Het RD in verandering

-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Het RD in verandering

Bericht door -DIA- »

Hoe is de mening van het RF-publiek over de RD katernen op tabloid-formaat?

Het is een begin van een hele reeks veranderingen die we in deze christelijke krant kunnen verwachten.

Ik vind het persoonlijk wat tegenvallen. Het formaat is war handiger, maar het lijkt met of er minder in staat...
Het had voor mij niet echt gehoeven.... Punt uit! Ik vraag me af of ze de kerkdiensten nog gaan plaatsen
in deze bijlege...
Nog positieve reacties? Misschien dat anderen het meer op prijs stellen?

Oh ja, en voor de Rijssenaren onder ons: Ook West Twente is er niet op vooruit gegaan.
Na de fusie met Holtens Nieuwsblad is het gewoon niks anders als de andere bladen van dé Weekkrant....
Minder nieuwsblad, meer reclame-achtig huis-aan-huisblad....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Genade door recht
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:55

Re: Het RD in verandering

Bericht door Genade door recht »

-DIA- schreef:Hoe is de mening van het RF-publiek over de RD katernen op tabloid-formaat?

Het is een begin van een hele reeks veranderingen die we in deze christelijke krant kunnen verwachten.

Ik vind het persoonlijk wat tegenvallen. Het formaat is war handiger, maar het lijkt met of er minder in staat...
Het had voor mij niet echt gehoeven.... Punt uit! Ik vraag me af of ze de kerkdiensten nog gaan plaatsen
in deze bijlege...
Nog positieve reacties? Misschien dat anderen het meer op prijs stellen?

Oh ja, en voor de Rijssenaren onder ons: Ook West Twente is er niet op vooruit gegaan.
Na de fusie met Holtens Nieuwsblad is het gewoon niks anders als de andere bladen van dé Weekkrant....
Minder nieuwsblad, meer reclame-achtig huis-aan-huisblad....
Inderdaad een achteruitgang. Het lijkt niet alleen of er minder in staat, het is ook zo. Beleid is, naar ik vernam, minder tekst en meer 'beeld' (foto's,).
Het doet wat Metro- en Spitsachtig aan.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Het RD in verandering

Bericht door Hendrikus »

Genade door recht schreef:
-DIA- schreef:Hoe is de mening van het RF-publiek over de RD katernen op tabloid-formaat?

Het is een begin van een hele reeks veranderingen die we in deze christelijke krant kunnen verwachten.

Ik vind het persoonlijk wat tegenvallen. Het formaat is war handiger, maar het lijkt met of er minder in staat...
Het had voor mij niet echt gehoeven.... Punt uit! Ik vraag me af of ze de kerkdiensten nog gaan plaatsen
in deze bijlege...
Nog positieve reacties? Misschien dat anderen het meer op prijs stellen?

Oh ja, en voor de Rijssenaren onder ons: Ook West Twente is er niet op vooruit gegaan.
Na de fusie met Holtens Nieuwsblad is het gewoon niks anders als de andere bladen van dé Weekkrant....
Minder nieuwsblad, meer reclame-achtig huis-aan-huisblad....
Inderdaad een achteruitgang. Het lijkt niet alleen of er minder in staat, het is ook zo. Beleid is, naar ik vernam, minder tekst en meer 'beeld' (foto's,).
Het doet wat Metro- en Spitsachtig aan.
Klopt, voor diverse vaste rubrieken is het vastgestelde aantal woorden per bijdrage gereduceerd, met een verdere reductie in het vooruitzicht.
Maar ja, dat schijnen de mensen tegenwoordig te willen: korte, flitsende berichten met een leuk plaatje erbij...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Het RD in verandering

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Genade door recht schreef:
-DIA- schreef:Hoe is de mening van het RF-publiek over de RD katernen op tabloid-formaat?

Het is een begin van een hele reeks veranderingen die we in deze christelijke krant kunnen verwachten.

Ik vind het persoonlijk wat tegenvallen. Het formaat is war handiger, maar het lijkt met of er minder in staat...
Het had voor mij niet echt gehoeven.... Punt uit! Ik vraag me af of ze de kerkdiensten nog gaan plaatsen
in deze bijlege...
Nog positieve reacties? Misschien dat anderen het meer op prijs stellen?

Oh ja, en voor de Rijssenaren onder ons: Ook West Twente is er niet op vooruit gegaan.
Na de fusie met Holtens Nieuwsblad is het gewoon niks anders als de andere bladen van dé Weekkrant....
Minder nieuwsblad, meer reclame-achtig huis-aan-huisblad....
Inderdaad een achteruitgang. Het lijkt niet alleen of er minder in staat, het is ook zo. Beleid is, naar ik vernam, minder tekst en meer 'beeld' (foto's,).
Het doet wat Metro- en Spitsachtig aan.
Klopt, voor diverse vaste rubrieken is het vastgestelde aantal woorden per bijdrage gereduceerd, met een verdere reductie in het vooruitzicht.
Maar ja, dat schijnen de mensen tegenwoordig te willen: korte, flitsende berichten met een leuk plaatje erbij...
Ik denk dat de echte lezers(A-Z) de krant nu snel uit hebben en dus tijd over houden... :bobo
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Het RD in verandering

Bericht door Orchidee »

Af en toe een andere krant erbij lezen, dan maar, om toch een beetje 'bij' te blijven :)
Gebruikersavatar
priscilla
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:47

Re: Het RD in verandering

Bericht door priscilla »

Voor mijn gevoel is deze trend al langer aan de gang bij het rd.
Wij hebben (ook om die reden) inmiddels een weekendabonnement, maar ik neig er weleens naar om hem helemaal de deur uit te doen.
Af en toe nemen we een proefabon. op een andere krant. Nu lezen we het nd een aantal weken.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Het RD in verandering

Bericht door sela »

lijkt ook wel een beetje op de nrc.next met voorzijde katern en grote plaat in het midden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het RD in verandering

Bericht door Tiberius »

Ik vind het jammer dat ze niet gelijk de hele krant op tabloid formaat hebben gezet.
Verder kan ik me over het algemeen wel vinden in de nieuwe opzet.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het RD in verandering

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Ik vind het jammer dat ze niet gelijk de hele krant op tabloid formaat hebben gezet.
Verder kan ik me over het algemeen wel vinden in de nieuwe opzet.
Inderdaad.
Ik ben heel blij met deze verandering: het is een stuk afwisselender. Door mijn interesses had ik maandag (Talent), dinsdag (spectrum), vrijdag (mensen), vrijwel niets te lezen: die bijlages vond ik niet interessant en het eerste deel van de krant lees ik steeds minder; omdat het nieuws via internet al lang tot me is gekomen. Ik zou het aantal nieuwsberichten nog meer willen reduceren , ten gunste van achtergorndartikelen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Het RD in verandering

Bericht door claus »

Een verbetering is het m.i. zondermeer. Alleen mis ik de rubriek 'Boeken'. Die vond ik tot voorheen nergens zo goed en uitgebreid als in ons RD. Nu staat er tot op heden elke dag wel iets over een boek in (een boekbespreking), maar het overzicht met o.a. Boeknelint e.d. mis ik wel. Ik zou er voor pleiten, daar wij over het algemeen een lezend volkje zijn, die rubriek, wellicht enigszins aangepast dan, toch terug te zien komen!
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Het RD in verandering

Bericht door wim »

Gaan er nog kranten over op tabloid these days? Waarom niet meteen die stap overslaan en op e-Reader format aanbieden. Papier is niet meer van deze tijd.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Het RD in verandering

Bericht door hmprff »

ik vind die hele middenpagina van puntkomma echt zonde van t papier en de inkt. De ranglijst van Open Doors, ok dat is nog nuttig op zo'n groot formaat omdat je t anders niet ziet. Maar een foto van smeltend ijs hoeft van mij echt niet zo groot. Zet daar dan wat nuttigs neer...En ik vind de kwaliteit van de artikelen in puntkomma tegenvallen met de kwaliteit van de eerdere katernen.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het RD in verandering

Bericht door refo »

Het puntkommagebeuren heeft de charme van het nieuwe. Het zal snel vervelen.

Gisteren bijvoorbeeld totaal flut. Een voorpagina met een zoutbergje. Dan twee bladzijden een Terdege-verhaal over zout. Als je wilt concurreren moet je snelle berichtgeving brengen.

Het RD moet de journalisten de leiding geven. En niet de geschiedenisleraren en de opmaakafdeling. Uit de toespraak van de hoofdredacteur over dit nieuwe las ik tussen de regels dat er geen onderzoek onder lezers is gedaan en dat het RD heeft besloten dat dit goed is voor de lezers. Dodelijk voor een krant.

Ik denk dat ik maar eens een poosje ND ga proberen. Als ik terug ga naar het RD krijg dan een dekbedovertrek. Nu krijg ik niks. Alleen een boete van 2 euro per kwartaal omdat ik niet automatisch wil laten incasseren. Ook weer zo iets. Een abonnee achterin Berkenwoude leveren ze de krant met verlies. Als het op het kantoor wat onhandig gaat pesten ze de klant.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Het RD in verandering

Bericht door Auto »

refo schreef:Het puntkommagebeuren heeft de charme van het nieuwe. Het zal snel vervelen.

Gisteren bijvoorbeeld totaal flut. Een voorpagina met een zoutbergje. Dan twee bladzijden een Terdege-verhaal over zout. Als je wilt concurreren moet je snelle berichtgeving brengen.

Het RD moet de journalisten de leiding geven. En niet de geschiedenisleraren en de opmaakafdeling. Uit de toespraak van de hoofdredacteur over dit nieuwe las ik tussen de regels dat er geen onderzoek onder lezers is gedaan en dat het RD heeft besloten dat dit goed is voor de lezers. Dodelijk voor een krant.

Ik denk dat ik maar eens een poosje ND ga proberen. Als ik terug ga naar het RD krijg dan een dekbedovertrek. Nu krijg ik niks. Alleen een boete van 2 euro per kwartaal omdat ik niet automatisch wil laten incasseren. Ook weer zo iets. Een abonnee achterin Berkenwoude leveren ze de krant met verlies. Als het op het kantoor wat onhandig gaat pesten ze de klant.
Tsjonge, ik ben het zomaar met je eens (behalve met het ND stuk, dat schiet ook niet op door de weeks en wel interessant op de zaterdag).

Daarnaast als je dan in die bijlage zit te bladeren en je wordt met die schakeltjes geconfronteerd dan denk ik ook dit is geen vooruitgang. Daarnaast word ik die reclame erg zat die er elke keer in terugkomen. En al die commerciele activiteiten van het RD, dan krijg je ook een gedachte, betaal ik met met contributie voor de speeltjes van anderen?

En wat je zegt over dat zij beslissen wat goed voor ons is dat vond ik ook opmerkelijk.

En die 2 euro is elk jaar ook weer een terugkerend probleem, met een aanmaning en dreiging van verhoging van het openstaande bedrag. En dan nog durfen zeggen dat het RD dit jaar goedkoper is ...................... (vanwege dat het abonnement t/m septermber gaat lopen) ...

Nee, geen vooruitgang. Ze moeten keuzes maken en niet van allerlei walletjes willen blijven eten.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Het RD in verandering

Bericht door Josephus »

claus schreef:Alleen mis ik de rubriek 'Boeken'. Die vond ik tot voorheen nergens zo goed en uitgebreid als in ons RD.
Dat laatste zeg ik je niet na. Maar van alle RD-katernen vond ik het wel het beste katern. De katernen "Talent" en "Mensen" interesserden mij ook (ik las ze meestal met vertraging als niet-abonnee), maar het niveau daarvan daalde steeds meer. "Mensen" was soms bijna een soort reformatorische Story en bij "Talent" hobbelde de redactie m.i. iets te veel achter andere media aan. En op het cd-recensiebeleid viel en valt ook weinig peil te trekken. Deze week was het ook weer raak met de nieuwe cd van sopraan Johannette Zomer. De wereldlijke teksten die zij daarop zingt zorgen er uiteindelijk voor dat de recensent de cd in zijn algemeenheid afraadt. Dat mag natuurlijk, maar dat had hij toch al op voorhand kunnen weten? Waarom maakt men dan toch ruimte voor zo'n bespreking, wetende dat er op het gebied van religieuze muziek nog steeds genoeg moois verschijnt? Voor de goede orde: ik vind het uitstekend dat ook niet-religieuze muziek aandacht krijgt in het RD, maar als je als redactie kiest voor minder recensies, is het m.i. beter om je dan toch maar wat meer op de doelgroep te richten.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie