Bomen op mars

Leven op Mars?

Geloof ik niets van!
16
64%
Misschien..
5
20%
Waarom niet?
4
16%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Bomen op mars

Bericht door jakobmarin »

Mara schreef:Het topic gaat hier oorspronkelijk over Mars en daar heb ik grote moeite mee.
Ben ik de enige dan? ;(
Je voelt je net zo alleen als dat karretje op Mars :)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bomen op mars

Bericht door Mara »

Momenteel ziet mijn bodem er ook zo uit :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Bomen op mars

Bericht door vlinder »

Ik weet gewoon niet goed wat ik er van vind. Ik heb hierover geen mening... ;)

Dat overlijden op het sportveld heeft een oorzaak. Deze mensen dragen (net als vele anderen, namelijk 1:1000 mensen) een gen dat zorgt voor acute hartdood. Dan is de QT-tijd op een ECG verlengd. Dit kan van tevoren opgespoord worden door een ecg te maken wanneer iemand dit in de familie heeft meegemaakt. Uit voorzorg krijg je dan een betablokker (harttabletje) of een ICD (klapkast-pacemaker). Dit ogenschijnlijke plotselinge overlijden is dus niet zo plotseling als het lijkt en je kunt dus niet zeggen dat sporten dus niet goed voor je zou zij. Of niet goed voor je hart is. Integendeel zelfs. Allen: alles met mate.

Zie ook: http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... eftijd.htm
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Bomen op mars

Bericht door jakobmarin »

Wie gaat er ook kijken?
Vallende sterren in augustus 2012

Veel vallende sterren te zien in Nederland. Het hoogtepunt van de vallende sterren zal rond 12 augustus zijn waarbij er honderd vallende sterren per uur te zien kunnen zijn.

De Perseïdenzwerm kruist de baan van de aarde, waardoor tijdens de eerste helft van augustus elke nacht meteoren te zien zullen zijn in de vorm van vallende sterren. Volgens de Nederlandse Onderzoeksschool voor Astronomie (NOVA) zijn de omstandigheden dit jaar gunstig, omdat er weinig maanlicht is rond het hoogtepunt.

Het hoogtepunt zal rond 12 augustus zijn. Bij helder weer zullen dan wel honderd vallende sterren per uur te zien kunnen zijn.

© NieuwsUit.com
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Bomen op mars

Bericht door Afgewezen »

vlinder schreef:Ik weet gewoon niet goed wat ik er van vind. Ik heb hierover geen mening... ;)

Dat overlijden op het sportveld heeft een oorzaak. Deze mensen dragen (net als vele anderen, namelijk 1:1000 mensen) een gen dat zorgt voor acute hartdood. Dan is de QT-tijd op een ECG verlengd. Dit kan van tevoren opgespoord worden door een ecg te maken wanneer iemand dit in de familie heeft meegemaakt. Uit voorzorg krijg je dan een betablokker (harttabletje) of een ICD (klapkast-pacemaker). Dit ogenschijnlijke plotselinge overlijden is dus niet zo plotseling als het lijkt en je kunt dus niet zeggen dat sporten dus niet goed voor je zou zij. Of niet goed voor je hart is. Integendeel zelfs. Allen: alles met mate.

Zie ook: http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... eftijd.htm
Volgens mij geef je de inhoud van het artikel nu wel erg versimpeld weer...
De vraag is natuurlijk of dit soort plotselinge hartdood, al dan niet door een erfelijke factor, ook zou zijn opgetreden als de persoon in kwestie niet aan (intensieve) sport had gedaan.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bomen op mars

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
vlinder schreef:Ik weet gewoon niet goed wat ik er van vind. Ik heb hierover geen mening... ;)

Dat overlijden op het sportveld heeft een oorzaak. Deze mensen dragen (net als vele anderen, namelijk 1:1000 mensen) een gen dat zorgt voor acute hartdood. Dan is de QT-tijd op een ECG verlengd. Dit kan van tevoren opgespoord worden door een ecg te maken wanneer iemand dit in de familie heeft meegemaakt. Uit voorzorg krijg je dan een betablokker (harttabletje) of een ICD (klapkast-pacemaker). Dit ogenschijnlijke plotselinge overlijden is dus niet zo plotseling als het lijkt en je kunt dus niet zeggen dat sporten dus niet goed voor je zou zij. Of niet goed voor je hart is. Integendeel zelfs. Allen: alles met mate.

Zie ook: http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... eftijd.htm
Volgens mij geef je de inhoud van het artikel nu wel erg versimpeld weer...
De vraag is natuurlijk of dit soort plotselinge hartdood, al dan niet door een erfelijke factor, ook zou zijn opgetreden als de persoon in kwestie niet aan (intensieve) sport had gedaan.
Vaak gebeurt het tijdens de uitoefening van de sport, maar er wordt ook wel eens een sporter smorgens dood gevonden. In zijn slaap overleden.
Maar ik snap het niet zo goed, ze worden tot in details gekeurd, hartfilmpjes, fietsproef enz. toch wordt er niets gevonden, pas daarna wel. Moet er dan niet vóóraf op onderzocht worden, zeker als er een risicoprofiel is (familieleden die op jonge leeftijd stierven).
Of is het vóóraf niet aan te tonen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Bomen op mars

Bericht door vlinder »

Afgewezen schreef:
vlinder schreef:Ik weet gewoon niet goed wat ik er van vind. Ik heb hierover geen mening... ;)

Dat overlijden op het sportveld heeft een oorzaak. Deze mensen dragen (net als vele anderen, namelijk 1:1000 mensen) een gen dat zorgt voor acute hartdood. Dan is de QT-tijd op een ECG verlengd. Dit kan van tevoren opgespoord worden door een ecg te maken wanneer iemand dit in de familie heeft meegemaakt. Uit voorzorg krijg je dan een betablokker (harttabletje) of een ICD (klapkast-pacemaker). Dit ogenschijnlijke plotselinge overlijden is dus niet zo plotseling als het lijkt en je kunt dus niet zeggen dat sporten dus niet goed voor je zou zij. Of niet goed voor je hart is. Integendeel zelfs. Allen: alles met mate.

Zie ook: http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... eftijd.htm
Volgens mij geef je de inhoud van het artikel nu wel erg versimpeld weer...
De vraag is natuurlijk of dit soort plotselinge hartdood, al dan niet door een erfelijke factor, ook zou zijn opgetreden als de persoon in kwestie niet aan (intensieve) sport had gedaan.
Ik gaf het artikel niet weer. Ik geef weer hoe ik het in mijn hoofd heb en gebruikte dit artikel ter ondersteuning van mijn betoog... ;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Bomen op mars

Bericht door caprice »

dacosta schreef:Toen die raket in de lucht ontplofte en Mara waarschijnlijk die nacht daardoor slecht geslapen heeft, waren ze echter niet op weg naar de maan. Het maanproject was al lang door de NASA afgesloten.
ALs we de Heere bij alles zo naar voren brengen mogen we ook zeggen dat het eerdere Apollo-maan project door Hem zeer gezegend is, want alle missies zijn geslaagd en bij een van de reizen was er een ontploffing aan boord en na om de maan heen gecirkeld te zijn, zijn zijn ze behouden thuis mogen komen.
Dit is voor mij een vreemde gedachtegang, om dan meteen zulke conclusies te trekken. Moet het altijd fout gaan als iets niet is naar Gods wil? Het kan ook gebeuren onder de toelating. Of is de goed verlopen homoparade met bootjes in Amsterdam om die reden ook zeer gezegend? Het is maar net hoe je het uitlegt.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie