kruisjes en keppeltjes

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
henriët schreef:
Orchidee schreef: Heb je aandelen bij College Style, of heb je er gewerkt, dat je zo hapt :quoi ;)
Nee, aandelen heb ik er niet. Maar ik vind het gewoonweg oneerlijk hoe enorm ongenuanceerd men binnen de ger. gez. over College oordeelt.
We zien in onze maatschappij mensen die veel verdienen, ja, ook waar alleen de man werkt, met een goede baan, die goed betaalt. Die mensen hebben nu eenmaal meer te besteden dan mensen bij wie minder geld binnenkomt.
Wordt er ook zo gesproken over autohandelaren uit de ger gez met heel dure auto's? Of woonwinkels enz enz.
College Style biedt mensen de mogelijkheid nog fatsoenlijke kleding te kopen, in een winkel waar je niet uit hoeft te lopen door de duivelse muziek.
Daarnaast heeft College Style ook voor mensen met minder inkomen voorzien in een behoefte, nl de outlet. Er wordt dus degelijk rekening mee gehouden.
En waarom altijd maar zo lelijk doen.. terwijl een zeeer groot aantal mensen uit de refo kring net zo goed in winkels koopt waar duurdere kleding hangt. Daar wordt dan niets van gezegd.
Ik ben blij dat er nog zaken zijn waar je je niet hoeft te schamen als christen, omdat je er eigenlijk niet hoort.
Het is vaak ook de kift, wanneer men er zo tegenaan zit te fulmineren. Als de zaken wat beter gaan, zijn de "principiële bezwaren" vaak snel verdwenen. ;)
Bijzonder onaardige opmerking, die overigens helemaal niet waar is.
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door aritha »

Beetje generaliserend. :) Ik ben het ook niet mee eens.
Wanneer je aardig wat geld hebt kun je ook heel andere prioriteiten hebben dan college stijl kleren. Juist dan is het een sport om eenvoudig te leven.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door Orchidee »

aritha schreef:Beetje generaliserend. :) Ik ben het ook niet mee eens.
Wanneer je aardig wat geld hebt kun je ook heel andere prioriteiten hebben dan college stijl kleren. Juist dan is het een sport om eenvoudig te leven.
:super helemaal mee eens!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door helma »

Orchidee schreef:
aritha schreef:Beetje generaliserend. :) Ik ben het ook niet mee eens.
Wanneer je aardig wat geld hebt kun je ook heel andere prioriteiten hebben dan college stijl kleren. Juist dan is het een sport om eenvoudig te leven.
:super helemaal mee eens!
Orchidee stuurt gewoon naar iemand anders een doos leuke kleren :super
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door Orchidee »

helma schreef:
Orchidee schreef:
aritha schreef:Beetje generaliserend. :) Ik ben het ook niet mee eens.
Wanneer je aardig wat geld hebt kun je ook heel andere prioriteiten hebben dan college stijl kleren. Juist dan is het een sport om eenvoudig te leven.
:super helemaal mee eens!
Orchidee stuurt gewoon naar iemand anders een doos leuke kleren :super

:blush...hou nee eens je mond... :sweat
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door refo »

Waarom verschijnt hier nu reclame van de SP?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
Tiberius schreef:
henriët schreef:Nee, aandelen heb ik er niet. Maar ik vind het gewoonweg oneerlijk hoe enorm ongenuanceerd men binnen de ger. gez. over College oordeelt.
We zien in onze maatschappij mensen die veel verdienen, ja, ook waar alleen de man werkt, met een goede baan, die goed betaalt. Die mensen hebben nu eenmaal meer te besteden dan mensen bij wie minder geld binnenkomt.
Wordt er ook zo gesproken over autohandelaren uit de ger gez met heel dure auto's? Of woonwinkels enz enz.
College Style biedt mensen de mogelijkheid nog fatsoenlijke kleding te kopen, in een winkel waar je niet uit hoeft te lopen door de duivelse muziek.
Daarnaast heeft College Style ook voor mensen met minder inkomen voorzien in een behoefte, nl de outlet. Er wordt dus degelijk rekening mee gehouden.
En waarom altijd maar zo lelijk doen.. terwijl een zeeer groot aantal mensen uit de refo kring net zo goed in winkels koopt waar duurdere kleding hangt. Daar wordt dan niets van gezegd.
Ik ben blij dat er nog zaken zijn waar je je niet hoeft te schamen als christen, omdat je er eigenlijk niet hoort.
Het is vaak ook de kift, wanneer men er zo tegenaan zit te fulmineren. Als de zaken wat beter gaan, zijn de "principiële bezwaren" vaak snel verdwenen. ;)
Bijzonder onaardige opmerking, die overigens helemaal niet waar is.
Het is aardig noch onaardig bedoeld; ik constateer dat alleen maar vaak.
Overigens is het niet generaliserend. Let namelijk op de restrictieve termen:
1. "vaak" (= dus niet altijd)
2. "wanneer men er zo tegenaan zit te fulmineren". Dat doet dus lang niet iedereen; velen hebben zoiets van: mijn ding is dat niet, zoveel geld betalen voor wat kleren.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door Ichtus »

Prima dat die winkels als College Style bestaan. Helemaal leuk als je er graag winkelt én ook slaagt.
Persoonlijk ga ik er niet graag heen. Gewoon omdat het mijn style niet is. Je ziet ineens dezelfde soort mensen in hetzelfde rokje of shirtje lopen. Kinderen zien eruit alsof ze altijd 'zondagse' kleren aan hebben. Dan denk ik: arme kinderen. Je ziet ze ook niet zo lekker vrij spelen als andere kinderen.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door Joannah »

Ichtus schreef:Prima dat die winkels als College Style bestaan. Helemaal leuk als je er graag winkelt én ook slaagt.
Persoonlijk ga ik er niet graag heen. Gewoon omdat het mijn style niet is. Je ziet ineens dezelfde soort mensen in hetzelfde rokje of shirtje lopen. Kinderen zien eruit alsof ze altijd 'zondagse' kleren aan hebben. Dan denk ik: arme kinderen. Je ziet ze ook niet zo lekker vrij spelen als andere kinderen.
Al op vroege leeftijd labelqueens..al dan niet door mama opgelegd :-)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door henriët »

Ichtus schreef:Prima dat die winkels als College Style bestaan. Helemaal leuk als je er graag winkelt én ook slaagt.
Persoonlijk ga ik er niet graag heen. Gewoon omdat het mijn style niet is. Je ziet ineens dezelfde soort mensen in hetzelfde rokje of shirtje lopen. Kinderen zien eruit alsof ze altijd 'zondagse' kleren aan hebben. Dan denk ik: arme kinderen. Je ziet ze ook niet zo lekker vrij spelen als andere kinderen.
Dat het iemands style niet is, prima, ok. Is ook helemaal geen probleem.
Wat ik wel altijd apart vind: zodra meerdere dames in 'college kleding'loopt hoor je.... iedereen in t zelfde...
is dat ook niet zo, de massa die 'tommi'polo'tjes dragen.. of scapa, of g star, of wat dan ook..


En wat die kinderen betreft, dat is echt onzin, kinderen met College kleding spelen net zo goed als andere kinderen, zit niets in de weg!!!! Wel zien ze er vaak verzorgder uit, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn, je kunt r ook verzorgd uitzien met kleding zonder college merk.
Alleen moet je gewoon als moeder niet zitten jeremiëren als de kleding vies wordt door t spelen. De kleding is altijd weer wasbaar!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door helma »

nee, dat moet je als moeder gewoon niet doen
maar toch werkt het weleens zo

Pas waren we op het Zandgat en kwam er een kinderfeestje voorbij
de meeste meisjes hadden buitenspeelkleren aan, incl laarzen
1 meisje liep erbij alsof ze ontsnapt was van een receptie.
Alle kinderen stoven de kleiberg op; behalve dat ene meisje...
ik mag niet vies worden zei ze. En ik heb geen buitenspeelkleren.
de moeder van het feestje bleef met haar beneden.....

ik vond het zó sneu!!
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door aritha »

Ik heb een superleuk jTakko-jurkje gekocht voor mijn dochter van 9. Nog geen tientje.
In de klas kreeg ze complimentjes.

Van mij mag iemand best college dragen.
Wij geven het geld aan andere dingen uit: muziekles, nieuwe piano, studie enzo.
De één vindt dit belangrijk, de ander weer wat anders.
Al vraag ik me wel eens af: lage prijzen betekent dat kinderarbeid?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door Josephus »

aritha schreef:Al vraag ik me wel eens af: lage prijzen betekent dat kinderarbeid?
Vaak wel helaas. Maar daarmee is absoluut niet gezegd dat een hoge(re) prijs betekent dat er geen sprake is van kinderarbeid.
Bij duurdere kleding betaal je vaak een groot deel van de prijs voor de exclusiviteit van het merk of de winkel. Sterker nog, het is niet ondenkbaar dat een polo van C&A nauwelijks verschilt met eentje van Tommy Hilfiger, maar dat je voor die laatste toch de hoofdprijs betaalt vanwege het embleempje. Ach ja, de mensheid wil bedrogen worden hè...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door ChristenConservatief »

henriët schreef:
Orchidee schreef: Heb je aandelen bij College Style, of heb je er gewerkt, dat je zo hapt :quoi ;)
Nee, aandelen heb ik er niet. Maar ik vind het gewoonweg oneerlijk hoe enorm ongenuanceerd men binnen de ger. gez. over College oordeelt.
We zien in onze maatschappij mensen die veel verdienen, ja, ook waar alleen de man werkt, met een goede baan, die goed betaalt. Die mensen hebben nu eenmaal meer te besteden dan mensen bij wie minder geld binnenkomt.
Wordt er ook zo gesproken over autohandelaren uit de ger gez met heel dure auto's? Of woonwinkels enz enz.
College Style biedt mensen de mogelijkheid nog fatsoenlijke kleding te kopen, in een winkel waar je niet uit hoeft te lopen door de duivelse muziek.
Daarnaast heeft College Style ook voor mensen met minder inkomen voorzien in een behoefte, nl de outlet. Er wordt dus degelijk rekening mee gehouden.
En waarom altijd maar zo lelijk doen.. terwijl een zeeer groot aantal mensen uit de refo kring net zo goed in winkels koopt waar duurdere kleding hangt. Daar wordt dan niets van gezegd.
Ik ben blij dat er nog zaken zijn waar je je niet hoeft te schamen als christen, omdat je er eigenlijk niet hoort.
Ik noem de prijzen die men vraagt em de mate van tuttigheid van de producten (maar goed, dat kan ook een kwestie van smaak zijn) dermate hoog, dat ik het niet langer christelijk vind. Een goedkope winkel met de radio aan noem ik christelijker, die muziek doet mij vrij weinig. Onze Heer gebood immers expliciet soberheid. Wat doe je daar dan mee ? Moet dat ten koste van 'netheid' gaan ? Das nog lastiger dan je denkt. :garde
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: kruisjes en keppeltjes

Bericht door ChristenConservatief »

henriët schreef:
Ichtus schreef:Prima dat die winkels als College Style bestaan. Helemaal leuk als je er graag winkelt én ook slaagt.
Persoonlijk ga ik er niet graag heen. Gewoon omdat het mijn style niet is. Je ziet ineens dezelfde soort mensen in hetzelfde rokje of shirtje lopen. Kinderen zien eruit alsof ze altijd 'zondagse' kleren aan hebben. Dan denk ik: arme kinderen. Je ziet ze ook niet zo lekker vrij spelen als andere kinderen.
Dat het iemands style niet is, prima, ok. Is ook helemaal geen probleem.
Wat ik wel altijd apart vind: zodra meerdere dames in 'college kleding'loopt hoor je.... iedereen in t zelfde...
is dat ook niet zo, de massa die 'tommi'polo'tjes dragen.. of scapa, of g star, of wat dan ook..


En wat die kinderen betreft, dat is echt onzin, kinderen met College kleding spelen net zo goed als andere kinderen, zit niets in de weg!!!! Wel zien ze er vaak verzorgder uit, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn, je kunt r ook verzorgd uitzien met kleding zonder college merk.
Alleen moet je gewoon als moeder niet zitten jeremiëren als de kleding vies wordt door t spelen. De kleding is altijd weer wasbaar!
Maar dat was niet mijn punt. Ik wees op de soberheid die Jezus voorleefde. Waarom is netheid belangrijker dan soberheid ? Dat is niet te verkopen met de Bijbel in de hand.
Plaats reactie