vredelievend he die islam...

Oosterling
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 mar 2009, 23:15

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Oosterling »

Tja, er zou ook eens iemand stelling nemen. De leefbaarheid wordt voor veel christenen elders in de wereld stapje voor stapje, dag in, dag uit, voor buitenstaanders vaak onmerkbaar, minder. Open Doors geeft dit ook al aan, het zakken van een plaats op de ranglijst christenvervolging betekent niet per definitie dat de situatie is verbeterd. Vaak juist het tegendeel, maar in een ander land is de situatie nog sneller verslechterd waardoor deze omhoog gegaan is in de ranglijst. De aanslag en moord op de Egyptische Kopten werd op teletekst als volgt becommentarieerd: "In Zuid-Egypte zijn vaker botsingen tussen moslims en christenen.De christelijke minderheid voelt zich achtergesteld",

Het getuigt van grote naïviteit om te denken dat de aanhangers van de islam, afkomstig uit deze landen, door hun verblijf in Nederland plotsklaps veranderd zijn in verdraagzame medeburgers. Hoe je het wendt of keert, de koran roept ondubbelzinnig op tot het plegen van geweld. Iets wat bij wet verboden is. Volgens het OM ontvalt echter het strafbare karakter aan de passages omdat het klaarblijkelijk om een uiting van geloofsovertuiging gaat. Regelrechte discriminatie op basis van religie, de godsdienstvrijheid mag de grenzen van de wet overschrijden. En juist deze Jan Salie mentaliteit, waar de hele samenleving mee doordrenkt is, heeft er voor gezorgd dat de tegenstellingen in de samenleving steeds verder aangescherpt worden. De overlast die de komst van de islam met zich mee heeft gebracht is nooit daadkrachtig aangepakt.

Wat moslims betreft zijn we op weg naar een gruwelijk einde; in 9:30 zegt de koran dat al wie gelooft dat Christus de zoon van God is, door God in de strijd gedood moge worden. 2:191 zegt: "Doodt hen (de ongelovigen) waar ge hen maar aantreft". Dit zou reden genoeg moeten zijn om de valse godsdienst inhoudelijk te bestrijden, zonder over te gaan tot geweld.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Fjodor »

Oosterling schreef:Tja, er zou ook eens iemand stelling nemen. De leefbaarheid wordt voor veel christenen elders in de wereld stapje voor stapje, dag in, dag uit, voor buitenstaanders vaak onmerkbaar, minder. Open Doors geeft dit ook al aan, het zakken van een plaats op de ranglijst christenvervolging betekent niet per definitie dat de situatie is verbeterd. Vaak juist het tegendeel, maar in een ander land is de situatie nog sneller verslechterd waardoor deze omhoog gegaan is in de ranglijst. De aanslag en moord op de Egyptische Kopten werd op teletekst als volgt becommentarieerd: "In Zuid-Egypte zijn vaker botsingen tussen moslims en christenen.De christelijke minderheid voelt zich achtergesteld",

Het getuigt van grote naïviteit om te denken dat de aanhangers van de islam, afkomstig uit deze landen, door hun verblijf in Nederland plotsklaps veranderd zijn in verdraagzame medeburgers. Hoe je het wendt of keert, de koran roept ondubbelzinnig op tot het plegen van geweld. Iets wat bij wet verboden is. Volgens het OM ontvalt echter het strafbare karakter aan de passages omdat het klaarblijkelijk om een uiting van geloofsovertuiging gaat. Regelrechte discriminatie op basis van religie, de godsdienstvrijheid mag de grenzen van de wet overschrijden. En juist deze Jan Salie mentaliteit, waar de hele samenleving mee doordrenkt is, heeft er voor gezorgd dat de tegenstellingen in de samenleving steeds verder aangescherpt worden. De overlast die de komst van de islam met zich mee heeft gebracht is nooit daadkrachtig aangepakt.

Wat moslims betreft zijn we op weg naar een gruwelijk einde; in 9:30 zegt de koran dat al wie gelooft dat Christus de zoon van God is, door God in de strijd gedood moge worden. 2:191 zegt: "Doodt hen (de ongelovigen) waar ge hen maar aantreft". Dit zou reden genoeg moeten zijn om de valse godsdienst inhoudelijk te bestrijden, zonder over te gaan tot geweld.
Dit kan je echt niet zo zeggen. Er zijn ook passages in de bijbel die dit soort zaken zeggen. Misschien nog wel meer en duidelijker en harder dan in de koran. En toch vinden we de bijbel niet moreel verwerpelijk. Dus dat kunnen we ook niet met de koran doen op basis van dit soort argumenten. Als moslims hun koran gematigd interpreteren dan kan je ze niet zo benaderen als dat jij dat nu doet. 'De islam' bestaat dan ook niet.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk wel veel moslims die, vooral in het buitenland, christenen vervolgen.

Maar moeten we als christen de ene moslim nu anders behandelen dan de ander? Is datgene wat de ene moslim doet door christenen te vervolgen nu zoveel erger dan dat wat de andere doet door een half geseculariseerde moslim te zijn? Nee toch. Ze loochenen allebei Christus. Laat ons motto toch zijn dat het ons winst is als we om Christus wil schade lijden.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Bert Mulder »

vredelievend he die islam
En wij tonen hier geheel anders te zijn...

In een onderwerp, met een titel, die bijna van haat druipt...

Schamen we ons helemaal niet?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door hmprff »

Bert Mulder schreef:
vredelievend he die islam
En wij tonen hier geheel anders te zijn...

In een onderwerp, met een titel, die bijna van haat druipt...

Schamen we ons helemaal niet?
dat probeerde ik ook al te zeggen, alleen was ik wat subtieler ;)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Mister »

Aanfluiting dit topic.
Kan het niet dicht?
Genade door recht
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:55

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Genade door recht »

Mister schreef:Aanfluiting dit topic.
Kan het niet dicht?
Het moet niet gekker worden. Ik vraag me af welk topic van iedereen open mag blijven. Ik hoop dat de mensen de ogen openen als het topic dicht mocht gaan.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Rens »

Mister schreef:Aanfluiting dit topic.
tekent ten voete uit wat de uitgangspunten zijn van de topicstarter............niet echt hartverheffend.

en néé, ik ben géén SP'er, al lang niet meer.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door hmprff »

Genade door recht schreef:
Mister schreef:Aanfluiting dit topic.
Kan het niet dicht?
Het moet niet gekker worden. Ik vraag me af welk topic van iedereen open mag blijven. Ik hoop dat de mensen de ogen openen als het topic dicht mocht gaan.
het gaat niet om het feit dat er besproken wordt dat moslims christenen vervolgen e.d. Zeker niet! Waarom er een slotje moet op deze discussie is het feit dat in bijna alle posts in dit topic de haat jegens moslims, onze medemensen, er bijna van afdruipt. En dat is niet hoe wij als christenen er over behoren te praten!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Mister »

Genade door recht schreef:
Mister schreef:Aanfluiting dit topic.
Kan het niet dicht?
Het moet niet gekker worden. Ik vraag me af welk topic van iedereen open mag blijven. Ik hoop dat de mensen de ogen openen als het topic dicht mocht gaan.
Aanfluiting zit hem in het feit hoe medemensen hier neergezet worden. Dat is een (christen)mens onwaardig. Vandaar mijn opmerking. ;)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Luther »

hmprff schreef:
Genade door recht schreef:
Mister schreef:Aanfluiting dit topic.
Kan het niet dicht?
Het moet niet gekker worden. Ik vraag me af welk topic van iedereen open mag blijven. Ik hoop dat de mensen de ogen openen als het topic dicht mocht gaan.
het gaat niet om het feit dat er besproken wordt dat moslims christenen vervolgen e.d. Zeker niet! Waarom er een slotje moet op deze discussie is het feit dat in bijna alle posts in dit topic de haat jegens moslims, onze medemensen, er bijna van afdruipt. En dat is niet hoe wij als christenen er over behoren te praten!
Inderdaad, hmprff!
Het rascisme druipt van dit topic af!
Doe ik iets af van de gruwelijkheden die in naam van de islam bedreven worden? Nee, helemaal niet! Maar een christen hoort daarin te zijn, zoals Galaten 5: 22 ons aangeeft:
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
Laten we door die vruchten te tonen, onze naaste, ook onze moslim-naaste die vol met haat zit tegenover ons en onze maatschappij, voor Christus winnen.
Laten we een voorbeeld nemen aan de vervolgde christenen in China en Noord-Korea, die door goed te doen, en niet een koekje van eigen deeg te geven, de naaste laten zien door hun wandel wat het christendom inhoudt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik denk dat het meer zegt over de posters die de hatelijke opmerkingen maken. En eerlijk gezegd, kan ik op grond van die postings hen niet meer serieus nemen als christen :nonnon
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Oosterling
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 mar 2009, 23:15

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Oosterling »

Luther schreef:Het rascisme druipt van dit topic af!
Het gebruik van dergelijke termen, waarmee nogal eens getracht wordt andersdenkenden in een bedenkelijk hoekje te plaatsen, vraagt om enige kennis van zowel de schrijfwijze als de betekenis.

http://www.onzetaal.nl/advies/racisme.php
Wikipedia artikel: "http://nl.wikipedia.org/wiki/Rascisme"
Luther schreef:Laten we een voorbeeld nemen aan de vervolgde christenen in China en Noord-Korea, die door goed te doen, en niet een koekje van eigen deeg te geven, de naaste laten zien door hun wandel wat het christendom inhoudt.
China en Noord-Korea, twee landen waar de zo bekritiseerde islam nu niet bepaald ingeburgerd is.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Luther »

Oosterling schreef:
Luther schreef:Het rascisme druipt van dit topic af!
Het gebruik van dergelijke termen, waarmee nogal eens getracht wordt andersdenkenden in een bedenkelijk hoekje te plaatsen, vraagt om enige kennis van zowel de schrijfwijze als de betekenis.
Oh, helemaal mee eens. Ik vind de postings van Bart en GdR in dit topic inderdaad in een zeer bedenkelijke hoek zitten.
Oosterling schreef:
Luther schreef:Laten we een voorbeeld nemen aan de vervolgde christenen in China en Noord-Korea, die door goed te doen, en niet een koekje van eigen deeg te geven, de naaste laten zien door hun wandel wat het christendom inhoudt.
China en Noord-Korea, twee landen waar de zo bekritiseerde islam nu niet bepaald ingeburgerd is.
Nee, maar wel andere vormen van valse godsdienst, atheïsme of christenvervolging.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door vlinder »

Josephus schreef:
Jongere schreef:Het kan helpen om te kijken naar het citaat wat hij aanhaalt.
Jawel, maar dat hielp mij hier dus niet. Ik dacht dat Tom er nog een schepje bovenop wilde doen... Quod non.
Waarschijnlijk bedoelde hij het cynisch. In de topictitel en in de openingspost stikt het van de taalfouten. ;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Fjodor »

vlinder schreef:
Josephus schreef:
Jongere schreef:Het kan helpen om te kijken naar het citaat wat hij aanhaalt.
Jawel, maar dat hielp mij hier dus niet. Ik dacht dat Tom er nog een schepje bovenop wilde doen... Quod non.
Waarschijnlijk bedoelde hij het cynisch. In de topictitel en in de openingspost stikt het van de taalfouten. ;)
Als er hier ergens op de man gespeeld wordt dan is het volgens mij in dit topic richting de topicstarter... maar nu is de meerderheid het niet met zijn standpunt eens dus dan mag het opeens..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gesloten