Bomen op mars

Leven op Mars?

Geloof ik niets van!
16
64%
Misschien..
5
20%
Waarom niet?
4
16%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bomen op mars

Bericht door refo »

Als ze inderdaad op Mars zo'n karretje hebben rijden zullen we de komende 23 maanden wel horen wat dat te zien geeft.
De grens is daarmee dan verlegt naar Mars.
Is het nu werkelijk zo'n eng idee als er vastgesteld zou kunnen wordeb dat er inderdaad leven is geweest op Mars? Misschien zijn er ooit wel mensen geweest. We dachten vroeger ook dat Columbus de eerste Europaan in Amerika was. Later kwamen we er achter dat de vikingen er geweest zijn en in de 'Weet' beweert men nu dat er Hebreeuwse inscripties in Zuid Amerika zijn gevonden.
dacosta
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2008, 01:03

Re: Bomen op mars

Bericht door dacosta »

Toen die raket in de lucht ontplofte en Mara waarschijnlijk die nacht daardoor slecht geslapen heeft, waren ze echter niet op weg naar de maan. Het maanproject was al lang door de NASA afgesloten.
ALs we de Heere bij alles zo naar voren brengen mogen we ook zeggen dat het eerdere Apollo-maan project door Hem zeer gezegend is, want alle missies zijn geslaagd en bij een van de reizen was er een ontploffing aan boord en na om de maan heen gecirkeld te zijn, zijn zijn ze behouden thuis mogen komen.
EdgarB
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2011, 23:59

Re: Bomen op mars

Bericht door EdgarB »

Mara schreef:
EdgarB schreef:
Mara schreef:De geneeskunde is van een heel andere orde dan het ontdekken van de grenzen van het heelal en onderzoek of de planeten bewoond kunnen worden.
En soms vermeerdert wetenschap smart!
Dat dachten vele mensen ook in de 15e eeuw. Waarom de Aarde rondzeilen ?? Het is inherent aan een mens. Hij/zij wil ontdekken !
Is dat slecht ?
Nee tuurlijk niet. Met het in acht nemen van de door God gestelde grenzen.
Je gelooft toch ook dat alles onder Zijn toelating gebeurt?
Tot hoever laat Hij het toe denk jij?
Maar wat zijn die door God gestelde grenzen dan ? Misschien is het wel tot Zijn eer, als we onze intelligentie ten volle benutten om het heelal te verkennen....ik moet dan denken aan de uitspraak van president Kennedy die zei; we gaan naar de maan, niet omdat het makkelijk is, maar omdat het moeilijk is....
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bomen op mars

Bericht door Mara »

EdgarB schreef:
Mara schreef:
EdgarB schreef:
Mara schreef:De geneeskunde is van een heel andere orde dan het ontdekken van de grenzen van het heelal en onderzoek of de planeten bewoond kunnen worden.
En soms vermeerdert wetenschap smart!
Dat dachten vele mensen ook in de 15e eeuw. Waarom de Aarde rondzeilen ?? Het is inherent aan een mens. Hij/zij wil ontdekken !
Is dat slecht ?
Nee tuurlijk niet. Met het in acht nemen van de door God gestelde grenzen.
Je gelooft toch ook dat alles onder Zijn toelating gebeurt?
Tot hoever laat Hij het toe denk jij?
Maar wat zijn die door God gestelde grenzen dan ? Misschien is het wel tot Zijn eer, als we onze intelligentie ten volle benutten om het heelal te verkennen....ik moet dan denken aan de uitspraak van president Kennedy die zei; we gaan naar de maan, niet omdat het makkelijk is, maar omdat het moeilijk is....
En was de uitspraak van Kennedy gegrond in Gods Woord?
Het spijt me zeer, maar ik weet af en toe niet wat ik lees hier. :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Bomen op mars

Bericht door jakobmarin »

Mara schreef:Ja, ik denk dat dit ongelukt met een raket een straf van God kan zijn. Een verkeersongeluk zou dat ook kunnen zijn! Elk sterfgeval is een waarschuwing. We moeten acht slaan op de dingen, niets gebeurt bij toeval, dus ook geen auto-ongeluk.
Daarmee zeg ik dus niet dat elk ongeluk een straf zou zijn. Want die straf verdienen wij allemaal!
Ik vind dit altijd zeer gevaarlijke uitspraken, alsof wij kunnen bepalen wanneer iets Gods straf is, ja of nee. Daar gaat God altijd nog over en ten tijde van de bijbel sprak Hij daarover tot Zijn profeten, nu weten we dat niet, dus moeten we daarover zwijgen, is mijn mening.
De enige die er iets over zou kunnen zeggen, (als je er al iets over moet zeggen) is degene die een ongeluk overkomt.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bomen op mars

Bericht door Zita »

Maar Mara, nu concreet: hoe weet jij zo stellig dat God niet wil dat we de ruimte onderzoeken, en dat Hij wel wil dat we medische onderzoeken doen?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Bomen op mars

Bericht door jakobmarin »

Zita schreef:Maar Mara, nu concreet: hoe weet jij zo stellig dat God niet wil dat we de ruimte onderzoeken, en dat Hij wel wil dat we medische onderzoeken doen?
Jesaja 40 : Hij is het Die de hemel uitspant als een dunne doek en uitspreidt als een tent om in te wonen.(...) Sla uw ogen op naar omhoog, en zie Wie deze dingen geschapen heeft;
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bomen op mars

Bericht door -DIA- »

Of we de ruimte niet mógen onderzoeken? Ik weet het niet.
We kunnen wel wat argumenten noemen die daar tegen zijn.
Ik weet nog goed hoe een oude achtenswaardige vriend zei, toen de eertse mensen op weg
waren naar de maan:
Het meest verontrustend vind ik dat de gevallen en onreine mens zich waagt op een rein
niet door de zonde vervloekt hemellichaam. Hij voegde daar meteen aan toe: Nu weet ik
niet, in hoeverre de maan bij de aarde hoort.

Maar dit eenvoudige denken raakt steeds meer zoek, er komt een meer rationeel en kritisch
denken voor in de plaats, en de eenvoud raakt ook steeds meer zoek.
Dat vind ik wel een gemis.Wat een schat aan wijsheid en doordachte en doorleefde zaken
kwamen soms naar voren, bij het voorgaande geslacht... Dat is echt een gemis.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
gertje
Berichten: 637
Lid geworden op: 11 okt 2008, 01:18

Re: Bomen op mars

Bericht door gertje »

-DIA- schreef:Of we de ruimte niet mógen onderzoeken? Ik weet het niet.
We kunnen wel wat argumenten noemen die daar tegen zijn.
Ik weet nog goed hoe een oude achtenswaardige vriend zei, toen de eertse mensen op weg
waren naar de maan:
Het meest verontrustend vind ik dat de gevallen en onreine mens zich waagt op een rein
niet door de zonde vervloekt hemellichaam. Hij voegde daar meteen aan toe: Nu weet ik
niet, in hoeverre de maan bij de aarde hoort.

Maar dit eenvoudige denken raakt steeds meer zoek, er komt een meer rationeel en kritisch
denken voor in de plaats, en de eenvoud raakt ook steeds meer zoek.
Dat vind ik wel een gemis.Wat een schat aan wijsheid en doordachte en doorleefde zaken
kwamen soms naar voren, bij het voorgaande geslacht... Dat is echt een gemis.
En is er eenvoud is het ook weer niet goed, toch Dia?
Gelukkig denkt de Heere er anders over.. Geloofd zij God !
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bomen op mars

Bericht door -DIA- »

gertje schreef:
-DIA- schreef:Of we de ruimte niet mógen onderzoeken? Ik weet het niet.
We kunnen wel wat argumenten noemen die daar tegen zijn.
Ik weet nog goed hoe een oude achtenswaardige vriend zei, toen de eertse mensen op weg
waren naar de maan:
Het meest verontrustend vind ik dat de gevallen en onreine mens zich waagt op een rein
niet door de zonde vervloekt hemellichaam. Hij voegde daar meteen aan toe: Nu weet ik
niet, in hoeverre de maan bij de aarde hoort.

Maar dit eenvoudige denken raakt steeds meer zoek, er komt een meer rationeel en kritisch
denken voor in de plaats, en de eenvoud raakt ook steeds meer zoek.
Dat vind ik wel een gemis.Wat een schat aan wijsheid en doordachte en doorleefde zaken
kwamen soms naar voren, bij het voorgaande geslacht... Dat is echt een gemis.
En is er eenvoud is het ook weer niet goed, toch Dia?
Gelukkig denkt de Heere er anders over.. Geloofd zij God !
Jazeker wel. De eenvoudigen wil God steeds gedeslaan, toch?
Zo zijn er zoveel voorbeelden.
Als wij niet worden als een kind... Je weet het toch wel?
En dat bedoelde ik: Dat kinderlijke dicht bij God leven, en als het ware
geen stap zonder God te kunnen doen. Wandelen met God.
Dat wijkt helaas zo.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
gertje
Berichten: 637
Lid geworden op: 11 okt 2008, 01:18

Re: Bomen op mars

Bericht door gertje »

-DIA- schreef:
gertje schreef:
-DIA- schreef:Of we de ruimte niet mógen onderzoeken? Ik weet het niet.
We kunnen wel wat argumenten noemen die daar tegen zijn.
Ik weet nog goed hoe een oude achtenswaardige vriend zei, toen de eertse mensen op weg
waren naar de maan:
Het meest verontrustend vind ik dat de gevallen en onreine mens zich waagt op een rein
niet door de zonde vervloekt hemellichaam. Hij voegde daar meteen aan toe: Nu weet ik
niet, in hoeverre de maan bij de aarde hoort.

Maar dit eenvoudige denken raakt steeds meer zoek, er komt een meer rationeel en kritisch
denken voor in de plaats, en de eenvoud raakt ook steeds meer zoek.
Dat vind ik wel een gemis.Wat een schat aan wijsheid en doordachte en doorleefde zaken
kwamen soms naar voren, bij het voorgaande geslacht... Dat is echt een gemis.
En is er eenvoud is het ook weer niet goed, toch Dia?
Gelukkig denkt de Heere er anders over.. Geloofd zij God !
Jazeker wel. De eenvoudigen wil God steeds gedeslaan, toch?
Zo zijn er zoveel voorbeelden.
Als wij niet worden als een kind... Je weet het toch wel?
En dat bedoelde ik: Dat kinderlijke dicht bij God leven, en als het ware
geen stap zonder God te kunnen doen. Wandelen met God.
Dat wijkt helaas zo.
En die laatste zin vind ik dan weer zo jammer Dia. En ik denk ook dat je God er mee te kort doet, want ze zijn er, zeker weten !! en misschien wel meer als jij en ik denken !!
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bomen op mars

Bericht door -DIA- »

gertje schreef:
-DIA- schreef:
gertje schreef:
-DIA- schreef:Of we de ruimte niet mógen onderzoeken? Ik weet het niet.
We kunnen wel wat argumenten noemen die daar tegen zijn.
Ik weet nog goed hoe een oude achtenswaardige vriend zei, toen de eertse mensen op weg
waren naar de maan:
Het meest verontrustend vind ik dat de gevallen en onreine mens zich waagt op een rein
niet door de zonde vervloekt hemellichaam. Hij voegde daar meteen aan toe: Nu weet ik
niet, in hoeverre de maan bij de aarde hoort.

Maar dit eenvoudige denken raakt steeds meer zoek, er komt een meer rationeel en kritisch
denken voor in de plaats, en de eenvoud raakt ook steeds meer zoek.
Dat vind ik wel een gemis.Wat een schat aan wijsheid en doordachte en doorleefde zaken
kwamen soms naar voren, bij het voorgaande geslacht... Dat is echt een gemis.
En is er eenvoud is het ook weer niet goed, toch Dia?
Gelukkig denkt de Heere er anders over.. Geloofd zij God !
Jazeker wel. De eenvoudigen wil God steeds gedeslaan, toch?
Zo zijn er zoveel voorbeelden.
Als wij niet worden als een kind... Je weet het toch wel?
En dat bedoelde ik: Dat kinderlijke dicht bij God leven, en als het ware
geen stap zonder God te kunnen doen. Wandelen met God.
Dat wijkt helaas zo.
En die laatste zin vind ik dan weer zo jammer Dia. En ik denk ook dat je God er mee te kort doet, want ze zijn er, zeker weten !! en misschien wel meer als jij en ik denken !!
Dat kan ook best, alleen ik mis ze, net als Elia, hij dacht alleen overgebleven te zijn. Maar er waren er ook toen meer dan Elia dacht....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Bomen op mars

Bericht door jakobmarin »

-DIA- schreef:Of we de ruimte niet mógen onderzoeken? Ik weet het niet.
We kunnen wel wat argumenten noemen die daar tegen zijn.
Ik weet nog goed hoe een oude achtenswaardige vriend zei, toen de eertse mensen op weg
waren naar de maan:
Het meest verontrustend vind ik dat de gevallen en onreine mens zich waagt op een rein
niet door de zonde vervloekt hemellichaam. Hij voegde daar meteen aan toe: Nu weet ik
niet, in hoeverre de maan bij de aarde hoort.
Rom 8:
Want de schepping is aan de zinloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar door hem die haar daaraan onderworpen heeft, in de hoop dat ook de schepping zelf zal bevrijd worden van de slavernij van het verderf om te komen tot de vrijheid van de heerlijkheid van de kinderen van God. Want wij weten dat heel de schepping gezamenlijk zucht en gezamenlijk in barensnood verkeert tot nu toe.

De hele schepping, incl. hemellichamen, zijn onderworpen aan zinloosheid en verderf, zucht en ziet uit naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bomen op mars

Bericht door Mara »

Wie heeft de wateren met Zijn vuist gemeten, en van de hemelen met de span de maat genomen, en heeft met een drieling het stof der aarde begrepen, en de bergen gewogen in een waag en de heuvelen in een weegschaal?
Jesaja 40:12

Een bloem natekenen is niet eenvoudig, maar een bloem ontwerpen voor we ooit een bloem gezien hebben, is wat anders! Voor er van iets sprake was, bedacht God het licht, sterrenstelsels, meeldraden, bomen met allerlei verschillende soorten bladeren en naalden. Architecten gebruiken bestaande materialen en kunnen onmogelijk helemaal origineel zijn. Binnenhuisarchitecten combineren kleuren en materialen, maar ook zij zijn uiterst beperkt. Toen God de wereld ontwierp, bestond er nog niets en God bedacht de kleuren Zelf. En veel meer. Mensen kregen herinnering, dieren zouden zich voortplanten, vissen zouden zwemmen, kinderen zouden lachen. Dat was allemaal gloednieuw! En hoe kan een levende cel, met DNA en ongelofelijk ingewikkelde orgaantjes zich ooit ontwikkelen?
Jesaja dichtte het wel heel dramatisch: Wie heeft het water van de oceanen afgemeten in de holte van Zijn hand? Wie heeft – met eerbied gezegd – met duim en wijsvinger de maat genomen van het heelal? En wie heeft de grond en stenen van de bergen met een weegschaal afgewogen? Zo ongeveer beschrijft Jesaja op dichterlijke wijze de schepping. De volken stellen niet meer voor dan een druppel aan een emmer, de eilanden en continenten zijn door God met de hand gezaaid in het water. Deze majesteit en macht van God zijn voor ons mensjes onvoorstelbaar.

GOD ZIEN
Als we mochten kiezen, wie zouden we dan eens graag persoonlijk ontmoeten? Welke koningin, president, geleerde, schrijver of musicus? Zijn er mensen die we geweldig bewonderen om wat ze gedaan hebben? Als we al zo enthousiast zijn om begaafde mensen te ontmoeten, wat moet het dan wel niet wezen om God in Zijn heerlijkheid te aanschouwen? Stel voor wat het zou zijn om onze Maker te ontmoeten, Hem Die ons uit het niet tevoorschijn riep, de almachtige en wijze God, de Architect van het heelal. Zouden we deze God niet willen zien? Als mensen zo nieuwgierig zijn in aardse grootheden, hoogwaardigheidsbekleders en kunstenaars, hoe groot moet het dan wel zijn om Hem te ontmoeten Die de hemel en de aarde gemaakt heeft! Wat zal het zijn om in de nabijheid te verkeren van Iemand Die zoiets als deze wereld kan bedenken. ‘Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien’ (Mattheüs 5:8). Hij heeft uitgedacht dat de seizoenen zich zouden afwisselen en dat golven op de kust zouden breken. Wie anders had zoiets als licht kunnen scheppen? We hebben gevoel en smaak, we kunnen horen en kijken. Zelfs een eencellig diertje lijkt onder de elektronenmicroscoop een wereldstad. En bedenk dat de allerhoogste God het uitgedacht heeft: sneeuw, ijs, water, stoom, gewrichten, gezichten, vingers, nagels, haar. Ons verstand staat met eerbied stil. Lees wat David erover dichtte: ‘Looft Hem, zon en maan; looft Hem, alle gij lichtende sterren. Looft Hem, gij hemelen der hemelen; en gij wateren, die boven de hemelen zijt. Dat zij de Naam des HEEREN loven; want als Hij het beval, zo werden zij geschapen. En Hij heeft ze bevestigd voor altoos in eeuwigheid; Hij heeft ze een orde gegeven, die geen van hen zal overtreden. Looft de HEERE, van de aarde; gij walvissen en alle afgronden. Vuur en hagel, sneeuw en damp; gij stormwind, die Zijn woord doet’ (Psalm 148:3-8).

AREOPAGUS
Toen Paulus in Griekenland was en in Athene met de filosofen sprak, preekte de heidenapostel dat God de wereld geschapen had. Hij was in de stad een tempel tegengekomen met het opschrift: voor de onbekende God en Paulus zei dat hij wist wie die God was. Hij verkondigde dat God de wereld gemaakt had met alles wat daarin is. Hij was de Heere van hemel en aarde en de bron van alle leven. God had zelfs van tevoren bepaald wie waar zou wonen. Paulus preekte dus wie God was. We hebben uiteraard alleen maar een samenvatting van wat de apostel heeft gezegd, maar een wezenlijk deel van deze evangelisatietoespraak was dat God ons gemaakt heeft en de levende God is. Niemand moet zich deze Schepper voorstellen als een God van hout of steen. Hij is geen schepsel, maar Schepper. De Grieken overschreden de grens door te denken dat ze God kunnen opsluiten in een tempel en de Schepper kunnen veranderen in een schepsel.
En waarom God alles gemaakt heeft? Om ons van te laten genieten? Zeker. Om de eer te krijgen van wat Hij heeft kunnen maken? Ook dat. Maar laten we niet vergeten dat alle dingen ook zijn geschapen omdat God Zelf genoegen wilde hebben in het werk van Zijn handen! We lezen immers dat God Zich verblijdt in Zijn werken (Psalm 104:31).

De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk (Psalm 19:2).

De HEERE heeft alles gewrocht om Zijns Zelfs wil; ja, ook de goddeloze tot de dag des kwaads (Spreuken 16:4).

ds. P. van Ruitenburg
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Bomen op mars

Bericht door jakobmarin »

Prachtig zeg!

We mogen genieten van Gods schepping, Hem de eer ervan geven en ons erin verblijden dat Hij zich in Zijn eigen schepping verblijd.
En als de wetenschap ons daarbij een handje kan helpen, prima toch?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Plaats reactie