Wat ga jij stemmen?

Welke partij ga je D.V. 9 juni stemmen?

Peiling eindigde op 26 mei 2010, 01:38

CDA
9
13%
PvdA
3
4%
SP
1
1%
VVD
0
Geen stemmen
PVV
5
7%
GroenLinks
0
Geen stemmen
ChristenUnie
12
18%
D66
0
Geen stemmen
PvdDieren
0
Geen stemmen
SGP
37
55%
 
Totaal aantal stemmen: 67

Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Oorspronkelijk was het wel een idee van de PvdA.

'Misdaad ook etnisch registreren'

DEN HAAG - Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken vindt dat politie en justitie de etnische achtergrond van misdadigers moeten gaan vastleggen.

Nu is dat nog een groot taboe, omdat registratie van etniciteit stigmatisering in de hand zou kunnen werken. Ten onrechte, vindt Ter Horst. ''Het registreren wordt altijd in een negatief daglicht gezet en dat is helemaal niet nodig,'' zegt zij vandaag in een interview ter gelegenheid van Prinsjesdag.

Ter Horst ziet dat als een 'neutrale doelgroepanalyse,' die juist ook ten goede kan komen aan de minderheidsgroepen, omdat het de oplossing van hun problemen dichterbij kan brengen of discriminatie aan het licht kan brengen.

Verder lezen: http://www.parool.nl/parool/nl/7/Misdaa ... eren.dhtml
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Auto »

Marie-Henriëtte schreef:Oorspronkelijk was het wel een idee van de PvdA.

'Misdaad ook etnisch registreren'

DEN HAAG - Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken vindt dat politie en justitie de etnische achtergrond van misdadigers moeten gaan vastleggen.

Nu is dat nog een groot taboe, omdat registratie van etniciteit stigmatisering in de hand zou kunnen werken. Ten onrechte, vindt Ter Horst. ''Het registreren wordt altijd in een negatief daglicht gezet en dat is helemaal niet nodig,'' zegt zij vandaag in een interview ter gelegenheid van Prinsjesdag.

Ter Horst ziet dat als een 'neutrale doelgroepanalyse,' die juist ook ten goede kan komen aan de minderheidsgroepen, omdat het de oplossing van hun problemen dichterbij kan brengen of discriminatie aan het licht kan brengen.

Verder lezen: http://www.parool.nl/parool/nl/7/Misdaa ... eren.dhtml
Ho, dit is bij herhaaldelijke overtreding. Wat de PVV voor ogen heeft is om iedereen ethnisch te registreren. Er wordt gedaan of het vanuit bovenstaande oogpunt is, maar dat is het dus niet. Ik heb inmiddels begrepen dat het bij Knevel en vd Brink ook daarover ging en dat meneer Brinkman geen enkel antwoord erop had behalve: de democratie heeft gesproken ........ ook dat vind ik een heel eng argument als je niet eens goede argumenten tot je beschikking hebt voor zo'n overtuiging.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Auto schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Oorspronkelijk was het wel een idee van de PvdA.

'Misdaad ook etnisch registreren'

DEN HAAG - Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken vindt dat politie en justitie de etnische achtergrond van misdadigers moeten gaan vastleggen.

Nu is dat nog een groot taboe, omdat registratie van etniciteit stigmatisering in de hand zou kunnen werken. Ten onrechte, vindt Ter Horst. ''Het registreren wordt altijd in een negatief daglicht gezet en dat is helemaal niet nodig,'' zegt zij vandaag in een interview ter gelegenheid van Prinsjesdag.

Ter Horst ziet dat als een 'neutrale doelgroepanalyse,' die juist ook ten goede kan komen aan de minderheidsgroepen, omdat het de oplossing van hun problemen dichterbij kan brengen of discriminatie aan het licht kan brengen.

Verder lezen: http://www.parool.nl/parool/nl/7/Misdaa ... eren.dhtml
Ho, dit is bij herhaaldelijke overtreding. Wat de PVV voor ogen heeft is om iedereen ethnisch te registreren. Er wordt gedaan of het vanuit bovenstaande oogpunt is, maar dat is het dus niet. Ik heb inmiddels begrepen dat het bij Knevel en vd Brink ook daarover ging en dat meneer Brinkman geen enkel antwoord erop had behalve: de democratie heeft gesproken ........ ook dat vind ik een heel eng argument als je niet eens goede argumenten tot je beschikking hebt voor zo'n overtuiging.
In Rotterdam registreert men ál jaren "risicojongeren" tot de 24 jaar. Ik schrik er niet meer van als politici iedereen willen registreren qua afkomst. Misschien zou dat zelfs minder "discriminerend" zijn, omdat men nu in Rotterdam wel onderscheid maakt. Ligt er alleen aan voor welke doeleinden men het wil gebruiken. Als dat diezelfde zijn als in het verleden (massamoord) dan is dat natuurlijk heel eng.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 12 jun 2010, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
jan33willem
Berichten: 81
Lid geworden op: 31 aug 2009, 22:19

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door jan33willem »

Jongere schreef:Ik heb het niet over de 1500000 PVV-stemmers. Ik heb het over christelijke PVV-stemmers. En wat dat betreft sta ik echt achter deze zin. Zoals door diverse mensen al gezegd: Wilders' anti-Islam en pro-Israël standpunt heeft absoluut andere gronden dan waarop christenen zich zouden moeten baseren. Dat maakt voor mij heel veel uit. Ik vind het wat goedkoop om te reageren met de opmerkingen dat ik anderen niet vrij zou laten in hun democratische rechten. Ik vind het eerder wat aanmatigend om met zúlke verwijten te reageren, als ik mijn mening geef over een stem voor de PVV.
Persoonlijk snap ik niet hoe een christen kan stemmen op een seculiere partij in ons democratisch stelsel. Wie wil me dat eens uitleggen? Ik hoop nooit een negatieve stem uit te gaan brengen, bijv. 'tegen de islam'. Ik breng een positieve stem uit, op een partij waarvan ik weet dat die zich inzet voor de christelijke waarden. Een christen wordt gedreven vanuit liefde voor de naaste en voor God. Ik kan er niet zo goed bij dat we in de kerk de zondigheid van de mens belijden, en in de politiek alle vertrouwen hebben in standpunten die voortkomen uit een andere bron dan het christendom. Zelfs een volkomen identiek standpunt kan heel verschillend zijn, omdat het uit een andere bron voortkomt. En de partij waarop wij onze stem uitbrengen, zal vanuit die bron ook altijd de andere beslissingen nemen. Het verschil dat ik kan voelen in theologisch opzicht (bijv. het theocratisch ideaal) is voor mij veel minder van belang dan het verschil dat ik kan voelen in ideologisch opzicht (bijv. verschillende grondbeginselen).
Mee eens. In het verlengde hiervan verbaast het me wel dat de SGP heeft aangegeven gedoogsteun te willen geven aan een eventueel rechts kabinet met de PVV erin.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door blijmoedig »

Marie-Henriëtte schreef:Oorspronkelijk was het wel een idee van de PvdA.

'Misdaad ook etnisch registreren'

DEN HAAG - Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken vindt dat politie en justitie de etnische achtergrond van misdadigers moeten gaan vastleggen.

Nu is dat nog een groot taboe, omdat registratie van etniciteit stigmatisering in de hand zou kunnen werken. Ten onrechte, vindt Ter Horst. ''Het registreren wordt altijd in een negatief daglicht gezet en dat is helemaal niet nodig,'' zegt zij vandaag in een interview ter gelegenheid van Prinsjesdag.

Ter Horst ziet dat als een 'neutrale doelgroepanalyse,' die juist ook ten goede kan komen aan de minderheidsgroepen, omdat het de oplossing van hun problemen dichterbij kan brengen of discriminatie aan het licht kan brengen.

Verder lezen: http://www.parool.nl/parool/nl/7/Misdaa ... eren.dhtml
Ongeacht van welke partij deze denkbeelden precies afkomstig zijn, vind ik dit soort gedachten volstrekt verwerpelijk en zeer zorgwekkend. Het kan in een mooi politiek-neutraal jasje worden gegoten ('algemeen belang'), maar doet mij toch sterk denken aan de registratie van de Joden met bijbehorende Jodenster. Bij mijn weten is Vrouwe Justitia "blind" en komt zij onbevooroordeeld tot haar oordeel en wordt er in onze strafwetgeving gesproken over "verdachten", en niet over 'Nederlandse verdachten', 'Marokkaanse verdachten', 'Antilliaanse verdachten' enz. Wanneer in de politiek hard wordt uitgehaald naar specifieke bevolkingsgroepen alleen maar om de onderbuikgevoelens van de goegemeente tevreden te stellen, vraag ik mij af wat er van het zogenaamd tolerante Nederland moet worden. En als er christenen zijn die om dezelfde redenen stemmen op een partij als de PVV vraag ik mij af wat er van christelijke Nederland en de christelijke politiek moet worden. De afbraak is al ingezet, en lijkt mij op deze manier niet meer te stuiten.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door ChristenConservatief »

Auto schreef:
ChristenConservatief schreef:
huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Over welke partij heb je het dan uit 1933 Huisman ?
De NDSAP die zocht ook een zondebok voor alle problemen.
Het staat je vrij je talenten te ventileren, huisman, maar met dit soort allang weerlegde nieuwspraak uit PvdA-hoek schieten we niets op. Kom eens met een inhoudelijk kritiekpunt op de PVV, zodat we eens verder kunnen praten. Ik zal vast een aanzet geven, door de punten van de PVV eens hard te maken.

We kennen allemaal de naam Mohammed, de profeet en grondlegger van de islam. Voor de meeste moslims geldt deze man als onnavolgbaar voorbeeld.

Mohammed trouwde op 60-jarige leeftijd met een 9-jarig meisje., hetgeen de oorzaak is van de gelegaliseerde pedofilie in o.a. Saudi-Arabië.

Surah 4: 89 roept moslims op om ongelovigen te doden waar je ze ook vindt:

They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them.

Dit is volgens de Hadith een openbaring die gegeven is aan Mohammed toen hij Arabië ging veroveren. Sommige moslimgeleerden beweren dat dit geopenbaard is tijdens de oorlog vanuit Medina tegen Mekka, maar het "waar je ze ook vind" houdt in dat niet alleen Medinaanse ongelovigen gedood dienen te worden, maar gewoon alle ongelovigen.

Zo kan ik nog even doorgaan, maar ik ga eerst koffiedrinken.
O en om dat tegen te gaan dan moet iedereen "ETNISCH GEREGISTREERD" worden. Dit standpunt is exact 1 zoals die eerder in de geschiedenis gehanteerd werd en die vind ik ZEER VERWERPELIJK. En dit standpunt past NIET bij Christenen.
---knip--- Vanwege respectloos spreken; bovendien: discussies over het modereerbeleid kan per PB; mvg Tib
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Auto »

ChristenConservatief schreef:
Auto schreef:
ChristenConservatief schreef:
huisman schreef:
De NDSAP die zocht ook een zondebok voor alle problemen.
Het staat je vrij je talenten te ventileren, huisman, maar met dit soort allang weerlegde nieuwspraak uit PvdA-hoek schieten we niets op. Kom eens met een inhoudelijk kritiekpunt op de PVV, zodat we eens verder kunnen praten. Ik zal vast een aanzet geven, door de punten van de PVV eens hard te maken.

We kennen allemaal de naam Mohammed, de profeet en grondlegger van de islam. Voor de meeste moslims geldt deze man als onnavolgbaar voorbeeld.

Mohammed trouwde op 60-jarige leeftijd met een 9-jarig meisje., hetgeen de oorzaak is van de gelegaliseerde pedofilie in o.a. Saudi-Arabië.

Surah 4: 89 roept moslims op om ongelovigen te doden waar je ze ook vindt:

They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them.

Dit is volgens de Hadith een openbaring die gegeven is aan Mohammed toen hij Arabië ging veroveren. Sommige moslimgeleerden beweren dat dit geopenbaard is tijdens de oorlog vanuit Medina tegen Mekka, maar het "waar je ze ook vind" houdt in dat niet alleen Medinaanse ongelovigen gedood dienen te worden, maar gewoon alle ongelovigen.

Zo kan ik nog even doorgaan, maar ik ga eerst koffiedrinken.
O en om dat tegen te gaan dan moet iedereen "ETNISCH GEREGISTREERD" worden. Dit standpunt is exact 1 zoals die eerder in de geschiedenis gehanteerd werd en die vind ik ZEER VERWERPELIJK. En dit standpunt past NIET bij Christenen.
---knip--- Vanwege respectloos spreken; bovendien: discussies over het modereerbeleid kan per PB; mvg Tib
Ik begreep dat u wilde weten waar ik het vandaan haalde die grote 'onzin', misschien een advies lees het verkiezingsprogramma van de PVV daar staat het volgende "Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’ "
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door sela »

tevens hield tan een betoog hierover deze week in het programma knevel en vd brink.
http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... gistreerd/
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Luther »

sela schreef:tevens hield tan een betoog hierover deze week in het programma knevel en vd brink.
http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... gistreerd/
Laten we de boel ook niet overdrijven, zoals de heer Tan deed.
De PVV constateert dat er onder bepaalde etnische groepen meer dan gemiddeld werkeloosheid is, criminaliteit is, gebruik van uitkeringen wordt gemaakt, e.d. De PVV zegt: Dat willen we aanpakken, maar dan moeten we wel weten wie het zijn, dus registrenen. Ik zie Henk en Ingrid op de bank al knikken: Inderdaad, aanpakken! 1.5 miljoen mensen vinden dit soort heldere taal domweg een oplossing voor hun problemen.
De politiek heeft in die zin de PVV zelf gemaakt, omdat de overheid steeds zei dat ze de problemen van de mensen wel even zouden oplossen.

Wat mij betreft gaat er een gans andere wind waaien, namelijk van politici, die gewoon het lef hebben om te zeggen: Henk, Ingrid, inderdaad, dat is een probleem, maar wij zijn er niet voor om dat op te lossen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door tukkertje »

Ik heb net als Rijssen PVV gestemd. De gevestigde politiek sluit haar ogen als het om de hierboven besproken zaken gaat. Met onze multi culti knuffelaar van de PvdA voorop. Wordt eens wakker daar in den Haag. Ben blij met de verkiezingsuitslag. Hopelijk krijgen we alsnog een rechts kabinet met PVV erin. Dat zou een goed begin zijn van de wederopbouwing van Nederland.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Mister »

tukkertje schreef:Ik heb net als Rijssen PVV gestemd. De gevestigde politiek sluit haar ogen als het om de hierboven besproken zaken gaat. Met onze multi culti knuffelaar van de PvdA voorop. Wordt eens wakker daar in den Haag. Ben blij met de verkiezingsuitslag. Hopelijk krijgen we alsnog een rechts kabinet met PVV erin. Dat zou een goed begin zijn van de wederopbouwing van Nederland.
Niet eerst even verdiept in het anti-christelijke gedachtegoed van de PVV?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door tukkertje »

Mister schreef:
tukkertje schreef:Ik heb net als Rijssen PVV gestemd. De gevestigde politiek sluit haar ogen als het om de hierboven besproken zaken gaat. Met onze multi culti knuffelaar van de PvdA voorop. Wordt eens wakker daar in den Haag. Ben blij met de verkiezingsuitslag. Hopelijk krijgen we alsnog een rechts kabinet met PVV erin. Dat zou een goed begin zijn van de wederopbouwing van Nederland.
Niet eerst even verdiept in het anti-christelijke gedachtegoed van de PVV?

Gaat ie weer. Wat nou antie christelijk. Ben blij het linkse terreur niet gewonnen heeft. Geert regeerd.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Josephus »

tukkertje schreef:Gaat ie weer. Wat nou antie christelijk. Ben blij het linkse terreur niet gewonnen heeft. Geert regeerd.
Was jij nou degene die in een ander topic iets zei over laagopgeleide mensen? :bobo

Verder verbaast het mij dat de PVV zoveel steun krijgt in de bible belt.
Dat iemand die zijn hele leven in Kanaleneiland heeft gewoond en die wijk heeft zien verloederen op de PVV stemt, kan ik me ergens nog wel voorstellen, maar van mensen in Urk, Barnveld of Rijssen begrijp ik dat eigenlijk niet. Ik kan voor mezelf weinig anders dan concluderen dat dat vooral een kwestie van angst moet zijn...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Luther »

tukkertje schreef:Ik heb net als Rijssen PVV gestemd. De gevestigde politiek sluit haar ogen als het om de hierboven besproken zaken gaat. Met onze multi culti knuffelaar van de PvdA voorop. Wordt eens wakker daar in den Haag. Ben blij met de verkiezingsuitslag. Hopelijk krijgen we alsnog een rechts kabinet met PVV erin. Dat zou een goed begin zijn van de wederopbouwing van Nederland.
Ongekend zeg, wat een kort-door-de-bocht-redenering!
Je spreekt over de wederopbouw van Nederland. Je hebt zeker gelijk dat alles in puin ligt, maar dan hooguit geestelijk. Laten we alsjeblieft niet zo naar binnen gericht zitten klagen. Over het algemeen zijnb we de afgelopen 100 jaar heel behoorlijk bestuurd en beleven we een welvaarstniveau waar vele landen van likkebaarden. Er zijn problemen, die moeten opgelost worden, zeker. Maar doe niet mee met de Wilders-retoriek, alsof na deccenia van wanbeleid we nog ter nauwer nood onze vege lijf kunnen redden uit de puinhopen die door de andere politici moed- en vrijwillig zijn geschapen tot ondergang van het land.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door caprice »

tukkertje schreef:Geert regeerd.
Nee, God regeert.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie