nl
Is dit reeël of de waan van de dag?
Momenteel is de waan van de dag een realiteit.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Joannah »

freek schreef:
Joannah schreef:@Luther, ja, moslims zullen minder snel op een joodse man stemmen , denk ik
Of tie nu gelovig is of niet.... trouwens, ik vind het bizar dat moslims mogen stemmen voor landsverkiezingen.Bij een hoger geboortecijfer dan niet-moslims is het dus een kwestie van tijd, voor dat wij "weggestemd" worden.
Cohen is trouwens wel degelijk joods, beide ouders, dus ook de moeder, moesten onderduiken in de oorlog.
De moeder-lijn bepaalt of iemand joods is, niet de vader.
Anders was ik ook joods :-)
Deze reactie is zeker zo bizar als de praktijk die jij bizar noemt. Bevolkingsgroepen uitsluiten van stemrecht, dat is écht rascistisch. Zelfs Geert Wilders hoor ik zoiets niet zeggen.
Ik ga emigreren en heb straks dezelfde rechten en plichten als alle andere inwoners van mijn nieuwe land,
Omdat ik daar echter niet geboren ben, zal ik nooit mogen stemmen in de landsverkiezingen, waarschijnlijk tot behoud van het land's identiteit.
Hier zit ik niet mee, ik heb besloten daar naar toe te gaan omdat ik wel kan leven met de mentaliteit etc van dit land.
Dit heeft NIETS met racisme te maken, maar met behoud van 's lands waarden, normen en cultuur.
Ook Geert Wilders discrimineert niet op ras, maar op religie, waarbij wij christenen vooralsnog aan de goede kant zitten, al dan niet zo bedoeld.
Dat woord racisme valt nog wel eens veel te makkelijk, m.i.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door freek »

Joannah schreef:
freek schreef:
Joannah schreef:@Luther, ja, moslims zullen minder snel op een joodse man stemmen , denk ik
Of tie nu gelovig is of niet.... trouwens, ik vind het bizar dat moslims mogen stemmen voor landsverkiezingen.Bij een hoger geboortecijfer dan niet-moslims is het dus een kwestie van tijd, voor dat wij "weggestemd" worden.
Cohen is trouwens wel degelijk joods, beide ouders, dus ook de moeder, moesten onderduiken in de oorlog.
De moeder-lijn bepaalt of iemand joods is, niet de vader.
Anders was ik ook joods :-)
Deze reactie is zeker zo bizar als de praktijk die jij bizar noemt. Bevolkingsgroepen uitsluiten van stemrecht, dat is écht rascistisch. Zelfs Geert Wilders hoor ik zoiets niet zeggen.
Ik ga emigreren en heb straks dezelfde rechten en plichten als alle andere inwoners van mijn nieuwe land,
Omdat ik daar echter niet geboren ben, zal ik nooit mogen stemmen in de landsverkiezingen, waarschijnlijk tot behoud van het land's identiteit.
Hier zit ik niet mee, ik heb besloten daar naar toe te gaan omdat ik wel kan leven met de mentaliteit etc van dit land.
Dit heeft NIETS met racisme te maken, maar met behoud van 's lands waarden, normen en cultuur.
Ook Geert Wilders discrimineert niet op ras, maar op religie, waarbij wij christenen vooralsnog aan de goede kant zitten, al dan niet zo bedoeld.
Dat woord racisme valt nog wel eens veel te makkelijk, m.i.
Jij bent toch christen en je neemt het Woord van God toch zo serieus? Dan verbaas ik me over het vastklampen aan aardse identiteiten, normen en culturen.
Verder ben ik wel heel benieuwd waar jij naar toe verhuisd - waarschijnlijk naar dromenland - want overal krijg je stemrecht, als je eenmaal bent genaturaliseerd tot nieuwe inwoner. Tenzij je naar een bananenrepubliek gaat.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Zita »

jvdg schreef:
Zosinus schreef: Welke idealen bedoel je precies? Ik vind eerder dat Cohen idealen heeft waar je het eigenlijk niet mee oneens kunt zijn. De boel bij elkaar houden, proberen dat burgers respect hebben voor elkaar, etc. Persoonlijk vind ik dat eerder het probleem dan dat hij idealen heeft waar ik het niet mee eens ben. In dit opzicht zie ik overigens ook niet zo duidelijk het verschil met Balkenende. Wel in bestuursstijl en karakter.

Cohen zoekt compromissen die beide partijen nooit zullen kunnen accepteren.
Daarmee neemt de maatschappelijke onrust toe en verbreedt en verdiept de verwildersing zich in onze samenleving, met alle afschuwelijke gevolgen van dien.

Daarom durf ik de stelling aan dat de politiek correcte heer Cohen net zo zeer een gevaar is voor de maatschappij als de populistisch schreeuwende heer Wilders.
waarop baseer je dit? Welke compromissen van Cohen zullen beide (welke?) partijen nooit accepteren? Waarom is verwildersing het resultaat? Waarom kunnen we Cohen (in plaats van de beide niet-accepterende partijen) even gevaarlijk noemen als heer Wilders?
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Joannah »

freek schreef:
Joannah schreef:
freek schreef:
Joannah schreef:@Luther, ja, moslims zullen minder snel op een joodse man stemmen , denk ik
Of tie nu gelovig is of niet.... trouwens, ik vind het bizar dat moslims mogen stemmen voor landsverkiezingen.Bij een hoger geboortecijfer dan niet-moslims is het dus een kwestie van tijd, voor dat wij "weggestemd" worden.
Cohen is trouwens wel degelijk joods, beide ouders, dus ook de moeder, moesten onderduiken in de oorlog.
De moeder-lijn bepaalt of iemand joods is, niet de vader.
Anders was ik ook joods :-)
Deze reactie is zeker zo bizar als de praktijk die jij bizar noemt. Bevolkingsgroepen uitsluiten van stemrecht, dat is écht rascistisch. Zelfs Geert Wilders hoor ik zoiets niet zeggen.
Ik ga emigreren en heb straks dezelfde rechten en plichten als alle andere inwoners van mijn nieuwe land,
Omdat ik daar echter niet geboren ben, zal ik nooit mogen stemmen in de landsverkiezingen, waarschijnlijk tot behoud van het land's identiteit.
Hier zit ik niet mee, ik heb besloten daar naar toe te gaan omdat ik wel kan leven met de mentaliteit etc van dit land.
Dit heeft NIETS met racisme te maken, maar met behoud van 's lands waarden, normen en cultuur.
Ook Geert Wilders discrimineert niet op ras, maar op religie, waarbij wij christenen vooralsnog aan de goede kant zitten, al dan niet zo bedoeld.
Dat woord racisme valt nog wel eens veel te makkelijk, m.i.
Jij bent toch christen en je neemt het Woord van God toch zo serieus? Dan verbaas ik me over het vastklampen aan aardse identiteiten, normen en culturen.
Verder ben ik wel heel benieuwd waar jij naar toe verhuisd - waarschijnlijk naar dromenland - want overal krijg je stemrecht, als je eenmaal bent genaturaliseerd tot nieuwe inwoner. Tenzij je naar een bananenrepubliek gaat.
Inderdaad het land van mijn dromen, eindelijk lijkt het werkelijkheid te worden.Ik heb al 8 jaar verblijfsvergunning, maar als ik ga naturaliseren, moet ik mijn NL paspoort inleveren. Want 2 paspoorten mag alleen als je marokaans bent enz(Over racisme gesproken).En sinds het Schengen-Verdrag(alweer zo'n fijn EU verdrag...NOT) is het voor mijn toekomstige landgenoten en mezelf met de nieuwe nationaliteit nog moeilijker om de EU in te komen dan het destijds was om de USSR in te komen.Niet praktisch, dus.
Verder klink je helemaal niet echt geinteresseerd, dus ga ik niet zeggen waar mijn droomland is, jij straks veel plezier in je dromenland. ::salut
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door huisman »

Moeten wij geen burgers zijn van een Hemels Koninkrijk ???
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door freek »

huisman schreef:Moeten wij geen burgers zijn van een Hemels Koninkrijk ???
Inderdaad, de bijbel is daar heel duidelijk over. Het verbaast mij dan ook dat Joannah m'n toch wel ter zake doende vraag volledig negeert.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door jvdg »

Joannah, het ga je goed.
Maar wees er van overtuigd dat ook daar (waar het ook is) het land der ruste niet is.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Joannah »

huisman schreef:Moeten wij geen burgers zijn van een Hemels Koninkrijk ???
Jawel, maar zolang wij ons nog in ons aardse lichaam bevinden, is dit nog niet aan de orde, helaas.
Jij en Freek willen me toch geen beperking op proberen te leggen als zijnde emigratie onchristelijk te noemen, hoop ik?
@JvdG, dank je :-)
Nee, de ware rust waarvan we lezen in hebr 4 is niet aan landen, grenzen of dagen (vers 8) gebonden.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door jvdg »

Zita schreef:
jvdg schreef:
Zosinus schreef: Welke idealen bedoel je precies? Ik vind eerder dat Cohen idealen heeft waar je het eigenlijk niet mee oneens kunt zijn. De boel bij elkaar houden, proberen dat burgers respect hebben voor elkaar, etc. Persoonlijk vind ik dat eerder het probleem dan dat hij idealen heeft waar ik het niet mee eens ben. In dit opzicht zie ik overigens ook niet zo duidelijk het verschil met Balkenende. Wel in bestuursstijl en karakter.

Cohen zoekt compromissen die beide partijen nooit zullen kunnen accepteren.
Daarmee neemt de maatschappelijke onrust toe en verbreedt en verdiept de verwildersing zich in onze samenleving, met alle afschuwelijke gevolgen van dien.

Daarom durf ik de stelling aan dat de politiek correcte heer Cohen net zo zeer een gevaar is voor de maatschappij als de populistisch schreeuwende heer Wilders.
waarop baseer je dit? Welke compromissen van Cohen zullen beide (welke?) partijen nooit accepteren? Waarom is verwildersing het resultaat? Waarom kunnen we Cohen (in plaats van de beide niet-accepterende partijen) even gevaarlijk noemen als heer Wilders?
Moet ik dit echt nog uitleggen?
De hype van vandaag is de heer Cohen als PM.
Als de PVV zoveel zetels wint als is voorzien, zal de samenbindende Cohen hier rekening mee moeten houden.
Maar dat is niet mogelijk.

De heer Cohen is de contrapool van de PVV, maar als hij die pool niet kan omzeilen moet hij compromissen sluiten teneinde een groot deel van de kiezers niet te negeren.
Sluit hij die compromissen niet, dan komt er weerstand van de PVV'ers, wat hun helaas nog meer doet groeien.
In die zin is de heer Cohen net zo gevaarlijk als Wilders c.s..

Daarom hoop ik dat de heer Balkenende toch het voortouw mag nemen en Nederland in een rustiger vaarwater mag brengen.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Joannah »

En zo is de polarisatie straks compleet.
2 kampen, min of meer tegenovergesteld aan elkaar, met nog een paar kleine middenpartijtjes, die nauwelijks nog identiteit hebben, omdat ze da macht belangrijker vonden dan hun verkiezingsbeloftes en principes.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door jvdg »

In de poll van de Hondt heeft de "machtswisseling" in de PvdA slechts 3 extra virtuele zetels opgeleverd.
Ik blijf hopen dat het CDA de grootste partij blijft, en derhalve de nieuwe premier mag leveren.

Ik ben wel geschrokken dat ondanks de wisselingen in het politieke landschap het de PVV geen schade heeft berokkend.
Die aanhang lijkt vastbesloten.

En nogmaals, de Cohen-hype zal de komende maanden wegebben.
NL heeft belang bij rust in het politieke front.
En vertrouwen.

Hoe raar het ook klinkt, dat vindt men thans alleen bij het Balkenende-CDA.
In tegenstelling tot alle media, analyses blijf ik van mening dat NL nog niet Balkenende-moe is.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door ChristenConservatief »

freek schreef:
huisman schreef:Moeten wij geen burgers zijn van een Hemels Koninkrijk ???
Inderdaad, de bijbel is daar heel duidelijk over. Het verbaast mij dan ook dat Joannah m'n toch wel ter zake doende vraag volledig negeert.
He bah wat een doodoender zeg! Natuurlijk zijn de ware gelovigen inwoners van het hemelse koninkrijk, wat nog niet wil zeggen dat cultuur en identiteit onbelangrijk is. Nationalisme is en blijft een goede eigenschap, omdat het een volk bindt en hen liefde geeft voor het land van geboorte.

Sterker, het is het beschermen waard, vooral omdat we hier vanouds een joods-christelijke cultuur kennen. Wilders is een fervent voorvechter hiervan. Dat blijkt uit het feit dat hij islam succesvol met criminaliteit verbindt, iets wat onmogelijk is met het christendom. Bang zijn dat Wilders in de toekomst het christendom zal aanvallen is dan ook niet nodig.
Plaats reactie