Wat ga jij stemmen?

Welke partij ga je D.V. 9 juni stemmen?

Peiling eindigde op 26 mei 2010, 01:38

CDA
9
13%
PvdA
3
4%
SP
1
1%
VVD
0
Geen stemmen
PVV
5
7%
GroenLinks
0
Geen stemmen
ChristenUnie
12
18%
D66
0
Geen stemmen
PvdDieren
0
Geen stemmen
SGP
37
55%
 
Totaal aantal stemmen: 67

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Mister »

caprice schreef:
tukkertje schreef:Geert regeerd.
Nee, God regeert.
Juist!
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door judith »

Mister schreef:
caprice schreef:
tukkertje schreef:Geert regeerd.
Nee, God regeert.
Juist!
Gelukkig wel!
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door ChristenConservatief »

Josephus schreef:
tukkertje schreef:Gaat ie weer. Wat nou antie christelijk. Ben blij het linkse terreur niet gewonnen heeft. Geert regeerd.
Was jij nou degene die in een ander topic iets zei over laagopgeleide mensen? :bobo

Verder verbaast het mij dat de PVV zoveel steun krijgt in de bible belt.
Dat iemand die zijn hele leven in Kanaleneiland heeft gewoond en die wijk heeft zien verloederen op de PVV stemt, kan ik me ergens nog wel voorstellen, maar van mensen in Urk, Barnveld of Rijssen begrijp ik dat eigenlijk niet. Ik kan voor mezelf weinig anders dan concluderen dat dat vooral een kwestie van angst moet zijn...
Misschien is die angst niet helemaal omterecht ? We zagen de bijwerkingen van de islamisering te Amsterdam. Waar islam komt, steekt de radicale versie nogal eens de kop op. Dat zagen we ook in Bosnië, waar een behoorlijke solidariteitsovervraging optrad, met als gevolg een bloedige oorlog. Willen we dat hier ook ?

Wilders heeft gelijk als hij zegt dat er nu genoeg is geschud met de fles. Eraf die dop, voor de fles uit elkaar barst!

:garde
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Josephus »

ChristenConservatief schreef:Misschien is die angst niet helemaal onterecht?
Het is voor mij onmogelijk om voor een ander te bepalen of zijn angst onterecht is. Angst is immers nogal irrationeel.

Wat me intrigeert is waarom de angst voor 'de moslims' zo groot is in gebieden waar verhoudingsgewijs zo weinig allochtonen wonen. Is dat de angst voor het onbekende, angst dat de skyline van Kootwijkerbroek over 10 jaar wordt bepaald door talloze minaretten?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Fjodor »

Josephus schreef:
ChristenConservatief schreef:Misschien is die angst niet helemaal onterecht?
Het is voor mij onmogelijk om voor een ander te bepalen of zijn angst onterecht is. Angst is immers nogal irrationeel.

Wat me intrigeert is waarom de angst voor 'de moslims' zo groot is in gebieden waar verhoudingsgewijs zo weinig allochtonen wonen. Is dat de angst voor het onbekende, angst dat de skyline van Kootwijkerbroek over 10 jaar wordt bepaald door talloze minaretten?
Ja, dat intrigeert mij ook. Terwijl de angst voor 'de moslims' flink opgeblazen is, want ze seculariseren heel erg snel.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door eilander »

Fjodor schreef:
Josephus schreef:
ChristenConservatief schreef:Misschien is die angst niet helemaal onterecht?
Het is voor mij onmogelijk om voor een ander te bepalen of zijn angst onterecht is. Angst is immers nogal irrationeel.

Wat me intrigeert is waarom de angst voor 'de moslims' zo groot is in gebieden waar verhoudingsgewijs zo weinig allochtonen wonen. Is dat de angst voor het onbekende, angst dat de skyline van Kootwijkerbroek over 10 jaar wordt bepaald door talloze minaretten?
Ja, dat intrigeert mij ook. Terwijl de angst voor 'de moslims' flink opgeblazen is, want ze seculariseren heel erg snel.
Volgens mij is de steun voor Wilders niet gebaseerd op angst, zeker niet bij jongeren. Hij spreekt hen meer aan omdat hij zo radicaal is, en recht-voor-je-raap. En er komt een stuk chauvinisme bij kijken. Hebben jullie bij jongeren weleens bange ogen gezien als het om de islam ging? Ik niet, wel heel agressieve blikken.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Fjodor »

eilander schreef:
Fjodor schreef:
Josephus schreef:
ChristenConservatief schreef:Misschien is die angst niet helemaal onterecht?
Het is voor mij onmogelijk om voor een ander te bepalen of zijn angst onterecht is. Angst is immers nogal irrationeel.

Wat me intrigeert is waarom de angst voor 'de moslims' zo groot is in gebieden waar verhoudingsgewijs zo weinig allochtonen wonen. Is dat de angst voor het onbekende, angst dat de skyline van Kootwijkerbroek over 10 jaar wordt bepaald door talloze minaretten?
Ja, dat intrigeert mij ook. Terwijl de angst voor 'de moslims' flink opgeblazen is, want ze seculariseren heel erg snel.
Volgens mij is de steun voor Wilders niet gebaseerd op angst, zeker niet bij jongeren. Hij spreekt hen meer aan omdat hij zo radicaal is, en recht-voor-je-raap. En er komt een stuk chauvinisme bij kijken. Hebben jullie bij jongeren weleens bange ogen gezien als het om de islam ging? Ik niet, wel heel agressieve blikken.
Ok, dat denk ik eigenlijk ook.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Josephus »

eilander schreef:Hebben jullie bij jongeren weleens bange ogen gezien als het om de islam ging? Ik niet, wel heel agressieve blikken.
Die agressie intrigeert me net zo goed. Overigens gaan angst en agressie wel vaak samen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Joannah »

Fjodor schreef:
Josephus schreef:
ChristenConservatief schreef:Misschien is die angst niet helemaal onterecht?
Het is voor mij onmogelijk om voor een ander te bepalen of zijn angst onterecht is. Angst is immers nogal irrationeel.

Wat me intrigeert is waarom de angst voor 'de moslims' zo groot is in gebieden waar verhoudingsgewijs zo weinig allochtonen wonen. Is dat de angst voor het onbekende, angst dat de skyline van Kootwijkerbroek over 10 jaar wordt bepaald door talloze minaretten?
Ja, dat intrigeert mij ook. Terwijl de angst voor 'de moslims' flink opgeblazen is, want ze seculariseren heel erg snel.
Toch verbaas ik me niet over die agressie, die is een tamelijk logisch gevolg van....Als iemand 20 jaar geleden had gezegd dat er een tijd zou komen dat joden gaan emigreren omdat ze niet meer herkenbaar over straat kunnen in Nederland en zich bedreigd voelen, terwijl de duurste kantoorruimte van Amsterdam nu bijna gesubsidieerd wordt weggegeven aan een "islamitische homo stichting", zou je toch de indruk kunnen krijgen dat er een zekere partijdigheid is ontstaan.Als je zo tegen discriminatie bent, als regering, hoe kun je dan een beleid rechtvaardigen als van de laatste 20 jaar?
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ruimte.htm

En kijk naar de refoscholen, ons worden regels opgelegd van buiten af(waar bemoeit de regering zich mee, ze schrijft toch ook geen regels voor voor allerlei andere clubs, die hebben hun eigen regels) maar als een imam zegt dat homo's van de kerk afgegooid moeten worden, wordt hij niet vervolgd.
Kijk, daar kan ik nu niet bij.
Moet je nu homo, moslim, of allebei zijn, om werkelijk alles te krijgen wat je maar wilt?
Is het eerlijk om een meerderheid te laten zuchten onder zo'n kleine minderheid?
En waarom is de ene minderheid (joden, refo's) zo veel minder belangrijk dan de andere minderheid (moslims, homo's)
Is een maatschappij verfijnd en beschaafd om zo ontzettend veel rekening te houden met haar minderheden, of is het de trieste balans dat het nodig is, omdat de inwoners helemaal niet zo tolerant zijn?
Zomaar wat vragen....
(waarbij ik persoonlijk denk dat de laatste groep heel wat minder steun nodig heeft ter bescherming, dan de tweede, maar goed het schijnt dat hoe harder je schreewt, hoe meer je krijgt, dus misschien vandaar...)
Als de toekomstige regring besluit refoscholen te sluiten omdat ze zaken verkondigen, die niet overeenstemmen met de wet, worden we dan ook niet opstandig?
Of gaan we ons tot het einde neerleggen bij wat goddeloze partijen voor ons besluiten?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door ChristenConservatief »

Josephus schreef:
ChristenConservatief schreef:Misschien is die angst niet helemaal onterecht?
Het is voor mij onmogelijk om voor een ander te bepalen of zijn angst onterecht is. Angst is immers nogal irrationeel.

Wat me intrigeert is waarom de angst voor 'de moslims' zo groot is in gebieden waar verhoudingsgewijs zo weinig allochtonen wonen. Is dat de angst voor het onbekende, angst dat de skyline van Kootwijkerbroek over 10 jaar wordt bepaald door talloze minaretten?
Onbekend zei je ? Je vergeet dat de hele wereld, inclusief het platteland, dusdanig geglobaliseerd is dat weinig dingen onbekend zijn. Ook mensen uit Kootwijkerbroek, Urk, Barneveld, Uddel en Staphorst zien de malaise die onaanspreekbaren van Marokkaans komaf aanricht in wijken te Gouda, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Ede, enz. Hele wijken zijn daar overgenomen. In deze steden zijn meer dan drie moskeeën te vinden, wat volgens de profeet van de islam betekent dat een stad veroverd is (..) (Hadith al Bukhari, Boek 3390, Volume 887)

Verder zijn er ook mensen die zich verdiept hebben in de totalitaire doctrine van Mohammed. Zo valt er in Hadith, Soenna en Koran het één en ander te lezen, die tot belichting kan dienen om voorbij te komen aan de voorgestelde suikerislam.

De Koran zegt over de behandeling van andersdenkenden o.a.:

Soera 9:5 "Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag."

Soera 25:55 "De ongelovige is een vijand van Allah."

Soera 47:4 "Als je de ongelovigen tegenkomt tijdens de Jihad, dan moet je hun hoofd afhakken, als je ze hebt overwonnen en bindt hen dan stevig vast. Schenk ze pas vrijheid of neem alles van ze af, en laat ze losgeld betalen, tot het einde van de heilige Oorlog."

Soera 8:12 "Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen."

Soera 8:60 "En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken."

Soera 8:65 "O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd."


Mohammed, die op 51-jarige leeftijd nog met de 9-jarige Aisha trouwde, regelmatig voorbijtrekkende karavanen beroofde en heel Arabië Judenrein gemaakt heeft, leefde dit soort openbaringen prima na. In zijn levensbeschrijvingen, de Hadith, valt daarvan het een en ander te bespeuren.


In de Hadith van Bukhari, Hoofdstuk 5 , vers 369, staat het verhaal over de moord op de Medinaanse Jood Ka’b bin Al-Ashraf. Deze werd door Maslama, een moslim, door een list gedood. Na de moord zei Mohammed:
" Doodt alle Joden die onder uw macht vallen..” (Tabari VII: 97)
“De Boodschapper van Allah gebood dat alle Joodse mannen en jongens die de volwassenheid bereikt hadden onthoofd moesten worden.” (Tabari VIII: 38)


Na een veldslag tegen de (onder andere Joodse) Mekkanen zei Mohammed:
De Profeet van Allah (vrede zij met hem) zei: Als u de overwinning bereikt hebt over de mannen van het Jodendom, doodt hen!"(Sunan Abu-Dawud Boek 13, Nummer 2996)

Zij (Asma bint Marwan) sprak de Islam tegen, ergerde de Profeet en zette de mensen tegen hem op. Umayr Ibn Adi kwam tot haar in de nacht en betrad haar huis. Haar kinderen sliepen om haar heen. Één gaf ze de borst. Hij (Umayr) zocht haar met zijn hand, want hij was blind, en ontrukte het kind van haar. Hij stak zijn zwaard in haar borst tot het bij haar rug er weer uit kwam. Toen deed hij het morgengebed met de Profeet in de moskee van Medina. De gezant van Allah zei tot hem: “Heb je de dochter van Marwan gedood ? “ Hij zei: “Ja. Is er nog iets voor mij te doen ? Hij (Muhammad) zei: “Nee. Twee geiten zullen samen met haar zijn in de hel.” Van die tijd af noemde de Gezant hem Umayr “Basir” (de ziende).” (Tabari IX: 54)

Tja, met zo'n man als ideaalmens, krijg je nare bijwerkingen. Het is zaak dat die bijwerkingen van de islamisering worden belicht, zodat mensen in deze democratie bewust worden van de nieuwspraak gebezigd door Job Cohen (vzmh) en zijn kornuiten.

:garde
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Josephus »

ChristenConservatief schreef:Onbekend zei je ? Je vergeet dat de hele wereld, inclusief het platteland, dusdanig geglobaliseerd is dat weinig dingen onbekend zijn. Ook mensen uit Kootwijkerbroek, Urk, Barneveld, Uddel en Staphorst zien de malaise die onaanspreekbaren van Marokkaans komaf aanricht in wijken te Gouda, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Ede, enz.
Met onbekend bedoel ik uiteraard niet dat ze het niet uit de krant of van televisie weten. Natuurlijk zijn ze er op die manier mee bekend. Maar dat is anders dan dat je iets uit eigen ervaring weet. En dan blijf ik het toch intrigerend vinden dat iemand uit Urk of Staphorst op de PVV stemt op basis van wat hij weet over Kanaleneiland of De Baarsjes, terwijl de PVV-aanhang onder autochtone inwoners van die wijken naar verhouding veel minder groot is. Je zou dan toch eerder het omgekeerde verwachten?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door ChristenConservatief »

Josephus schreef:
ChristenConservatief schreef:Onbekend zei je ? Je vergeet dat de hele wereld, inclusief het platteland, dusdanig geglobaliseerd is dat weinig dingen onbekend zijn. Ook mensen uit Kootwijkerbroek, Urk, Barneveld, Uddel en Staphorst zien de malaise die onaanspreekbaren van Marokkaans komaf aanricht in wijken te Gouda, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Ede, enz.
Met onbekend bedoel ik uiteraard niet dat ze het niet uit de krant of van televisie weten. Natuurlijk zijn ze er op die manier mee bekend. Maar dat is anders dan dat je iets uit eigen ervaring weet. En dan blijf ik het toch intrigerend vinden dat iemand uit Urk of Staphorst op de PVV stemt op basis van wat hij weet over Kanaleneiland of De Baarsjes, terwijl de PVV-aanhang onder autochtone inwoners van die wijken naar verhouding veel minder groot is. Je zou dan toch eerder het omgekeerde verwachten?
Enerzijds wel, anderzijds niet. Ten eerste omdat mensen op het platteland vaak de malaise willen voorkomen die men in de stad heeft. Ten tweede omdat ook op het platteland mensen zijn die inzien wat voor totalitaire doctrine Mohammed bracht. Ook op het platteland heeft men in de gaten dat die godsdienst, het mohammedanisme, geweerd dient te worden, evenals andere valse godsdiensten, zoals artikel 36 van de NGB zegt: "Om te weren en uit te roeien alle valse godsdiensten." Weren is beter dan uitroeien, want voorkomen is beter dan genezen. Vanuit deze gedachtegang zetten veel plattelandsbewoners hun politiek mandaat op Wilders.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Josephus »

ChristenConservatief schreef:Ten eerste omdat mensen op het platteland vaak de malaise willen voorkomen die men in de stad heeft. Ten tweede omdat ook op het platteland mensen zijn die inzien wat voor totalitaire doctrine Mohammed bracht. Ook op het platteland heeft men in de gaten dat die godsdienst, het mohammedanisme, geweerd dient te worden, evenals andere valse godsdiensten, zoals artikel 36 van de NGB zegt: "Om te weren en uit te roeien alle valse godsdiensten." Weren is beter dan uitroeien, want voorkomen is beter dan genezen. Vanuit deze gedachtegang zetten veel plattelandsbewoners hun politiek mandaat op Wilders.
Ik wil best geloven uit dat er 'plattelanders' zijn die vanuit een bepaalde theorie op Wilders gestemd hebben. Maar ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat bij velen de keuze voor Wilders een veel primitiever karakter heeft.

En dan zit ik nog steeds met de vraag waarom autochtone bewoners van probleemwijken verhoudingsgewijs veel minder geneigd zijn om hun stem aan Wilders te geven.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Erasmiaan »

De moslims zijn een beetje het zondenbokje, hè. Criminaliteit en dergelijke wordt op het conto van 'de' moslim geschreven, door Geert Wilders en zijn kornuiten. Althans, zo leeft het onder de bevolking en die indruk wil hij zeker niet verminderen. Terwijl het natuurlijk wel allochtonen zijn die overmatig vaak strafbare feiten plegen maar met de Islam heeft het allemaal niet zoveel te maken.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Joannah »

Erasmiaan schreef:De moslims zijn een beetje het zondenbokje, hè. Criminaliteit en dergelijke wordt op het conto van 'de' moslim geschreven, door Geert Wilders en zijn kornuiten. Althans, zo leeft het onder de bevolking en die indruk wil hij zeker niet verminderen. Terwijl het natuurlijk wel allochtonen zijn die overmatig vaak strafbare feiten plegen maar met de Islam heeft het allemaal niet zoveel te maken.
Wellicht niet, maar de daders van 9/11, Madrid, Bali, London etc etc en nog een paar miljoen die zijn omgebracht door de Dood op het vale paard zijn natuurlijk geen vredelievende christenbroeders .
In Op. 6:8 gaat het over het vierde der aarde, wat doodt en het dodenrijk volgde hem na.
Is het toeval dat een vierde der aarde Islamitisch is?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie